CPL

CPL, czyli Cost Per Lead, to koszt, jaki reklamodawca ponosi w związku z pozyskaniem leada, czyli skłonieniem potencjalnego klienta do pozostawienia swoich danych kontaktowych. W rzeczywistości wartość takiego działania może być zarówno mała, jak i wielka, a sam koszt może zależeć od: marki, branży, sposobu przekazania kontaktu czy nawet wielkości potencjalnej grupy odbiorców.

Uzyskanie leada może być tożsame z wypełnieniem formularza, zapisaniem się do newslettera czy pozostawieniem swoich danych z prośbą o kontakt. W rozliczaniu CPL obarczenie kosztem możliwe jest wyłącznie w przypadku poprawnego pozyskania danych. Wybór pomiędzy konkretnym modelem – np. spośród CPL, CPC, CPM, CPA – powinno wynikać z obranych celów kampanii reklamowej.

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *