– co warto wiedzieć?
Dania jest suwerennym państwem w Europie Północnej, graniczącym od strony południowej tylko z Niemcami. Ponadto jest połączona mostem nad cieśniną Sund ze Szwecją. Królestwo Danii zamieszkuje ponad 5,8 miliona osób. Do Danii należą także Wyspy Owcze i Grenlandia, które w sumie mają ok. 50 tysięcy mieszkańców. Duńska flaga uznawana jest za najstarszą, wśród używanych przez niezależne państwo na świecie, a po raz pierwszy utożsamiano się z nią już w 1219 roku.
99% Duńczyków ma dostęp do Internetu! Czy przekłada się to na ich szczęście? W pewnym stopniu, z przymrużeniem oka, może i tak. Wedle badania z 2020 roku, za Finlandią i Islandią, Dania zajęła 3. miejsce wśród najszczęśliwszych krajów na świecie! Równolegle z tą statystyką rośnie średnia długość życia, która w 2019 roku wynosiła już ponad 81 lat. Dużą wagę do powyższych wyników przywiązuje się do coraz bardziej popularnej na świecie duńskiej koncepcji „hygge” (dosłownie komfort, wygoda). Obejmuje ona w uproszczeniu miłą, przytulną atmosferę i czas spędzany z bliskimi, często w towarzystwie gorącego napoju na przykład przed kominkiem. Ten wyjątkowy całokształt przekłada się na uzyskanie równowagi, bezpieczeństwa i wreszcie najważniejszego – szczęścia.
Dania to kraj, w którym żyje się dobrze i na godnym poziomie. Na potwierdzenie tego zdania wystarczy wspomnieć o bezpłatnych studiach, opiece zdrowotnej, niskiej inflacji, czy wysokim poziomie zatrudnienia. Biorąc pod uwagę ostatnią dekadę, Dania każdego roku rejestrowała dodatni bilans handlowy, stanowiący o różnicy między eksportem a importem. Warto również wspomnieć, że od 1973 roku Dania jest członkiem Unii Europejskiej.
Jeżeli chodzi o przeglądanie Internetu, blisko 2 na 3 Duńczyków robi to przy wykorzystaniu telefonu komórkowego (dane za marzec 2022 roku):
Odnośnie użytkowników mediów społecznościowych, to ich ilość stanowi ok. 85% mieszkańców Danii. Co ciekawe, najpopularniejszy jest Twitter (dane za luty 2022):
Ilość użytkowników social mediów w Danii, porównując początek 2022 do 2021 roku, wzrosła o 2,5%.
5,8 mln
Populacja Danii
99 %
Populacji ma dostęp do Internetu
5,6 mln
Internautów
94 %
Użytkowników korzysta z Google
Dania pod względem popularności wyszukiwarek nie jest wyjątkiem. Zdecydowanie rządzi i dzieli w tym zakresie Google (zestawienie udziału za luty 2022 roku):
Wśród przeglądarek internetowych w Danii, zróżnicowanie wykorzystywanych browserów jest zdecydowanie większe (dane za marzec 2022):
Użytkowanie poszczególnych przeglądarek naturalnie wiąże się z posiadanymi smartfonami, wśród których góruje iPhone’owe Safari. Google’owski Chrome pomaga w eksplorowaniu sieci co trzeciemu internaucie z Danii.
Przychody z rynku e-commerce w Danii w 2021 roku osiągnęły poziom 6,5 miliarda dolarów amerykańskich. Średnioroczna stopa wzrostu na kolejne cztery lata szacowana jest na 5%. Duński e-konsument na shopping w sieci wydaje średnio 230 euro. Blisko 70% wszystkich mieszkańców Danii w 2021 roku kupiło w Internecie przynajmniej jeden produkt. To informacje, które w dużym stopniu powinny zainteresować każdego e-sprzedawcę.
Dania jest liderem wśród krajów Unii Europejskiej pod względem dostępu do nowoczesnych technologii i cyfryzacji. Duńczycy lubią Internet, cenią jego funkcjonalności i chcą z nich korzystać, wliczając do tego oczywiście zakupy on-line. W sieci poszukują oni informacji o usługach, analizują dostępne oferty, a wszystko z poszanowaniem ekologii i przyjazności dla środowiska.
Co Duńczycy kupują w sieci? Zobaczmy:
Jeżeli chodzi o płatności za zakupy on-line, większość Duńczyków (ponad 60%) wykonuje je za pośrednictwem kart płatniczych:
Odzież i akcesoria oraz elektronika i media, stanowią aż 60% rynku e-commerce w Danii. Wśród kwestii, które dla Duńczyków mają znaczenie przy okazji zakupów w sieci, do najważniejszych zaliczyć można: bezpłatną wysyłkę i bezproblemowe zwroty.
Odnośnie sklepów internetowych z największym obrotem w Danii, to pierwsza piątka prezentuje się następująco (dane za 2021 rok):
Lider elgiganten.dk oferuje konsumentom szeroką gamę produktów z zakresu elektroniki. Pozostałe e-sklepy, także dla Polaków, są znane i rozpoznawalne. Wartym odnotowania jest fakt, że 3 z 5 najpopularniejszych e-commerców korzysta z międzynarodowej domeny “.com”.
Wieńcząc temat internetowych transakcji, warto jeszcze wspomnieć o dostawcach towarów, wśród których najczęściej (75%) e-konsumenci korzystają z usług PostNordu, czyli dostawcy usług pocztowych w krajach skandynawskich. Blisko połowa (47%) użytkowników wybiera również znaną na całym świecie sieć kurierów GLS.
Dania posiada rodzimą domenę, którą jest “.dk”. Lokalny Google.dk używany jest na poziomie blisko 30%. Oznacza to, że takie rozszerzenie witryny w działaniach SEO, powinno pomóc dotrzeć szerzej, w szczególności do lokalnej społeczności. Z drugiej jednak strony, prowadząc działania pozycjonujące na najwyższym poziomie, jednocześnie respektując wymagania hegemona Google, powinniśmy na tym rynku znaleźć swoje miejsce i zaistnieć także z zagraniczną domeną.
Dodatkowo biorąc pod uwagę rozwój naszego e-sklepu na kilka państw, dobrze jest przemyśleć globalne rozwiązania domen typu “.com”, czy rozszerzenie stosowane w krajach wspólnoty “.eu”. Następnie, uzupełniać je już tylko o kolejne wersje językowe, dla przykładu: mojastrona.eu/dk, mojastrona.com/de, mojastrona.com/fr, itd.
Dania z przychodami rzędu 6,5 miliarda dolarów w 2021 roku pod względem wielkości elektronicznego handlu zajmuje 34. miejsce na świecie. Dzięki rozwojowi e-commerce w ostatnim roku na poziomie 16%, duński rynek miał swój udział w światowym tempie wzrostu tego sektora (29%). Dzięki powszechności Internetu i przyzwyczajeniu do zakupów on-line, na pewno warto w tym skandynawskim kraju znaleźć miejsce dla swojego biznesu.
Dania jest atrakcyjna, zarówno z punktu widzenia mieszkańców, jak i inwestorów. Temu pierwszemu, a także drugiemu stwierdzeniu, wielokrotnie wtórują rozmaite rankingi. Przedsiębiorcy doceniają przyjazny system podatkowy, a także model zatrudnienia (flexicurity), obejmujący elastyczność pracy, z jednoczesną gwarancją socjalnego zabezpieczenia.
Konkurencja w niektórych branżach bywa duża, ale potencjał rynku jest ogromny. W tym miejscu, problemem nie jest nakłonienie mieszkańca do skorzystania z sieci w celu dokonania zakupu. Statystyczny Pan Jensen (polski Jan Kowalski) w Internecie po prostu jest i aktywnie z niego korzysta. Wystarczy tylko w sieci zwrócić jego uwagę na siebie i zaproponować produkt, który spełni jego oczekiwania. Im szybciej, tym lepiej!
Pozycjonowanie swojej witryny w Danii, warto rozpocząć od jej dostosowania pod względem językowym, a także niezbędnej optymalizacji SEO. Ten drugi proces, dzięki profesjonalnemu wsparciu naszych Takumich 匠, poprzedzony będzie dedykowaną analizą oraz indywidualną strategią działania. W ich ramach, z uwzględnieniem specyfiki duńskiego rynku, prowadzić będziemy dla państwa także wysokojakościowy Link Building.
Właśnie jakość, a nie ilość linków, ma ogromne znaczenie. Konkurencja jest spora, dlatego nie może być tutaj mowy o wątpliwych przekierowaniach ze stron o niezweryfikowanej reputacji i niskim rankingu. Odniesienia do naszej witryny muszą pochodzić z jakościowych serwisów internetowych.
Link Building nie może być schematyczny. Oznacza to, że linki prowadzące do naszej strony powinny pochodzić z różnych źródeł, być zdywersyfikowane, co również zauważy i doceni Google. Oprócz wartościowych artykułów z przekierowaniami, tego typu odniesienia dobrze, aby znalazły się także na branżowych forach internetowych, portalach opiniotwórczych oraz popularnych social mediach. Od tego gdzie będziemy widoczni i jak będziemy prezentowani, zależy nasza rozpoznawalność oraz decyzja potencjalnego klienta o dokonaniu zakupu.
Najwyższa kompleksowość działań
SEO360® zapewnia najwyższy stopień kompleksowości spośród innych, podobnych usług na rynku, takich jak SEO czy SXO, co zostało poparte badaniami.
Gwarancja wzrostu sprzedaży
Usługa zapewnia gwarancję końcowego efektu, czyli wzrostu ruchu i przychodów / leadów.
Rozliczenia hybrydowe oparte o success fee
Po osiągnięciu 100% zamierzonego celu, wyznaczane są kolejne oparte o rozliczenia w modelu success fee.
Gwarancja utrzymania linków
Nawet po zakończonej współpracy nie usuwamy pozyskanych linków.
Działania w całej Europie
W ramach jednej umowy możemy prowadzić działania dla wszystkich państw europejskich przy wsparciu sieci jakościowych partnerów.
Indywidualna strategia
Przygotowujemy kompleksową, rozbudowaną strategię, w ramach której badamy prawdziwe potrzeby konsumentów (customer insights) jeszcze przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań.
SEO360®
SXO
zwykłe SEO
Strategia
Jest ona punktem wyjścia jeśli chodzi o działania SEO360®, indywidualnie wyceniana oraz tworzona na podstawie potrzeb i oczekiwań Klienta, zawartych wcześniej w wypełnionym przez niego briefie. W ramach wykonywanej przez nas pracy koncepcyjnej ustalamy wskaźniki KPI, niezbędne do pomyślnej realizacji dalszych etapów projektu, w szczególności analizy, planu content marketingowego i estymacji, które są częściami składowymi strategii.
Analiza
W tym kroku przeprowadzamy wszystkie czynności weryfikujące obecny stan wybranej witryny pod kątem SEO oraz jej potencjał w danym kraju w porównaniu z konkurencją. Jednocześnie analizujemy pełną ścieżkę użytkownika w oparciu o customer journey. Wynikiem analizy jest zebranie pokaźnej liczby danych, które posłużą do realizacji dalszych kroków związanych z SEO360®.
Plan Content Marketingowy
Indywidualnie przygotowywany pod branżę reprezentowaną przez Klienta oraz pod dane rynki, na których będą prowadzone działania SEO360®. Zawiera scenariusz dotyczący rodzaju tworzonych treści i sposobu ich dystrybucji w ten sposób, by dotrzeć z nimi precyzyjnie do konsumentów i być o krok przed konkurencją. Gwarantem skutecznej realizacji tego planu są Content Creatorzy.
Estymacje
Niezwykle wartościowa i jednocześnie ostatnia część składowa strategii, w ramach której estymujemy poszczególne wartości związane z widocznością strony w najbardziej popularnej wyszukiwarce danego kraju, uwzględniając wzrost ruchu oraz co ważniejsze – wzrost konwersji w określonym czasie.
SEO Techniczne
Przystępując do właściwych działań SEO jedną z niezbędnych czynności do osiągnięcia końcowego sukcesu jest techniczne SEO, zwane też analizą techniczną bądź optymalizacją techniczną pod kątem SEO, czyli ta część optymalizacji, która nie dotyczy treści. Składa się ona z wszystkich czynności, które wpływają na architekturę i kod strony w taki sposób, by była maksymalnie przyjazna dla najbardziej rygorystycznych wymogów wyszukiwarek i jednocześnie by być krok przed konkurencją.
Optymalizacja treści
Częścią składową optymalizacji witryny pod kątem SEO obok technicznego SEO jest optymalizacja treści. Wartościowe treści dla użytkownika są jednym z kluczowych elementów, które pomogą w osiągnięciu wysokiej widoczności w wyszukiwarce, jak również wpłyną na wzrost konwersji, a tym samym przychodów.
UX + CRO
W ramach usługi SEO360® zapewniamy analizę i optymalizację wskaźników User Experience ze szczególnym udziałem doświadczeń heurystycznych i testów A/B oraz Conversion Rate Optimization. W ten sposób analizujemy aktywności konsumentów na każdym etapie ich procesu zakupowego, zwiększając efektywność sprzedaży.
Link Building
Link building prowadzimy z użyciem najwyższej jakości stałych linków, pozyskiwanych z zewnętrznych źródeł czy serwisów, od rzetelnych wydawców z gwarancją ich utrzymania nawet po zakończonej współpracy. W ramach tego procesu dbamy o prawidłowy profil linków, przynoszący końcowe korzyści.
Bieżąca Analiza Danych
W usłudze SEO360® poprzez zaawansowane narzędzia, nadzorowane przez Client Success Managera stale mierzymy postępy związane z ewaluacją prowadzonych działań, na ich podstawie nasi Klienci mają dostęp do rozbudowanych raportów 24/7.
Wzrost ruchu i przychodów
Ostateczną wartością SEO360® są wzrost świadomości marki, ruchu, konwersji oraz przychodów generowanych z tej usługi, co istotne – znacznie większe niż w przypadku „zwykłego SEO”, a przede wszystkim trwałe.
Źródła danych:
Bądźmy w kontakcie
+48 500 050 939
office@seogroup.pl
Należy się do tego po pierwsze przygotować. Jak to zostało opisane w powyższych punktach, niezbędna jest właściwa wersja językowa serwisu oraz jego optymalizacja. Liczyć się będą meta tagi, właściwe zagęszczenie fraz, układ podstron, nagłówków i pozostałych elementów witryny, istotnych z punktu widzenia crawlerów Google. Pozycjonowania nie da się także przeprowadzić bez solidnego linkowania wewnętrznego oraz wysokiej jakości Link Buildingu, realizowanego wedle wytycznych z poprzedniej sekcji.
Z roku na rok Duńczycy coraz bardziej przekonują się i doceniają zalety pozycjonowania organicznego. Szczególnie większe firmy ugruntowują tam swoją pozycję. Jeżeli chodzi o mniejszych przedsiębiorców popularność SEO także się zwiększa. Wynika to po pierwsze z dostępnego potencjału, po drugie z indywidualnego, ale i kompleksowego podejścia do działań z zakresu marketingu internetowego. Jeżeli chcesz pozostać na rynku i skutecznie prowadzić swój biznes, to musisz być w sieci. Tam są niemalże wszyscy Duńczycy, więc powinieneś być i Ty!