Kampanie typu Discovery w Google Ads – czym są i jakie dają korzyści?

Tak jak Google od dawna nie jest już tylko wyszukiwarką, tak samo ich system reklamowy, czyli Google Ads, to nie tylko reklamy tekstowe w wyszukiwarce. Wśród wielu dostępnych formatów i rodzajów reklam mamy do dyspozycji również w miarę nowy format reklamowy, który nazywa się Discovery. Czym są reklamy w kampaniach typu Discovery, jakie są ich zalety i gdzie można je zobaczyć? Zapraszamy do lektury naszego artykułu.

Kampanie typu Discovery wykorzystują przede wszystkim ogromną bazę odbiorców, która jest w posiadaniu firmy Google – to ok. 3 mld użytkowników. Google bada i śledzi zachowania wszystkich osób, które funkcjonują w ramach ich eko-systemu i dzięki temu zbiera o nich niezliczone ilości informacji i danych. Ta wiedza pozwala systemom uczącym się dopasowywać Twoje reklamy do potencjalnie najbardziej odpowiednich odbiorców.

Gdzie wyświetlają się reklamy typu Discovery?

Reklamy z kampanii typu Discovery wyświetlą się użytkownikom, gdy ci przeglądają kanały w YouTube, karty „Oferty” i „Społeczności” w Gmailu oraz karty Discover, szukając informacji związanych z ich ulubionymi tematami. Dzięki połączeniu tego szerokiego zasięgu z opracowanymi przez Google systemami uczącymi się i dogłębną wiedzą o zamiarach użytkowników możesz łatwiej docierać do nowych klientów na dużą skalę.

Przykład reklamy Discovery w YouTube, na kartach Discover i w Gmailu. Źródło: https://support.google.com

Reklamy w ramach kampanii typu Discovery wyświetlają się użytkownikom w następujących miejscach:

  • na stronie głównej YouTube
  • na stronie „Co jeszcze warto obejrzeć”
  • na kartach „Oferty” i „Społeczności” w Gmailu
  • na kartach Discover

Korzyści z kampanii typu Discovery

Jakie są główne korzyści z wykorzystania kampanii typu Discovery w ramach własnych działań reklamowych? Przede wszystkim elastyczność. Google analizuje zachowania swoich użytkowników i wykorzystując systemy uczące się potrafi wyświetlać im lepiej dopasowane i trafniejsze reklamy. Co równie ważne – Google będzie wyświetlał te reklamy w momencie, gdy uzna, że użytkownik jest najbardziej zainteresowany Twoją ofertą, gdy “wyczuje”, że jest gotowy dowiedzieć się więcej o Twoich produktach lub usługach.

Zalety reklam w kampaniach typu Discovery

Reklamy w kampaniach typu Discovery są elastyczne i dopasowane do miejsca i kontekstu. Dzięki temu jest większa szansa, że potencjalny odbiorca wejdzie w interakcję z naszym przekazem. Kampanie Discovery wyświetlają atrakcyjne reklamy w miejscach o odpowiednim kontekście treści. Dzięki temu możesz przyciągać uwagę potencjalnych klientów, gdy są oni na to gotowi.

Zaletą reklam typu Discovery jest również ich multimedialność – do ich tworzenia wykorzystuje się nie tylko przekaz reklamowy w postaci tekstu, ale również obrazy (pojedyncze lub wiele w postaci np. karuzeli i filmy. Ponadto, raporty z prowadzenia kampanii typu Discovery pomogą nam wyciągnąć wnioski, które kreacje i które elementy naszych reklam najlepiej oddziałują na użytkowników. Na tej podstawie będzie można jeszcze lepiej dopasować nasz przekaz do najbardziej rokujących i potencjalnie najlepszych odbiorców.

Raporty o reklamach Discovery na poziomie zasobów. Źródło: https://support.google.com

Rozliczenie kosztów reklam w kampaniach typu Discovery odbywa się na podstawie dwóch dostępnych strategii ustalania stawek – maksymalizacja liczby konwersji lub docelowy CPA. Ponadto, kampanie typu Discovery mają wiele zautomatyzowanych ustawień co pozwala zaoszczędzić czas i środki i skupić się na realizacji najważniejszych celów kampanii naszej marki, produktu lub usługi.

5/5 - (3 ocen)
0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *