SERM
Rozwinięciem akronimu SERM jest Search Engine Reputation Management, co w języku polskim oznacza po prostu zarządzanie reputacją w wyszukiwarkach internetowych. Termin ten definiuje zespół działań, których celem jest dbanie o dobrą reputację marki w sieci.
Wszelkie czynności z zakresu SERM są standardowymi elementami strategii optymalizacyjnej. Jej głównym założeniem jest osiągnięcie stanu, w którym najwyższe wyniki wyszukiwania prezentują markę wyłącznie w dobrym świetle, co może zostać osiągnięte dzięki:
- tworzeniu treści z pozytywnymi opiniami na temat marki, które mogą trafiać np. na zewnętrzne portale,
- depozycjonowaniu wyników, które działają na niekorzyść klienta.
Działania SERM zawsze obejmują obserwację wyników wyszukiwania oraz kontrolę profili marki w mediach społecznościowych lub innych zakamarkach Internetu.
Dodaj komentarz
Chcesz się przyłączyć do dyskusji?Feel free to contribute!