YMYL
Rozwinięciem tego tajemniczego akronimu są słowa: Your Money or Your Life, czyli po polsku: twoje finanse bądź twoje życie. Określenie to odnosi się do typu portalu, a konkretniej – do treści, które można znaleźć w jego obrębie. Jak sugeruje Google, mogą one mieć wpływ na: bezpieczeństwo, finanse, szczęście, zdrowie oraz życie użytkowników sieci. Z tego powodu algorytmy najpopularniejszej wyszukiwarki na świecie wyjątkowo solidnie przykładają się do analizowania informacji przez strony, które wpisują się w definicję YMYL.
Mowa tu o witrynach, które dostarczają treści na tematy mieszczące się w niżej wymienionych kategoriach (lub oferują usługi z ich zakresu):
- medycyna i zdrowie;
- ekonomia, finanse, inwestycje;
- e-commerce (dotyczy to również sklepów internetowych);
- prawo;
- informacje lokalne, krajowe, bezpieczeństwo.
Sugeruje się, że Google przychylnie patrzy na treści, które:
- tworzone są przez ekspertów,
- są obszernym i merytorycznym źródłem wiedzy na dany temat,
- poddawane są aktualizacjom,
- odsyłają do źródeł (najlepiej naukowych lub wychodzących spod palców innych ekspertów i autorytetów z danej dziedziny).
Aby móc myśleć o konkurowaniu w wynikach wyszukiwania, do publikacji wpisów o powyższej tematyce należy porządnie się przyłożyć. Nie tylko ze względu na wyszukiwarkę, ale również ze względów etycznych.
Dodaj komentarz
Chcesz się przyłączyć do dyskusji?Feel free to contribute!