Filtr Google
Pojęcia filtrów ręcznych i algorytmicznych odnoszą się do kar nakładanych na konkretne witryny za stosowanie niewskazanych praktyk, mających na celu zwiększenie widoczności w wyszukiwarkach. W zasadzie każde niepoprawnie prowadzone działania niosą ze sobą ryzyko nałożenia filtru. Naturalnie – wiąże się to z osiągnięciem rezultatów, które są zupełnym przeciwieństwem naszych zamiarów. Najczęstszym skutkiem nałożenia kary jest częściowe (lub nawet całkowite) wyeliminowanie danej domeny z wyników wyszukiwania, a więc i również znaczny spadek ruchu organicznego.
Filtrem ręcznym nazywane są ograniczenia, których przyczyny można poznać w narzędziu zwanym Google Search Console. Aby je wyeliminować, należy postępować zgodnie ze wskazówkami, które podejrzeć można w panelu użytkownika usługi. Najczęściej okazuje się, że zastosowanie się do zawartych podpowiedzi skutkuje pozytywnym zdjęciem kary i odzyskaniem widoczności – w mniejszym lub większym stopniu.
Większym zagrożeniem dla domeny jest natomiast filtr algorytmiczny. Kary tego typu zostają nałożone na witryny automatycznie przy wprowadzaniu zmian algorytmów wyszukiwarki. W takim przypadku rozpoznanie przyczyn spadku widoczności może być niezwykle trudne i wymaga wnikliwej analizy dotychczas prowadzonych działań. Niekiedy okazuje się, że pozorny filtr algorytmiczny to tak naprawdę czynności nieuczciwej konkurencji, która próbuje zdepozycjonować naszą witrynę.
Dodaj komentarz
Chcesz się przyłączyć do dyskusji?Feel free to contribute!