Nie twórz ofert, twórz strategie!
Przedstawiam nagranie z mojego wystąpienia podczas Festiwalu SEO 2022 pt. „Nie twórz ofert, twórz strategie” aka „Jeśli jesteś w czymś dobry, nigdy nie rób tego za darmo”, czyli jak zwiększyć sprzedaż i jednocześnie zyskać szacunek oraz zadowolenie Klienta jeszcze przed rozpoczęciem właściwej współpracy, poprzez dostarczanie mu wartości w postaci strategii na nadchodzące działania, a nie tylko darmowej oferty. Temat ten poruszyłem również podczas WarmUp Whitepress w marcu 2023 r.
Głęboko wierzę, że czas sprzedaży usług SEO (ofert, audytów, itd.) oraz pozostałych usług z zakresu digital marketingu „za darmo” się kończy, a rozpoczyna się nowy rozdział – taki, który wiąże się wyłącznie z samymi benefitami i wbrew pozorom z zerowym ryzykiem po stronie agencji, co udowodniłem w poniższej prezentacji.
Na podstawie wieloletniego doświadczenia jestem w stanie stwierdzić, że duża część Klientów odbiera darmową ofertę, audyt, analizę, strategię jako gorszą, w którą nie został włożony żaden wysiłek po stronie agencji – komunikowanie darmowych ofert można więc podsumować w skrócie jako „jesteśmy tak słabi, że zrobimy to za darmo” (sic!).
Zalety tworzenia płatnych strategii zamiast darmowych ofert
Stosując rekomendowaną przeze mnie taktykę, mamy zapewnionych aż 5 pieczeni na jednym ogniu:
- Kilkukrotnie mniej “przepalonego” czasu.
- Klient płaci za strategię = zysk po stronie agencji.
- Więcej podpisanych umów.
- Wyższą konwersję.
- Żywotność współpracy jest dłuższa, bo od początku jest zapewnione partnerskie podejście, a więc i jakość współpracy jest znacznie wyższa.
Co w zamian zyskuje Klient / marketer?
- Klient płacąc agencji od samego początku za poświęcony czas, odbiera dokument, który ma zdecydowanie większą wartość niż „darmowa oferta”.
- Otrzymuje maksymalne możliwe zaangażowanie agencji.
- Oszczędza swój czas – nie musi wysyłać dziesiątek zapytań ofertowych czy analizować ofert, z których i tak na koniec „nic nie wynika”.
- Nawet jeśli Klient nie podpisze umowy z agencją, to i tak dostaje rozbudowaną strategię.
Podsumowując – życie jest tylko jedno i nikt Was nie będzie szanował, jeśli sami nie będziecie się szanować.
„If you’re good in something, never do it for free”.
#Gamechanger
Prezentacja spotkała się z pozytywnym odzewem, czego dowodem są otrzymane przeze mnie liczne opinie, które z przyjemnością zamieszczam poniżej:
Michał. Świetny pomysł. Zdecydowanie klienci bardziej cenią coś za co zapłacili niż dostali za darmo.
P.s. Po Twoim artykule sam zrezygnowałem z bezpłatnych konsultacji.