Jak pozyskiwać linki w e-commerce? – 20 sposobów!

,

Jak pozyskiwać linki w e-commerce? Sposobów na skuteczny link building jest wiele, natomiast największą renomą cieszą się naturalne rozwiązania. Linkowanie z zaplecz oraz katalogów jest bezwartościowe i może tylko zaszkodzić wartości Twojej domeny. Jeżeli chcesz poznać najlepsze sposoby na pozyskiwanie backlinków, które działają, koniecznie przeczytaj ten artykuł! Miłej lektury.

Współpracuj z influencerami

Poprzez nawiązanie długoterminowej współpracy z popularnymi osobami z Twojej branży, które mają szerokie grono obserwujących, pozyskasz wartościowe linki zwrotne wpływające pozytywnie na profil odnośników domeny. Influencerzy mogą promować Twoje produkty na swoich kanałach społecznościowych, udostępniając również linki do Twojego sklepu.

Wykorzystuj działania PR

Tworzenie ciekawych informacji prasowych, angażujących historii związanych z Twoim sklepem lub produktami, a następnie ich dystrybucja do mediów branżowych i popularnych witryn, skutecznie przyciąga uwagę redaktorów. Jeśli zainteresują się Twoją historią i uznają ją za wartościową dla swojej publiczności, istnieje duża szansa, że opublikują artykuł z linkiem do Twojej strony.

Współpracuj z blogerami

Blogerzy często posiadają silne witryny o tematyce pokrewnej Twojej branży. Warto w takim przypadku zaproponować im współpracę, np. w postaci:

  • pisania recenzji produktowych,
  • udostępniania treści znajdujących się na Twojej stronie,
  • przeprowadzeniem konkursu związanym z Twoim sklepem.

Dzięki temu uzyskasz dodatkowe linki zwrotne, a sklep internetowy, który prowadzisz zyska większą widoczność w wynikach wyszukiwania i przyciągnie nowych klientów.

Twórz atrakcyjne kampanie marketingowe

Atrakcyjne kampanie marketingowe mogą obejmować m.in.:

  • ciekawe artykuły,
  • interaktywne infografiki,
  • angażujące wideo.

Za ich pomocą przyciągniesz uwagę szerszej społeczności (np. innych witryn lub blogerów). Jeśli Twoje kampanie marketingowe są interesujące i wartościowe, istnieje duża szansa, że inni ludzie (np. właściciele renomowanych serwisów) będą chcieli podzielić się nimi ze swoją publicznością, udostępniając linki do Twojej strony.

Wymieniaj się contentem z innymi blogerami

Współpraca pomiędzy blogerami przynosi korzyści obu stronom, zwiększając zasięg Twojej marki i generując wartościowe linki zwrotne, które podnoszą pozycję Twojej strony w wyszukiwarkach.

Występuj na konferencjach i seminariach

Występowanie jako prelegent na takich wydarzeniach pozwala Ci zaprezentować swoją wiedzę i doświadczenie innym specjalistom i właścicielom witryn. Jeśli Twoje prezentacje i wystąpienia są wartościowe oraz angażujące, istnieje duża szansa, że organizatorzy będą chcieli udostępnić linki do Twojego serwisu na stronach wydarzenia lub w artykułach poświęconych konferencji.

Przygotowuj unikalne raporty branżowe

Zdj 1. Unikalny raport branżowy stworzony między innymi do pozyskiwania backlinków. Źródło: www.gemius.com

Tworzenie raportów zawierających interesujące dane, analizy i wnioski związane z Twoją branżą przyciąga uwagę innych właścicieli witryn i blogerów. Jeśli taki raport zostanie uznany za wartościowy, istnieje duża szansa, że inni będą go udostępniać swojej publiczności. Przełoży się to na linki zwrotne do Twojej strony, poprawiając jej widoczność i pozycjonowanie w wyszukiwarkach.

Zarejestruj swój sklep w branżowych katalogach

Wyszukaj istniejące katalogi lub branżowe platformy, na których można zarejestrować swoją firmę. Dodanie swojego sklepu do katalogów wysokiej jakości zwiększa widoczność Twojej marki wśród potencjalnych klientów, a także pozwala uzyskać wartościowe linki zwrotne, które wpływają na pozycjonowanie strony w wynikach wyszukiwania.

Współpracuj z organizacjami charytatywnymi

Nawiąż kontakt z organizacjami działającymi w obszarze zainteresowań Twojej marki i zaoferuj im wsparcie. Sponsorowanie konkretnych akcji, udział w charytatywnych wydarzeniach lub działania na rzecz społeczności mogą przynieść linki zwrotne. Organizacje charytatywne często wspominają swoich partnerów na swoich stronach internetowych. Daje to możliwość pozyskania cennych linków e-commerce.

Nawiąż kontakt z mediami branżowymi

Utwórz listę mediów specjalizujących się w Twojej branży i nawiąż z nimi długofalowe relacje. Przygotowuj interesujące informacje prasowe lub artykuły eksperckie, które mogą zainteresować redaktorów. Jeśli Twoje treści są wartościowe i angażujące, istnieje szansa na opublikowanie artykułów z linkami do Twojej strony.

Dołącz do programów partnerskich i afiliacyjnych

Zdj 2. Program afiliacyjny Sephora zachęcający użytkowników do pozostawiania linków i promowania oferty marki. Źródło: https://www.sephora.com/beauty/affiliates

 

Wyszukaj programy partnerskie i afiliacyjne, które są związane z Twoją branżą. Przyłączenie się do takich programów daje możliwość uzyskania linków zwrotnych od partnerów, którzy promują Twoje produkty lub usługi na swoich stronach.

Udostępniaj ciekawy content w mediach społecznościowych

Twórz wartościowe treści, które przyciągają uwagę i angażują Twoją publiczność. Mogą to być m.in.:

  • poradniki,
  • infografiki,
  • wideo,
  • recenzje,
  • porównania i rankingi.

Jeśli internauci będą udostępniać linki do Twojej strony, będziesz mógł skutecznie poprawić widoczność swojej marki w organicznych wynikach wyszukiwania.

Bądź aktywny na branżowych forach internetowych

Przyłącz się do forów dyskusyjnych związanych z Twoją branżą i regularnie udzielaj się w rozmowach. Podziel się swoją wiedzą oraz doświadczeniem i odpowiadaj na pytania innych użytkowników. W rezultacie zyskasz uznanie w społeczności, co prawdopodobnie doprowadzi do zdobycia linków zwrotnych.

Sponsoruj wydarzenia branżowe

Wyszukaj wartościowe wydarzenia i skontaktuj się z organizatorami. W tym przypadku zwróć uwagę na m.in.:

  • sponsorowanie eventów,
  • udział w panelach dyskusyjnych,
  • występowanie na wydarzeniu jako branżowy ekspert.

Może to poskutkować zwiększeniem profilu linków do Twojej strony za sprawą udostępnienia konkretnych wypowiedzi przez serwis związany z danym wydarzeniem.

Kreuj kontrowersje

Wywołanie dyskusji, stawianie kontrowersyjnych pytań lub prezentowanie odmiennych punktów widzenia w branży może przyciągnąć uwagę i generować linki, ponieważ inni użytkownicy chętnie będą odsyłać do Twojego serwisu jako źródła dyskusji.

Należy być ostrożnym i zachować etyczne zasady w promocji marki.

Udzielaj się w prasie jako ekspert branżowy

Zbuduj swoją ekspertyzę w danej dziedzinie i nawiąż kontakty z redaktorami branżowych czasopism. Udzielaj wywiadów, pisz artykuły eksperckie lub bierz udział w panelach dyskusyjnych jako znany ekspert. Jeśli Twoje wypowiedzi będą wartościowe i interesujące, zostaną opublikowane wraz z linkami do Twojego serwisu.

Bierz udział w podcastach

Znajdź popularne podcasty w swojej dziedzinie i zaoferuj swoją obecność. Podczas rozmów możesz wspomnieć o swoim sklepie i reklamowaniu go przykładowo poprzez linki afiliacyjne. Ponadto podcasty często publikują opisy odcinków, które zawierają linki do stron internetowych gości, co daje możliwość zdobycia wartościowych backlinków.

Zdj 3. Edukacyjny podcast Sephora wykorzystywany do pozyskiwania linków od zaangażowanej społeczności. Źródło: open.spotify.com/album/4iIYdX5en5OyrVJvl6DGEi

Twórz własne badania i statystyki

Przeprowadź badania w swojej branży, zbierz cenne dane i przygotuj raporty lub infografiki prezentujące wyniki. Unikalne materiały są często doceniane przez innych właścicieli witryn i blogerów, co skutkuje udostępnieniem linków do Twojej strony jako źródła konkretnych statystyk.

Współpracuj z lokalnymi firmami

Nawiąż kontakty z innymi przedsiębiorcami w Twojej okolicy i zaproponuj wspólne działania promocyjne. Możesz organizować konkursy, wspólnie tworzyć treści czy promować nawzajem swoje produkty. W rezultacie, partnerzy biznesowi umieszczą linki do Twojej strony na swoich witrynach. Wpłynie to na jej widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania.

Przygotowuj case study

Udokumentuj sukcesy swojego sklepu i przygotuj studia przypadku przedstawiające konkretne sytuacje, w których osiągnąłeś wyjątkowe wyniki. Udostępnij te case study na swojej stronie internetowej i przekaż je społeczności, która może zainteresować się Twoimi osiągnięciami. W rezultacie otrzymasz wartościowe linki do swojej strony jako referencje do studiów przypadku.

Jak pozyskiwać linki w e-commerce? – podsumowanie

Linki w e-commerce można także pozyskiwać na podstawie researchu konkurencji. Jeżeli skorzystasz przykładowo z narzędzia Majestic SEO, będziesz mógł sprawdzić odnośniki, które zdobywa konkurencja i pozyskać podobne linki. Wpłynie to pozytywnie na profil linków Twojej witryny i ułatwi uzyskanie satysfakcjonujących pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania (np. TOP 10).

FAQ – najczęstsze pytania i odpowiedzi [pozyskiwanie linków e-commerce]

Poniżej przedstawiamy najczęstsze pytania i odpowiedzi na temat pozyskiwania linków w e-commerce.

1. Link building – co to jest?

Link building to proces pozyskiwania linków do strony internetowej od innych witryn. Polega na budowaniu relacji z innymi właścicielami stron, aby uzyskać odnośniki prowadzące do własnego serwisu. Linki są istotne pod kątem pozycjonowania strony w wynikach wyszukiwarek i zwiększają jej widoczność.

2. Na czym polega pozyskiwanie linków w e-commerce?

Pozyskiwanie linków w e-commerce polega na zdobywaniu linków prowadzących do naszego sklepu internetowego lub stron produktowych. Możemy to osiągnąć poprzez różne metody (np. współpraca z blogerami i influencerami, udział w branżowych katalogach, tworzenie wartościowych treści).

3. Jaka powinna być częstotliwość pozyskiwania linków?

Częstotliwość pozyskiwania linków zależy od kilku czynników, takich jak konkurencyjność branży, budżet i dostępne zasoby. Ważne jest utrzymanie regularnego tempa pozyskiwania odnośników, ale równocześnie należy unikać nadmiernego nagromadzenia odnośników w krótkim czasie (np. tysiąc backlinków w dwa dni). Jest to jednak naturalne w przypadku viralowych treści.

4. Czy warto kupować backlinki?

Kupowanie backlinków może być ryzykowne. Wyszukiwarki, takie jak Google, Bing, Yahoo!, YANDEX czy też DuckDuckGo zalecają naturalne pozyskiwanie odnośników, oparte na wartościowej treści i autentycznym zainteresowaniu innych witryn. Kupowanie linków narusza wytyczne wyszukiwarek i prowadzi do obniżenia pozycji strony lub nawet zablokowania jej w wynikach wyszukiwania. Warto skupić się na budowaniu organicznych i autentycznych linków (np. pochodzących z wpisów gościnnych).

5. Jaka strategia pozyskiwania linków e-commerce jest obecnie najlepsza?

Obecnie najlepszą strategią pozyskiwania linków w e-commerce jest podejście oparte na tworzeniu wartościowych treści i angażowaniu się w relacje z innymi właścicielami stron. Zachęcamy również do współpracy z blogerami i influencerami, a także udział w branżowych wydarzeniach i publikowanie gościnnych postów. Ważne jest natomiast, aby monitorować konkurencję i adaptować strategię w oparciu o zmieniające się trendy branżowe.

Chcesz pozyskiwać linki wysokiej jakości? Skontaktuj się z SEOgroup:

    5/5 - (3 ocen)
    0 komentarzy:

    Dodaj komentarz

    Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
    Feel free to contribute!

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *