Filtr

Pojęcia filtrów ręcznych i algorytmicznych odnoszą się do kar nakładanych na konkretne witryny za stosowanie niewskazanych praktyk, mających na celu zwiększenie widoczności w wyszukiwarkach. W zasadzie każde niepoprawnie prowadzone działania niosą ze sobą ryzyko nałożenia filtru. Naturalnie – wiąże się to z osiągnięciem rezultatów, które są zupełnym przeciwieństwem naszych zamiarów. Najczęstszym skutkiem nałożenia kary jest częściowe (lub nawet całkowite) wyeliminowanie danej domeny z wyników wyszukiwania, a więc i również znaczny spadek ruchu organicznego.

Filtrem ręcznym nazywane są ograniczenia, których przyczyny można poznać w narzędziu zwanym Google Search Console. Aby je wyeliminować, należy postępować zgodnie ze wskazówkami, które podejrzeć można w panelu użytkownika usługi. Najczęściej okazuje się, że zastosowanie się do zawartych podpowiedzi skutkuje pozytywnym zdjęciem kary i odzyskaniem widoczności – w mniejszym lub większym stopniu.

Większym zagrożeniem dla domeny jest natomiast filtr algorytmiczny. Kary tego typu zostają nałożone na witryny automatycznie przy wprowadzaniu zmian algorytmów wyszukiwarki. W takim przypadku rozpoznanie przyczyn spadku widoczności może być niezwykle trudne i wymaga wnikliwej analizy dotychczas prowadzonych działań. Niekiedy okazuje się, że pozorny filtr algorytmiczny to tak naprawdę czynności nieuczciwej konkurencji, która próbuje zdepozycjonować naszą witrynę.

Oceń

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *