Dane strukturalne

Dane strukturalne (określane także mianem rich snippets) to fragmenty kodu, które umieszcza się w obrębie stron internetowych celem ich wyróżnienia w wynikach wyszukiwania. Dla użytkownika wyszukującego dowolne hasła, dane te widoczne są jako dodatkowe informacje pod tytułem, a nad opisem witryny.

Wyświetlane w ten sposób strony mogą zostać wzbogacone o taki przekaz jak: średnia ocena produktu, jego cena, dostępność, a jeśli mówimy o potrawach – również i czas przygotowania. Wdrożenie danych strukturalnych to jednak dobry pomysł nie tylko w przypadku sklepów internetowych. Równie dobrym pomysłem może być wprowadzenie ich do struktury serwisów nieprowadzących działalności e-commerce lub do tych, które zajmują się dostarczaniem przepisów kulinarnych.

Dlaczego zdecydowanie się na rich snippets to dobry pomysł? Jak się okazuje, tego typu dodatkowe informacje skutecznie wyróżniają portal w wyszukiwarce, a w związku z tym – podnoszą wskaźnik CTR. Jak podpowiadają twórcy algorytmów Google, dane strukturalne mogą w przyszłości mieć wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania.

Oceń

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *