Węgry są krajem śródlądowym, położonym w Europie Środkowej, graniczącym aż z siedmioma państwami. Populacja naszych bratanków sięga 9,8 miliona mieszkańców, spośród których ponad 80% ma dostęp do Internetu. Madziarzy są członkami Unii Europejskiej, jednak podobnie jak Polska, nie przyjęli wspólnotowej waluty i nadal posługują się rodzimym forintem. To kraj o dość dużym dochodzie, z bardzo wysokim wskaźnikiem rozwoju społecznego

 

Jeżeli chodzi o gospodarkę, to warto wspomnieć o rozwiniętym na Węgrzech przemyśle chemicznym, maszynowym i elektronicznym. W tym kraju swoje oddziały mają m.in. Philips, Siemens, czy General Electric. Nie należy zapominać także o fabrykach samochodowych, takich marek jak Audi, Ford oraz General Motors. Te sektory uzupełnia wysoko rozwinięte rolnictwo, z doskonałym i najwyższym w Europie, 50% odsetkiem gruntów ornych. Oczywiście nie bez znaczenia jest również świetnie rozwinięta turystyka, dokładająca każdego roku do budżetu Madziarów znaczące środki.

 

Węgrzy lubią korzystać z Internetu i robią to w nowoczesny sposób. Mowa oczywiście o urządzeniach, jakie służą im do tego celu, a wśród których ponad 60% stanowią telefony komórkowe i smartfony (dane za marzec 2022):

  • Telefon (60,9%),
  • PC (34,39%),
  • Tablet (4,23%).

 

Ponad 83% internautów na Węgrzech korzysta z social mediów, a większość z nich jest użytkownikami Facebooka (dane za marzec 2022 roku):

  • Facebook (92,48%),
  • Pinterest (2,76%),
  • Twitter (1,82%),
  • Instagram (1,43%),
  • YouTube (0,69%),
  • Reddit (0,42%).

 

Dominacja Facebooka w zakresie mediów społecznościowych, jest jasną wskazówką, że wchodząc na ten rynek, po prostu należy tam również być ze swoim biznesem. Po pierwsze – do utrzymania dobrego kontaktu z klientami, po drugie do uzupełnienia działań SEO. Dzięki takiemu komplementarnemu działaniu nie tylko wzmocnimy swoją markę, ale i poszerzymy grono potencjalnych odbiorców.

9,8 mln

Populacja Węgier

80 %

Populacji ma dostęp do Internetu

7,8 mln

Internautów

97,5 %

Użytkowników korzysta z Google

Wyszukiwarki internetowe w Węgrzech

U Madziarów zdecydowanie rządzi i dzieli Google, który w surfowaniu po Internecie pomaga ponad 97% internautów (udział za marzec 2022 roku):

  • Google (97,59%),
  • Bing (1,7%),
  • Yahoo! (0,41%),
  • DuckDuckGo (0,17%),
  • Yandex (0,04%),
  • Ecosia (0,04%).

 

Jeżeli chodzi o przeglądarki internetowe, około 69% Węgrów najczęściej szuka treści w sieci za pośrednictwem Chrome’a (dane za marzec 2022):

  • Chrome (68,88%),
  • Safari (12,3%),
  • Firefox (8,02%),
  • Edge (3,68%),
  • Samsung Internet (2,94%),
  • Opera (2,7%).

 

Na Węgrzech w Internecie Google rządzi i dzieli. Wśród wyszukiwarek nie ma sobie równych, podobnie jeżeli chodzi o przeglądarki, blisko 7 na 10 Węgrów, wchodzi na strony poprzez browser giganta z Mountain View. Chcąc odnaleźć swoje miejsce na tym rynku, powinniśmy podążać wedle reguł kalifornijskiego hegemona. 

Rynek e-commerce w Węgrzech

Węgierski rynek e-commerce na pewno jest warty uwagi. Jego wartość w minionych latach oscylowała na poziomie blisko 2 mld euro. Ze średnioroczną stopą wzrostu na poziomie 7,6% w 2023 ma osiągnąć kwotę około 2,4 mld euro. Uwzględniając te przyrosty widać, że handel elektroniczny u Madziarów rozwija się w szybkim tempie i można zaryzykować stwierdzenie, że najlepsze czasy ma jeszcze przed sobą.

 

Jeżeli chodzi o samych konsumentów, ponad 90% tych z dostępem do Internetu, regularnie kupuje on-line. Oznacza to grupę rzędu 5,5 miliona osób, z której każdy wkłada do wirtualnego koszyka produkty o wartości blisko 60 euro. Jest o co powalczyć, szczególnie że koszty prowadzenia e-sklepu w tym kraju są relatywnie niskie w stosunku do możliwych korzyści oraz zysków.

 

Oczywiście od razu nie staniemy się na Węgrzech krezusami. Mimo, że około 40% Węgrów kupuje przez Internet towary ze sklepów europejskich, a 26% z reszty świata, to są oni również przywiązani do swojego rynku lokalnego. Natomiast jakością, atrakcyjnością cen, przejrzystością oferty, na pewno zyskamy ich przychylność.

Użytkownicy

Co Madziarzy najczęściej wkładają do wirtualnego koszyka? Zobaczmy:

Zakupy on-line

Biorąc pod uwagę najpopularniejsze metody płatności za zakupy on-line, widać że Madziarzy realizują je głównie przy odbiorze przesyłki:

Odnośnie najpopularniejszych e-commerców tj. tych z największymi przychodami na Węgrzech, to zestawienie pierwszych 5. przedstawia się następująco (dane za 2021 rok):

  • emag.hu (253 mln USD), 
  • alza.hu (114 mln USD), 
  • tesco.hu (106 mln USD), 
  • hm.com (79 mln USD), 
  • edigital.hu (78 mln USD).

 

Proporcjonalnie do rynku oraz potencjału kraju, na Węgrzech nie działa zbyt wiele e-commerców. Ich liczba sięga 7 tysięcy witryn on-line. Największe z nich (emag i alza) oferują szeroką gamę produktów wielobranżowych, gdzie każdy konsument może znaleźć dla siebie coś interesującego.

 

Jeżeli zaś chodzi o najczęściej wybieranych dostawców, tutaj prym wiodą kurierzy, a za nimi poczta. Pierwsza trójka na podstawie preferencji Węgrów za rok 2021 wygląda w ten sposób:

  • GLS (48%),
  • Magyar Posta (35%),
  • DPD (19%).

 

Zgodnie z powyższą statystyką, 7 na 10 Madziarów decyduje się na przesyłkę dostarczoną przez kuriera. To na pewno cenna informacja przy okazji przygotowywania dla węgierskich klientów wariantów otrzymania zamówionych produktów. 

Jaką domenę wybrać?

Węgry posiadają swoją domenę, jaką jest “.hu”. Może się w niej zarejestrować każdy obywatel kraju z Unii Europejskiej. Wykorzystanie lokalnego przedstawiciela Google, czyli Google.hu, w marcu 2022 roku wyniosło dokładnie 16,03%. Większość udziału przejął globalny host – Google.com (80,91%). Te statystyki świadczą o tym, że chcąc prowadzić działania SEO na Węgrzech, nie ma konieczności posiadania ich rodzimego rozszerzenia. Swoje miejsce na tym rynku powinniśmy odnaleźć także z zagraniczną domeną.

 

Ponadto, myśląc o dalszym rozszerzeniu zakresu działalności swojego e-sklepu warto zastanowić się nad domeną, stosowaną w krajach wspólnoty europejskiej tj. “.eu” lub nad globalną końcówką “.com”. Następnie, wybrane rozszerzenie wystarczyłoby już tylko uzupełniać o kolejne wersje językowe, dla przykładu: mojastrona.eu/hu, mojastrona.com/it, mojastrona.com/fr, itd.

 

Dlaczego warto rozpocząć promocję swojego biznesu na Węgrzech?

Węgierski rynek e-commerce w skali Unii Europejskiej jest jednym z tych, które w ostatnich latach rozwijają się najszybciej! Co ciekawe, proporcjonalnie nie ma na nim zbyt wielu e-sklepów, szczególnie tych reprezentujących duże korporacje, którym z racji na małą rentowność, nie bardzo się to opłaca. Taka sytuacja jest szansą na zagospodarowanie się na tym marketplace dla małych i średnich przedsiębiorstw.

 

Odnośnie rozwoju rynku e-sprzedaży na Węgrzech dotyczy on w szczególności zwiększenia ilości i wartości dokonywanych zakupów. Skala użytkowników korzystających z tego typu funkcjonalności jest już na dość wysokim poziomie. Zgodnie z analizami powinni oni coraz więcej tradycyjnych zakupów realizować poprzez Internet, co tylko napędzi rozwój tego rynku, dając dodatkowe możliwości dla firm, oferujących szeroki wachlarz usług.

 

Powyższe informacje na pewno zachęcają do ekspansji biznesu na rynek węgierski. Każdemu znane jest powiedzenie “Polak, Węgier dwa bratanki…”, dlaczego by tak nie miało być także w zakresie elektronicznego handlu? Po dobrym rozeznaniu przyzwyczajeń Madziarów, skutecznej strategii i działaniach naszych Takumich 匠, Węgry mogą nam się zacząć kojarzyć nie tylko jako piękny kraj ze stolicą w Budapeszcie, ale także istotny składnik przychodów na europejskiej mapie działalności naszego sklepu e-commerce.

Link Building na Węgrzech

Myśląc o skutecznej działalności w Internecie na Węgrzech, w pierwszej kolejności należy przygotować węgierską wersję językową strony, na której prezentujemy ofertę. To niezbędny element do podjęcia dalszych kroków, przewidujących jej optymalizację, zakładającą m.in. przygotowanie odpowiedniej struktury adresów URL, czy dostosowanie treści do katalogu słów kluczowych.

 

Powyższe działania należy uzupełnić o wysokojakościowy Link Building. Jak na większości rynków gdzie rządzi Google, liczy się przede wszystkim właśnie ich jakość, a nie ilość. Przekłada się to na pozytywną ocenę przez algorytmy giganta z Kalifornii, a końcowo pozycję naszej witryny w wynikach wyszukiwania. Link Building powinien być także różnorodny. Przekierowania do naszej strony dobrze, aby znajdowały się na popularnych, dobrych wartościowo (domain rating) serwisach, ale i na tematycznych forach, a na Węgrzech w szczególności również na cieszącym się ogromną popularnością (92,48%) Facebooku. To miejsce, gdzie również z racji na dbanie o wizerunek i dobry kontakt z klientem, warto podtrzymywać stałą komunikację. 

Najwyższa kompleksowość działań

SEO360® zapewnia najwyższy stopień kompleksowości spośród innych, podobnych usług na rynku, takich jak SEO czy SXO, co zostało poparte badaniami.

Gwarancja wzrostu sprzedaży

Usługa zapewnia gwarancję końcowego efektu, czyli wzrostu ruchu i przychodów / leadów.

Rozliczenia hybrydowe oparte o success fee

Po osiągnięciu 100% zamierzonego celu, wyznaczane są kolejne oparte o rozliczenia w modelu success fee.

Gwarancja utrzymania linków

Nawet po zakończonej współpracy nie usuwamy pozyskanych linków.

Działania w całej Europie

W ramach jednej umowy możemy prowadzić działania dla wszystkich państw europejskich przy wsparciu sieci jakościowych partnerów.

Indywidualna strategia

Przygotowujemy kompleksową, rozbudowaną strategię, w ramach której badamy prawdziwe potrzeby konsumentów (customer insights) jeszcze przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań.

Zobacz jak wzrosną ruch i przychody na Twojej stronie!

Przeciągnij suwak by poznać efekty pozycjonowania

SEO360®

SXO

zwykłe SEO

Jak przebiega proces pozycjonowania stron na Węgrzech w ramach SEO360®?

1.

Strategia

Jest ona punktem wyjścia jeśli chodzi o działania SEO360®, indywidualnie wyceniana oraz tworzona na podstawie potrzeb i oczekiwań Klienta, zawartych wcześniej w wypełnionym przez niego briefie. W ramach wykonywanej przez nas pracy koncepcyjnej ustalamy wskaźniki KPI, niezbędne do pomyślnej realizacji dalszych etapów projektu, w szczególności analizy, planu content marketingowego i estymacji, które są częściami składowymi strategii.

2.

Analiza

W tym kroku przeprowadzamy wszystkie czynności weryfikujące obecny stan wybranej witryny pod kątem SEO oraz jej potencjał w danym kraju w porównaniu z konkurencją. Jednocześnie analizujemy pełną ścieżkę użytkownika w oparciu o customer journey. Wynikiem analizy jest zebranie pokaźnej liczby danych, które posłużą do realizacji dalszych kroków związanych z SEO360®.

3.

Plan Content Marketingowy

Indywidualnie przygotowywany pod branżę reprezentowaną przez Klienta oraz pod dane rynki, na których będą prowadzone działania SEO360®. Zawiera scenariusz dotyczący rodzaju tworzonych treści i sposobu ich dystrybucji w ten sposób, by dotrzeć z nimi precyzyjnie do konsumentów i być o krok przed konkurencją. Gwarantem skutecznej realizacji tego planu są Content Creatorzy.

4.

Estymacje

Niezwykle wartościowa i jednocześnie ostatnia część składowa strategii, w ramach której estymujemy poszczególne wartości związane z widocznością strony w najbardziej popularnej wyszukiwarce danego kraju, uwzględniając wzrost ruchu oraz co ważniejsze – wzrost konwersji w określonym czasie.

5.

SEO Techniczne

Przystępując do właściwych działań SEO jedną z niezbędnych czynności do osiągnięcia końcowego sukcesu jest techniczne SEO, zwane też analizą techniczną bądź optymalizacją techniczną pod kątem SEO, czyli ta część optymalizacji, która nie dotyczy treści. Składa się ona z wszystkich czynności, które wpływają na architekturę i kod strony w taki sposób, by była maksymalnie przyjazna dla najbardziej rygorystycznych wymogów wyszukiwarek i jednocześnie by być krok przed konkurencją.

6.

Optymalizacja treści

Częścią składową optymalizacji witryny pod kątem SEO obok technicznego SEO jest optymalizacja treści. Wartościowe treści dla użytkownika są jednym z kluczowych elementów, które pomogą w osiągnięciu wysokiej widoczności w wyszukiwarce, jak również wpłyną na wzrost konwersji, a tym samym przychodów.

7.

UX + CRO

W ramach usługi SEO360® zapewniamy analizę i optymalizację wskaźników User Experience ze szczególnym udziałem doświadczeń heurystycznych i testów A/B oraz Conversion Rate Optimization. W ten sposób analizujemy aktywności konsumentów na każdym etapie ich procesu zakupowego, zwiększając efektywność sprzedaży.

8.

Link Building

Link building prowadzimy z użyciem najwyższej jakości stałych linków, pozyskiwanych z zewnętrznych źródeł czy serwisów, od rzetelnych wydawców z gwarancją ich utrzymania nawet po zakończonej współpracy. W ramach tego procesu dbamy o prawidłowy profil linków, przynoszący końcowe korzyści.

9.

Bieżąca Analiza Danych

W usłudze SEO360® poprzez zaawansowane narzędzia, nadzorowane przez Client Success Managera stale mierzymy postępy związane z ewaluacją prowadzonych działań, na ich podstawie nasi Klienci mają dostęp do rozbudowanych raportów 24/7.

10.

Wzrost ruchu i przychodów

Ostateczną wartością SEO360® są wzrost świadomości marki, ruchu, konwersji oraz przychodów generowanych z tej usługi, co istotne – znacznie większe niż w przypadku „zwykłego SEO”, a przede wszystkim trwałe.

Źródła danych: 

  • https://gs.statcounter.com/ 
  • https://ecommercedb.com/en/markets/hu/all 
  • https://www.statista.com/topics/6365/e-commerce-in-hungary/#topicHeader__wrapper
  • http://ranking.gemius.com/hu/
SEO360® kontakt formularz kontaktowy SEO360®

Bądźmy w kontakcie
+48 500 050 939
office@seogroup.pl

    FAQ

    SEO na Węgrzech – na co zwrócić szczególną uwagę?

    rozwiń

    Przede wszystkim język na stronie, odpowiednia struktura serwisu, czytelna i przyjazna oferta (obejmująca szeroki wachlarz płatności, ulubionych dostaw, itp.). To pierwsze składniki, które należy przygotować. Później do gry wejdą już nasi Takumi 匠. Wspólnie w oparciu o zakres działalności dobierzemy najlepsze słowa kluczowe, zoptymalizujemy witrynę i przejdziemy do konkretnych działań, związanych z budową pozycji w wynikach wyszukiwania, a przede wszystkim zwiększenia przychodów. Dzięki SEO360® będziesz pod opieką najlepszych specjalistów, dbających o najdrobniejszy szczegół i dążących nieustannie do uzyskania ponadstandardowych efektów.

    5/5 - (5 głosów)
    SEO360® SEO360®