Zasięg organiczny

Zasięgiem nazywa się liczbę odbiorców konkretnej treści, a ściślej: liczbę osób, którym wyświetliła się ona na ekranie urządzenia. Słowo „organiczny” podpowiada, że mowa tu o działaniach niebędących częścią płatnych kampanii reklamowych. Pojęcie zasięgu ma największe znaczenie przede wszystkim w kontekście mediów społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram czy Twitter.

Wszystkie te platformy działają na własnych zasadach i to algorytmy przygotowane przez ich twórców bezpośrednio odpowiadają za wielkość zasięgów organicznych. W wielkim skrócie można powiedzieć, że np. w przypadku Facebooka liczba odbiorców zależy od zaangażowania fanów, reakcji użytkowników na post oraz jego wieku (nowsze treści mają większą szansę pojawić się w aktualnościach).

Warto wiedzieć, że od jakiegoś czasu wyżej wymienione portale skutecznie ograniczają liczbę osób, do których mają szansę dotrzeć autorskie treści bez wsparcia w postaci płatnej promocji. Jest to zła wiadomość dla osób, które nie prowadzą działalności komercyjnej, a które dostarczają wartościowy content.

5/5 - (1 ocen)

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *