Republika Albanii to niewielki bałkański kraj o populacji około 3 milionów osób, położony w Europie południowo-wschodniej. Państwo graniczy z Grecją, Macedonią Północną, Czarnogórą oraz Kosowem i posiada dostęp do dwóch akwenów morskich – Adriatyku oraz Morza Jońskiego. Stolicą Albanii jest Tirana, będąca również największym miastem tego kraju.

 

Albania posiada jeden język urzędowy – albański, a jej oficjalną jednostką monetarną jest lek, dzielący się na 100 qindarek. Państwo od 2014 ma status kandydata do Unii Europejskiej. Poza tym, należy do wielu organizacji międzynarodowych, takich jak ONZ, NATO, WTO czy Rada Europy. 

 

73% populacji Albanii posiada dostęp do Internetu. Wśród nich aż 81% do surfowania po sieci używa urządzeń mobilnych! Przy tak wysokim odsetku osób korzystających ze smartfonów konieczna jest optymalizacja witryny pod kątem mobile-friendly. Wszystko po to, aby zyskać w oczach internautów i ułatwić im w ten sposób przeglądanie treści znajdujących się na Twojej stronie. Jeżeli chodzi o rozkład procentowy dla poszczególnych urządzeń, to kształtuje się on następująco (dane za marzec 2022):

 

  • mobile (81,15%),
  • desktop (18,13%),
  • tablet (0,72%).

 

Albańczycy chętnie korzystają z mediów społecznościowych – w ostatnim czasie liczba użytkowników social media wyniosła ok. 65% całej populacji (na początku roku 2022). Podobnie jak w wielu innych krajach europejskich, kanałem zajmującym pozycję lidera jest Facebook – zrzeszając aż 89% internautów (dane za 2021 rok):

 

  • Facebook (89%),
  • Pinterest (5%),
  • Twitter (2%),
  • Instagram (2%),
  • YouTube (2%).

3 mln

Populacja Albanii

73 %

Populacji ma dostęp do Internetu

2,2 mln

Internautów

97 %

Użytkowników korzysta z Google

Wyszukiwarki internetowe w Albanii

W Albanii, podobnie jak w większości państw europejskich, liderem jest Google – z tej wyszukiwarki korzysta ponad 97% wszystkich użytkowników w kraju. Dlatego też w strategii SEO360® dla Albanii skupiamy się przede wszystkim na prowadzeniu działań właśnie pod tę wyszukiwarkę. Na drugim miejscu podium znalazł się Bing, a na trzecim Yahoo! (dane za marzec 2022):

  • Google (97,76%),
  • Bing (1,26%),
  • Yahoo! (0,57%),
  • DuckDuckGo (0,2%),
  • Yandex (0,11%),
  • Ecosia (0,05%).

 

Jeżeli chodzi o przeglądarki internetowe, pozycją numer 1 na albańskim rynku on-line jest Google Chrome, z którego korzysta ponad 56% internautów. Na kolejnych topowych miejscach znalazły się następująco (dane za marzec 2022):

  • Chrome (56,91%),
  • Safari (35,61%),
  • Samsung Internet (3,28%),
  • Mozilla Firefox (1,47%),
  • Instabridge (1,07%),
  • Microsoft Edge (0,82%).

Rynek e-commerce w Albanii

W Albanii rynek e-commerce dopiero się rozwija – w 2020 roku około 40% populacji dokonało przynajmniej jednego zakupu w sieci. Albania to w dalszym ciągu przede wszystkim gospodarka gotówkowa, co jest głównym czynnikiem hamującym szybszy rozwój e-handlu. Jak podają dane statystyczne, zaledwie 8% populacji posiada karty kredytowe.

Mimo, że handel elektroniczny w kraju jest wciąż na wczesnym etapie rozwoju, w Albanii istnieje kilka popularnych e-sklepów. Do TOP3 należą następujące:

  • Megatek, 
  • 123.al,
  • EBuy.al.
Strona główna największej albańskiej platformy e-commerce Megatek

Zgłębiając temat rynku e-commerce w Republice Albanii, zobaczmy jakie są główne kategorie produktów kupowanych w sieci przez Albańczyków. Możemy tutaj wyróżnić następujące segmenty:

  • urządzenia elektroniczne,
  • ubrania i buty, 
  • książki,
  • kosmetyki.

 

Jak zachowuje się albański e-konsument? Przede wszystkim zwraca uwagę na cenę i to ona w głównym stopniu determinuje jego decyzję o zakupie. Jeżeli znajdzie dobrą ofertę promocyjną, to chętnie z niej skorzysta. Konsumenci w Albanii postrzegają oszczędność czasu oraz większy wybór produktów jako kluczowe zalety shoppingu w sieci. Co drugi Albańczyk zakupy w Internecie traktuje jednak jako uzupełnienie tych w sklepach stacjonarnych, a nie jako ich substytut.

 

Niestety, w Albanii obsługa klienta oraz wsparcie sprzedaży to słabo rozwinięte usługi – decydując się na ekspansję biznesu w tym kierunku warto będzie wziąć to pod uwagę i uwzględnić w swoim sklepie on-line świadczenie wspomnianych usług na wysokim poziomie. 

Jaką domenę wybrać?

Wchodząc ze swoim biznesem w sieci na rynek albański, zdecyduj się na wybór lokalnej domeny odpowiedniej dla tego kraju. W przypadku Albanii, powinieneś rozważyć stworzenie swojej witryny z rozszerzeniem “.al”.

 

Co ciekawe, krajowa domena Albanii chętnie stosowana jest do praktyk tzw. domain hacks. Wbrew temu co mogłoby się wydawać, domain hacking nie ma nic wspólnego z cyberprzestępczością. Zabieg polega na wykorzystaniu domeny w kreatywny sposób, gdzie w przypadku rozszerzenia “.al” przykładami takiego zastosowania będą:

  • cbsloc.al dla CBS,
  • integr.al dla Integral Ad Science.

 

Decydując się z kolei na ekspansję biznesu na obszar całego kontynentu, warto będzie wykorzystać końcówkę “.eu”. Jeżeli chciałbyś jednak, aby Twoje działania miały charakter globalny, wówczas Twoim wyborem powinno być jedno z najbardziej pożądanych międzynarodowych rozszerzeń – domena „.com”

 

Dlaczego warto rozpocząć promocję swojego biznesu w Albanii?

Albański rynek e-commerce, będący dopiero w trakcie swojego rozwoju, z biznesowego punktu widzenia jawi się jako wyzwanie, którego warto się podjąć. Dlaczego? Mała liczba podmiotów konkurencyjnych oznacza wysoki potencjał do zdobycia dużej liczby klientów, a co za tym idzie – zysków i przychodów dla Twojej firmy. Bądź o krok przed konkurencją i zacznij działać już dziś!

Link Building w Albanii

Link Building to jeden z podstawowych elementów skutecznych działań SEO. Jeżeli myślisz o ekspansji swojego biznesu na rynek on-line w Albanii, musisz uwzględnić dobrze przemyślaną strategię w tym zakresie. Jak to zrobić? Poniżej przedstawiamy kilka złotych rad:

 

Zadbaj o zdobywanie linków wysokiej jakości

Niezwykle ważnym czynnikiem w pozyskiwaniu linków jest zapewnienie wysokiej ich jakości. Aby odnośnik był wartościowy, musi pochodzić ze strony o wysokim autorytecie.

 

Zapewnij dywersyfikację linków.

Pozyskiwanie linków prowadzących do naszej witryny z różnych źródeł to absolutny must-have, aby zyskać w oczach algorytmów Google’a. Wśród najbardziej popularnych metod zdobywania odnośników możemy wymienić: artykuły sponsorowane, wzmianki w mediach społecznościowych oraz marketing szeptany, czyli wpisy na forach internetowych (tzw. Buzz Marketing).

 

Przygotuj tematyczne miejsca publikacji.

W swojej strategii Link Buildingowej postaraj się, aby miejsca publikacji artykułów korespondowały z tematyką contentu zamieszczonego na Twojej witrynie. Dzięki temu zwiększysz swoje szanse na zainteresowanie potencjalnych e-konsumentów zakupem Twojego produktu (którzy surfując po sieci odwiedzać będą interesujące ich portale branżowe).

Najwyższa kompleksowość działań

SEO360® zapewnia najwyższy stopień kompleksowości spośród innych, podobnych usług na rynku, takich jak SEO czy SXO, co zostało poparte badaniami.

Gwarancja wzrostu sprzedaży

Usługa zapewnia gwarancję końcowego efektu, czyli wzrostu ruchu i przychodów / leadów.

Rozliczenia hybrydowe oparte o success fee

Po osiągnięciu 100% zamierzonego celu, wyznaczane są kolejne oparte o rozliczenia w modelu success fee.

Gwarancja utrzymania linków

Nawet po zakończonej współpracy nie usuwamy pozyskanych linków.

Działania w całej Europie

W ramach jednej umowy możemy prowadzić działania dla wszystkich państw europejskich przy wsparciu sieci jakościowych partnerów.

Indywidualna strategia

Przygotowujemy kompleksową, rozbudowaną strategię, w ramach której badamy prawdziwe potrzeby konsumentów (customer insights) jeszcze przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań.

Zobacz jak wzrosną ruch i przychody na Twojej stronie!

Przeciągnij suwak by poznać efekty pozycjonowania

SEO360®

SXO

zwykłe SEO

Jak przebiega proces pozycjonowania stron w Albanii w ramach SEO360®?

1.

Strategia

Jest ona punktem wyjścia jeśli chodzi o działania SEO360®, indywidualnie wyceniana oraz tworzona na podstawie potrzeb i oczekiwań Klienta, zawartych wcześniej w wypełnionym przez niego briefie. W ramach wykonywanej przez nas pracy koncepcyjnej ustalamy wskaźniki KPI, niezbędne do pomyślnej realizacji dalszych etapów projektu, w szczególności analizy, planu content marketingowego i estymacji, które są częściami składowymi strategii.

2.

Analiza

W tym kroku przeprowadzamy wszystkie czynności weryfikujące obecny stan wybranej witryny pod kątem SEO oraz jej potencjał w danym kraju w porównaniu z konkurencją. Jednocześnie analizujemy pełną ścieżkę użytkownika w oparciu o customer journey. Wynikiem analizy jest zebranie pokaźnej liczby danych, które posłużą do realizacji dalszych kroków związanych z SEO360®.

3.

Plan Content Marketingowy

Indywidualnie przygotowywany pod branżę reprezentowaną przez Klienta oraz pod dane rynki, na których będą prowadzone działania SEO360®. Zawiera scenariusz dotyczący rodzaju tworzonych treści i sposobu ich dystrybucji w ten sposób, by dotrzeć z nimi precyzyjnie do konsumentów i być o krok przed konkurencją. Gwarantem skutecznej realizacji tego planu są Content Creatorzy.

4.

Estymacje

Niezwykle wartościowa i jednocześnie ostatnia część składowa strategii, w ramach której estymujemy poszczególne wartości związane z widocznością strony w najbardziej popularnej wyszukiwarce danego kraju, uwzględniając wzrost ruchu oraz co ważniejsze – wzrost konwersji w określonym czasie.

5.

SEO Techniczne

Przystępując do właściwych działań SEO jedną z niezbędnych czynności do osiągnięcia końcowego sukcesu jest techniczne SEO, zwane też analizą techniczną bądź optymalizacją techniczną pod kątem SEO, czyli ta część optymalizacji, która nie dotyczy treści. Składa się ona z wszystkich czynności, które wpływają na architekturę i kod strony w taki sposób, by była maksymalnie przyjazna dla najbardziej rygorystycznych wymogów wyszukiwarek i jednocześnie by być krok przed konkurencją.

6.

Optymalizacja treści

Częścią składową optymalizacji witryny pod kątem SEO obok technicznego SEO jest optymalizacja treści. Wartościowe treści dla użytkownika są jednym z kluczowych elementów, które pomogą w osiągnięciu wysokiej widoczności w wyszukiwarce, jak również wpłyną na wzrost konwersji, a tym samym przychodów.

7.

UX + CRO

W ramach usługi SEO360® zapewniamy analizę i optymalizację wskaźników User Experience ze szczególnym udziałem doświadczeń heurystycznych i testów A/B oraz Conversion Rate Optimization. W ten sposób analizujemy aktywności konsumentów na każdym etapie ich procesu zakupowego, zwiększając efektywność sprzedaży.

8.

Link Building

Link building prowadzimy z użyciem najwyższej jakości stałych linków, pozyskiwanych z zewnętrznych źródeł czy serwisów, od rzetelnych wydawców z gwarancją ich utrzymania nawet po zakończonej współpracy. W ramach tego procesu dbamy o prawidłowy profil linków, przynoszący końcowe korzyści.

9.

Bieżąca Analiza Danych

W usłudze SEO360® poprzez zaawansowane narzędzia, nadzorowane przez Client Success Managera stale mierzymy postępy związane z ewaluacją prowadzonych działań, na ich podstawie nasi Klienci mają dostęp do rozbudowanych raportów 24/7.

10.

Wzrost ruchu i przychodów

Ostateczną wartością SEO360® są wzrost świadomości marki, ruchu, konwersji oraz przychodów generowanych z tej usługi, co istotne – znacznie większe niż w przypadku „zwykłego SEO”, a przede wszystkim trwałe.

Źródła danych: 

  • https://gs.statcounter.com/
  • https://www.statista.com/topics/2678/albania/#dossierKeyfigures
  • https://datareportal.com/reports/digital-2022-albania
  • https://ecommercegermany.com/blog/european-ecommerce-overview-albania
  • https://www.trade.gov/country-commercial-guides/albania-ecommerce
  • https://www.lloydsbanktrade.com/en/market-potential/albania/ecommerce
  • https://merchants.glopal.com/en-us/sell-online/albania
  • https://www.statista.com/outlook/dmo/ecommerce/albania
  • https://www.objectif-import-export.fr/en/international-marketplaces/country/albania/market-ecommerce 
  • https://openknowledge.worldbank.org/handle/10986/35000
SEO360® kontakt formularz kontaktowy SEO360®

Bądźmy w kontakcie
+48 500 050 939
office@seogroup.pl

    FAQ

    O czym muszę pamiętać pozycjonując stronę w Albanii?

    rozwiń

    Jeżeli zdecydujesz się na pozycjonowanie swojej witryny w Albanii, musisz zwrócić uwagę na przystosowanie jej oraz strategii Twoich działań pod najpopularniejszą w tym kraju wyszukiwarkę, czyli Google’a. Kolejną ważną kwestią jest zadbanie o odpowiednią wersję językową witryny. Chcąc zdobyć topowe pozycje w albańskich wynikach wyszukiwania, zadbaj o to, aby treści znajdujące się na stronie były właśnie w tym języku (zachowując przy tym ich poprawność gramatyczną i językową, a także wysoką wartość merytoryczną).

    5/5 - (5 głosów)
    SEO360® SEO360®