Testy A/B

Testy A/B polegają na losowym pokazywaniu użytkownikom różnych wersji (A lub B) konkretnej strony internetowej i śledzeniu zmian w ich zachowaniu na podstawie wariantu, który został im przedstawiony. Celem prowadzenia takich badań jest najczęściej ustalenie, która wersja wyświetlanych treści charakteryzuje się wyższą klikalnością (współczynnikiem CTR), i która powoduje więcej konwersji. Metoda ta jest również chętnie wykorzystywana w przypadku reklam.

Obecnie tego typu rozwiązania stosowane są powszechnie jako sposoby na optymalizację kampanii reklamowych czy wybór najlepszej (okiem użytkowników) wersji strony. W testach typu A/B możliwe jest porównywanie efektywności pomiędzy wariantami, które różnią się jedną bądź większą liczbą cech. Należy mieć jednak na uwadze, że w drugim przypadku niemożliwe jest poznanie dokładnego wpływu konkretnych zmiennych.

Oceń

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *