Google Discover – co to jest i jak włączyć?

,

Google Discover to spersonalizowana platforma informacyjna, która za pomocą zaawansowanych algorytmów dostarcza treści dopasowane do Twoich zainteresowań i historii wyszukiwania. Aby skorzystać z pełni możliwości Google Discover, potrzebujesz aktywować tę usługę w odpowiedniej sekcji aplikacji Google. Przeczytaj ten artykuł i poznaj szczegóły!

Co to jest Google Discover?

Google Discover to tzw. strumień personalizowanych informacji wykorzystujący algorytmy uczenia maszynowego do analizy Twoich wzorców przeglądania, zainteresowań i aktywności w wyszukiwarce Google. Prezentuje artykuły, wiadomości, filmy i inne treści, które mogą Cię zainteresować.

Discover informuje Cię o najnowszych trendach i wydarzeniach, zanim nawet rozpoczniesz wyszukiwanie, sprawiając, że jesteś zawsze na bieżąco. To inteligentne narzędzie dostosowujące się do nieustannie wzrastających potrzeb informacyjnych internautów.

Jak włączyć funkcję Google Discover w kilku prostych krokach na urządzeniu z systemem Android?

Jeśli chcesz włączyć Google Discover, postępuj zgodnie z poniższą instrukcją:

  • Otwórz aplikację Google na swoim urządzeniu;
  • Stuknij w ikonę profilu lub inicjałów w prawym górnym rogu ekranu, aby dostać się do ustawień konta;

  • Wybierz „Ustawienia”;
  • W sekcji Ustawienia, wybierz „General” lub „Ogólne”, w zależności od języka Twojego interfejsu;

  • Przewiń ekran do opcji „Discover” i aktywuj ją.

Po wykonaniu tych kroków, personalizowany strumień treści Google Discover powinien stać się aktywny i widoczny na ekranie głównym aplikacji Google. Wystarczy, że ponownie załadujesz aplikację Google. Od teraz możesz scrollować karty Discover, którymi się interesujesz!

Czy warto korzystać z Google Discover?

Korzystanie z Google Discover oferuje przydatne korzyści, szczególnie jeśli cenisz sobie dostęp do spersonalizowanych informacji i chcesz oszczędzić czas podczas przeglądania treści.

Ważna informacja!

Discover opiera się na algorytmach uczenia maszynowego, które analizują Twoje zainteresowania i historię wyszukiwania, dostarczając aktualne treści dopasowane do Twoich preferencji. To znaczy, że im częściej z niego korzystasz, tym bardziej precyzyjny staje się w swoich rekomendacjach.

Posiadając Discover, uzyskujesz szybki dostęp do informacji na temat nowości z branż, które Cię interesują, bez konieczności ręcznego szukania ich w internecie. To oszczędza Twój czas i zwiększa efektywność konsumpcji treści.

Ponadto możesz w łatwy sposób dostosować strumień Discover, aby otrzymywać więcej lub mniej informacji na dany temat. Daje to kontrolę nad rodzajem i ilością otrzymywanych danych.

Widoczność firmy w Google Discover – dlaczego ma znaczenie?

Widoczność Twojej firmy w Google Discover może mieć znaczący wpływ na jej zasięg i rozpoznawalność.

Dlaczego powinieneś rozważyć obecność w tym kanale dystrybucji treści?

  • Zwiększona widoczność – gdy Twoja firma pojawia się w Google Discover, Twoje treści mogą dotrzeć do szerokiej publiczności, która jeszcze nie zna Twojej marki, ale wyraża zainteresowanie powiązanymi tematami;
  • Trafienie w intencje użytkowników – Google Discover prezentuje content użytkownikom na podstawie ich zainteresowań i historii wyszukiwania (dzięki temu Twoje treści mogą zostać lepiej dopasowane do ich aktualnych potrzeb i zainteresowań);
  • Pozyskiwanie ruchu organicznego – widoczność w Discover generuje znaczące ilości ruchu organicznego na Twojej stronie internetowej bez bezpośrednich kosztów reklamowych;
  • Budowanie świadomości marki – poprzez częste eksponowanie treści w Discover zbudujesz świadomość i reputację marki (to bardzo ważne pod kątem planowania i realizacji długofalowej strategii marketingowej);
  • Wysoka jakość ruchu – użytkownicy, którzy przeszukują treści w Discover, są bardziej zaangażowani i zainteresowani od innych potencjalnych klientów (skutkuje to wyższymi wskaźnikami zaangażowania na stronie);
  • Wyprzedzenie konkurencji – bycie obecnym w Google Discover daje przewagę nad konkurentami, którzy nie wykorzystują tej platformy, umożliwiając dotarcie do użytkowników zdecydowanie szybciej, niż tzw. branżowi rywale;
  • Szybka reakcja na trendy – Discover promuje treści oparte na aktualnych trendach i wydarzeniach (w konsekwencji klienci będą Cię postrzegali jako branżowego lidera).

Jak pojawić się w Google Discover? – checklista SEO!

W celu maksymalizacji szans na pojawienie się w Google Discover, skup się na następujących elementach:

  • Publikuj unikalne, angażujące i wartościowe artykuły odpowiadające na potrzeby i zainteresowania Twojej grupy docelowej;
  • Dołącz do swoich treści wysokiej rozdzielczości obrazy, które są odpowiednio oznaczone i zoptymalizowane pod kątem szybkości ładowania (wykorzystaj w tym przypadku format WebP);
  • Zadbaj o odpowiednie formatowanie treści. Wykorzystaj do tego celu odpowiednie znaczniki HTML, w tym nagłówki (H1, H2, H3 i H4) oraz strukturę wypunktowań w celu usprawnienia indeksowania treści;
  • Zadbaj o optymalizację mobilną. Twoja strona musi być w pełni responsywna, ponieważ Discover jest przede wszystkim używany na urządzeniach mobilnych. Najnowsze badania podają, że 51% użytkowników przeszukuje sieć za pomocą smartfonów;
  • Zaimplementuj odpowiednie dane strukturalne (schema.org), aby ułatwić wyszukiwarkom zrozumienie kontekstu i zawartości Twoich treści. Możesz to zrobić za pomocą darmowego generatora: Schema Markup Generator;

  • Regularnie aktualizuj treści, aby wyszukiwarki wiedziały, że warto przeznaczać zasoby na indeksowanie Twojej witryny;
  • Zachęcaj użytkowników do interakcji. Wysoka jakość treści powinna generować udostępnienia oraz komentarze.
  • Monitoruj ruch z Discover za pomocą Google Analytics i Google Search Console, aby zrozumieć, jakie treści najlepiej oddziałują na Twoich klientów.
  • Optymalizuj content zgodnie z zasadami E-E-A-T (Experience, Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness). Buduj reputację jako eksperta w swojej dziedzinie, ponieważ wpływa to na ocenę jakości treści przez algorytmy Google.

Algorytmy Google są zmienne i nie ma gwarancji, że każda optymalizacja przyniesie natychmiastowe rezultaty w Discover. Wymaga to ciągłego testowania, dostosowywania i bycia na bieżąco z wytycznymi dla webmasterów wydanymi przez Google.

Podsumowanie

Google Discover to zaawansowana platforma informacyjna, która za pomocą algorytmów sztucznej inteligencji dostarcza personalizowane treści w zależności od Twoich zainteresowań i historii wyszukiwania. Włączenie tej funkcji wymaga aktywacji w ustawieniach aplikacji Google na urządzeniu mobilnym.

Jeżeli chcesz zwiększyć szanse na pojawienie się w kanałach Discover, zadbaj o odpowiednią optymalizację treści pod kątem SEO, a w tym celu:

  • zastosuj schema markup,
  • dostosuj witrynę do urządzeń mobilnych,
  • twórz angażujące i wartościowe treści zgodne z zasadami E-E-A-T oraz Topical Authority.

Obecność Twojej firmy w Google Discover przyczyni się do zwiększenia ruchu i budowania świadomości marki, jako lidera rynkowego.

Nasza ekipa pomoże zoptymalizować Twoją stronę pod kątem SXO (SEO + UX). Zapisz się na konsultację marketingową z SEOgroup już dziś:

Co to jest Google Discover i jak włączyć tę opcję? – FAQ

Jakie są najczęstsze pytania i odpowiedzi na temat Google Discover?

1. Co to jest Google Discover?

Google Discover to personalizowany strumień treści wyświetlany użytkownikom na urządzeniach mobilnych, bazujący na ich zainteresowaniach, historii wyszukiwania oraz interakcjach z różnymi tematami. Wykorzystuje algorytmy uczenia maszynowego, aby dostarczać aktualne wiadomości, artykuły i inne zasoby, które mogą być dla Ciebie najbardziej interesujące.

2. Jak mogę włączyć Google Discover na moim telefonie?

Aby włączyć Google Discover, otwórz aplikację Google na swoim urządzeniu z Androidem, przejdź do zakładki „Więcej”, wybierz „Ustawienia”, następnie „Ogólne” i przesuń przełącznik przy „Discover” na pozycję włączoną.

3. Czy mogę personalizować treści wyświetlane w Google Discover?

Google Discover pozwala personalizować wyświetlane treści. Wybierz interesujące Cię tematy, aby dostosować strumień do swoich preferencji, korzystając z opcji personalizacyjnych dostępnych w ustawieniach tej funkcji.

4. Czy Google Discover wpływa na zużycie danych komórkowych?

Google Discover wykorzystuje dane komórkowe do ładowania treści. Zalecamy w tym przypadku ograniczyć użycie danych w tle dla aplikacji Google w ustawieniach telefonu lub skonfigurować aplikację, aby pobierała treści tylko podczas połączenia z Wi-Fi.

5. Czy mogę wyłączyć Google Discover?

Jeśli zdecydujesz, że nie chcesz korzystać z Google Discover, możesz wyłączyć to rozwiązanie, przechodząc do ustawień aplikacji Google na swoim urządzeniu.

6. Jak często aktualizowane są treści w Google Discover?

Treści w Google Discover są aktualizowane regularnie na podstawie nowych informacji i Twojej aktywności w Internecie. Algorytmy Google ciągle pracują nad dostosowaniem strumienia danych, w taki sposób, aby były one jak najbardziej aktualne i zgodne z Twoimi zainteresowaniami.

7. Czy mogę dostosować częstotliwość treści w Google Discover?

Poprzez zarządzanie zainteresowaniami i interakcją z poszczególnymi artykułami, możesz niejako wpływać na rodzaje i ilość wyświetlanych treści, jednak nie masz na to bezpośredniego wpływu.

8. Czy Google Discover jest dostępne na iOS?

Google Discover jest również dostępne dla użytkowników iOS poprzez aplikację Google.

9. Jakie treści są niedozwolone w Google Discover?

Google Discover ma wytyczne dotyczące treści, które zakazują promowania treści mylących (w tym clickbaitowych tytułów), nadmiernie reklamowych, treści dla dorosłych czy też tych, które naruszają standardy społeczności. Google aktywnie filtruje treści, aby zapewnić wartość i bezpieczeństwo dla użytkowników.

Oceń
0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *