Dopasowanie słów kluczowych

O dopasowaniu słów kluczowych mówimy przy okazji tworzenia kampanii reklamowych (np. w usłudze Google Ads). Proces ten polega na wyborze konkretnych słów kluczowych oraz określeniu tego, jakie wyszukiwania mogą powodować wyświetlanie reklamy. Wśród rodzajów dopasowania wyróżnić można:

  • Przybliżone – wyświetlanie reklam również na synonimy słowa kluczowego, frazy napisane z błędami oraz wyszukiwania pokrewne, nie zawiera symbolu;
  • Modyfikator dopasowania przybliżonego – polega na dodaniu symbolu + przed każdym słowem we frazie kluczowej i sprawia, że treści reklamowe pojawiają się na zapytania zawierające wszystkie zawarte słowa (lub ich synonimy, również odmienione) bez względu na kolejność czy obecność innych słów;
  • Do wyrażenia – fraza kluczowa powinna być zawarta pomiędzy znakami „ oraz ”, natomiast zapytania muszą mieć określoną kolejność słów (możliwe jest dodanie dodatkowych fraz przed lub po całym wyrażeniu określonym w cudzysłowie);
  • Ścisłe – słowa zawarte zostają w nawiasach kwadratowych, czyli pomiędzy znakami [ oraz ]. Reklamy mogą być wyświetlane na zapytania zawierające frazy kluczowe lub ich bliskie odmiany (pisownia z błędami, wyrazy pokrewne, odmiana przez liczby i przypadki).

Stosowanie dopasowania słów kluczowych pozwala skuteczniej optymalizować kampanie, a tym samym docierać do odbiorców, którzy mają największą szansę konwertować lub zostać klientami.

Oceń

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *