YMYL

Rozwinięciem tego tajemniczego akronimu są słowa: Your Money or Your Life, czyli po polsku: twoje finanse bądź twoje życie. Określenie to odnosi się do typu portalu, a konkretniej – do treści, które można znaleźć w jego obrębie. Jak sugeruje Google, mogą one mieć wpływ na: bezpieczeństwo, finanse, szczęście, zdrowie oraz życie użytkowników sieci. Z tego powodu algorytmy najpopularniejszej wyszukiwarki na świecie wyjątkowo solidnie przykładają się do analizowania informacji przez strony, które wpisują się w definicję YMYL.

Mowa tu o witrynach, które dostarczają treści na tematy mieszczące się w niżej wymienionych kategoriach (lub oferują usługi z ich zakresu):

  • medycyna i zdrowie;
  • ekonomia, finanse, inwestycje;
  • e-commerce (dotyczy to również sklepów internetowych);
  • prawo;
  • informacje lokalne, krajowe, bezpieczeństwo.

Sugeruje się, że Google przychylnie patrzy na treści, które:

  • tworzone są przez ekspertów,
  • są obszernym i merytorycznym źródłem wiedzy na dany temat,
  • poddawane są aktualizacjom,
  • odsyłają do źródeł (najlepiej naukowych lub wychodzących spod palców innych ekspertów i autorytetów z danej dziedziny).

Aby móc myśleć o konkurowaniu w wynikach wyszukiwania, do publikacji wpisów o powyższej tematyce należy porządnie się przyłożyć. Nie tylko ze względu na wyszukiwarkę, ale również ze względów etycznych.

Oceń

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *