Grywalizacja

Grywalizacja to metoda prowadzenia działań, której ideą jest adaptacja zasad oraz elementów mechaniki gier (zarówno komputerowych, jak i fabularnych – RPG) do okoliczności świata rzeczywistego. Gamifikacja – bo pod tą nazwą też jest znana – wykorzystywana jest w edukacji, szkoleniach, miejscach pracy, sporcie oraz – co najważniejsze – marketingu, także internetowym.
Celem posługiwania się tą techniką jest zwiększenie zaangażowania uczestników biorących udział w „grze”: uczniów, studentów, pracowników czy klientów. Dzięki atrakcyjnej formie nawet pozornie nieciekawe projekty, sytuacje, czynności czy produkty mogą cieszyć się sporym zainteresowaniem.

Każda grywalizacja powinna zawierać co najmniej kilka elementów:

  • zadania, misje lub przygody;
  • wzrost poziomu trudności kolejnych wyzwań;
  • wyznacznik pomagający uczestnikowi zorientować się, na jakim etapie gry się obecnie znajduje;
  • system punktowy;
  • możliwość współpracy oraz rywalizacji;

W zależności od konkretnego celu będącego założeniem autora, rozgrywka może zostać wzbogacona o inne, mniej lub bardziej wyszukane rozwiązania.

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *