Pozycjonowanie w Danii

– co warto wiedzieć?

SEO dla kraju Dania
Pozycjonowanie dla kraju Dania
SEO360® - Dania

Dania jest suwerennym państwem w Europie Północnej, graniczącym od strony południowej tylko z Niemcami. Ponadto jest połączona mostem nad cieśniną Sund ze Szwecją. Królestwo Danii zamieszkuje ponad 5,8 miliona osób. Do Danii należą także Wyspy Owcze i Grenlandia, które w sumie mają ok. 50 tysięcy mieszkańców. Duńska flaga uznawana jest za najstarszą, wśród używanych przez niezależne państwo na świecie, a po raz pierwszy utożsamiano się z nią już w 1219 roku.

 

99% Duńczyków ma dostęp do Internetu! Czy przekłada się to na ich szczęście? W pewnym stopniu, z przymrużeniem oka, może i tak. Wedle badania z 2020 roku, za Finlandią i Islandią, Dania zajęła 3. miejsce wśród najszczęśliwszych krajów na świecie! Równolegle z tą statystyką rośnie średnia długość życia, która w 2019 roku wynosiła już ponad 81 lat. Dużą wagę do powyższych wyników przywiązuje się do coraz bardziej popularnej na świecie duńskiej koncepcji „hygge” (dosłownie komfort, wygoda). Obejmuje ona w uproszczeniu miłą, przytulną atmosferę i czas spędzany z bliskimi, często w towarzystwie gorącego napoju na przykład przed kominkiem. Ten wyjątkowy całokształt przekłada się na uzyskanie równowagi, bezpieczeństwa i wreszcie najważniejszego – szczęścia.

 

Dania to kraj, w którym żyje się dobrze i na godnym poziomie. Na potwierdzenie tego zdania wystarczy wspomnieć o bezpłatnych studiach, opiece zdrowotnej, niskiej inflacji, czy wysokim poziomie zatrudnienia. Biorąc pod uwagę ostatnią dekadę, Dania każdego roku rejestrowała dodatni bilans handlowy, stanowiący o różnicy między eksportem a importem. Warto również wspomnieć, że od 1973 roku Dania jest członkiem Unii Europejskiej. 

 

Jeżeli chodzi o przeglądanie Internetu, blisko 2 na 3 Duńczyków robi to przy wykorzystaniu telefonu komórkowego (dane za marzec 2022 roku):

  • mobile (64,05%),
  • desktop (20,36%),
  • tablet (15,15%).

 

Odnośnie użytkowników mediów społecznościowych, to ich ilość stanowi ok. 85% mieszkańców Danii. Co ciekawe, najpopularniejszy jest Twitter (dane za luty 2022):

  • Twitter (40,55%),
  • Facebook (36,99%),
  • Pinterest (10,26%),
  • Instagram (4,87%),
  • YouTube (4,21%),
  • Reddit (1,71%).

 

Ilość użytkowników social mediów w Danii, porównując początek 2022 do 2021 roku, wzrosła o 2,5%.

5,8 mln

Populacja Danii

99 %

Populacji ma dostęp do Internetu

5,6 mln

Internautów

94 %

Użytkowników korzysta z Google

    Wyszukiwarki internetowe w Danii

    Dania pod względem popularności wyszukiwarek nie jest wyjątkiem. Zdecydowanie rządzi i dzieli w tym zakresie Google (zestawienie udziału za luty 2022 roku):

    • Google (94,44%),
    • Bing (3,46%),
    • Yahoo! (1,16%),
    • DuckDuckGo (0,62%),
    • Ecosia (0,13%),
    • Yandex (0,07%).

     

    Wśród przeglądarek internetowych w Danii, zróżnicowanie wykorzystywanych browserów jest zdecydowanie większe (dane za marzec 2022):

    • Safari (41,68%),
    • Chrome (34,21%),
    • Facebook in-app Browser (7,94%),
    • Microsoft Edge (5,67%).

     

    Użytkowanie poszczególnych przeglądarek naturalnie wiąże się z posiadanymi smartfonami, wśród których góruje iPhone’owe Safari. Google’owski Chrome pomaga w eksplorowaniu sieci co trzeciemu internaucie z Danii.

    Rynek e-commerce w Danii

    Przychody z rynku e-commerce w Danii w 2021 roku osiągnęły poziom 6,5 miliarda dolarów amerykańskich. Średnioroczna stopa wzrostu na kolejne cztery lata szacowana jest na 5%. Duński e-konsument na shopping w sieci wydaje średnio 230 euro. Blisko 70% wszystkich mieszkańców Danii w 2021 roku kupiło w Internecie przynajmniej jeden produkt. To informacje, które w dużym stopniu powinny zainteresować każdego e-sprzedawcę.

     

    Dania jest liderem wśród krajów Unii Europejskiej pod względem dostępu do nowoczesnych technologii i cyfryzacji. Duńczycy lubią Internet, cenią jego funkcjonalności i chcą z nich korzystać, wliczając do tego oczywiście zakupy on-line. W sieci poszukują oni informacji o usługach, analizują dostępne oferty, a wszystko z poszanowaniem ekologii i przyjazności dla środowiska.

    Użytkownicy

    Co Duńczycy kupują w sieci? Zobaczmy:

    Zakupy on-line

    Jeżeli chodzi o płatności za zakupy on-line, większość Duńczyków (ponad 60%) wykonuje je za pośrednictwem kart płatniczych:

    Odzież i akcesoria oraz elektronika i media, stanowią aż 60% rynku e-commerce w Danii. Wśród kwestii, które dla Duńczyków mają znaczenie przy okazji zakupów w sieci, do najważniejszych zaliczyć można: bezpłatną wysyłkę i bezproblemowe zwroty.

     

    Odnośnie sklepów internetowych z największym obrotem w Danii, to pierwsza piątka prezentuje się następująco (dane za 2021 rok):

    • elgiganten.dk (443 mln USD), 
    • zalando.dk (389 mln USD), 
    • apple.com (231 mln USD), 
    • hm.com (227 mln USD), 
    • boozt.com (187 mln USD).

     

    Lider elgiganten.dk oferuje konsumentom szeroką gamę produktów z zakresu elektroniki. Pozostałe e-sklepy, także dla Polaków, są znane i rozpoznawalne. Wartym odnotowania jest fakt, że 3 z 5 najpopularniejszych e-commerców korzysta z międzynarodowej domeny “.com”.

     

    Wieńcząc temat internetowych transakcji, warto jeszcze wspomnieć o dostawcach towarów, wśród których najczęściej (75%) e-konsumenci korzystają z usług PostNordu, czyli dostawcy usług pocztowych w krajach skandynawskich. Blisko połowa (47%) użytkowników wybiera również znaną na całym świecie sieć kurierów GLS.

    Jaką domenę wybrać?

    Dania posiada rodzimą domenę, którą jest “.dk”. Lokalny Google.dk używany jest na poziomie blisko 30%. Oznacza to, że takie rozszerzenie witryny w działaniach SEO, powinno pomóc dotrzeć szerzej, w szczególności do lokalnej społeczności. Z drugiej jednak strony, prowadząc działania pozycjonujące na najwyższym poziomie, jednocześnie respektując wymagania hegemona Google, powinniśmy na tym rynku znaleźć swoje miejsce i zaistnieć także z zagraniczną domeną.

     

    Dodatkowo biorąc pod uwagę rozwój naszego e-sklepu na kilka państw, dobrze jest przemyśleć globalne rozwiązania domen typu “.com”, czy rozszerzenie stosowane w krajach wspólnoty “.eu”. Następnie, uzupełniać je już tylko o kolejne wersje językowe, dla przykładu: mojastrona.eu/dk, mojastrona.com/de, mojastrona.com/fr, itd.

     

    Dlaczego warto rozpocząć promocję swojego biznesu w Danii?

    Dania z przychodami rzędu 6,5 miliarda dolarów w 2021 roku pod względem wielkości elektronicznego handlu zajmuje 34. miejsce na świecie. Dzięki rozwojowi e-commerce w ostatnim roku na poziomie 16%, duński rynek miał swój udział w światowym tempie wzrostu tego sektora (29%). Dzięki powszechności Internetu i przyzwyczajeniu do zakupów on-line, na pewno warto w tym skandynawskim kraju znaleźć miejsce dla swojego biznesu.

     

    Dania jest atrakcyjna, zarówno z punktu widzenia mieszkańców, jak i inwestorów. Temu pierwszemu, a także drugiemu stwierdzeniu, wielokrotnie wtórują rozmaite rankingi. Przedsiębiorcy doceniają przyjazny system podatkowy, a także model zatrudnienia (flexicurity), obejmujący elastyczność pracy, z jednoczesną gwarancją socjalnego zabezpieczenia.

     

    Konkurencja w niektórych branżach bywa duża, ale potencjał rynku jest ogromny. W tym miejscu, problemem nie jest nakłonienie mieszkańca do skorzystania z sieci w celu dokonania zakupu. Statystyczny Pan Jensen (polski Jan Kowalski) w Internecie po prostu jest i aktywnie z niego korzysta. Wystarczy tylko w sieci zwrócić jego uwagę na siebie i zaproponować produkt, który spełni jego oczekiwania. Im szybciej, tym lepiej!

    Link Building w Danii

    Pozycjonowanie swojej witryny w Danii, warto rozpocząć od jej dostosowania pod względem językowym, a także niezbędnej optymalizacji SEO. Ten drugi proces, dzięki profesjonalnemu wsparciu naszych Takumich 匠, poprzedzony będzie dedykowaną analizą oraz indywidualną strategią działania. W ich ramach, z uwzględnieniem specyfiki duńskiego rynku, prowadzić będziemy dla państwa także wysokojakościowy Link Building.

     

    Właśnie jakość, a nie ilość linków, ma ogromne znaczenie. Konkurencja jest spora, dlatego nie może być tutaj mowy o wątpliwych przekierowaniach ze stron o niezweryfikowanej reputacji i niskim rankingu. Odniesienia do naszej witryny muszą pochodzić z jakościowych serwisów internetowych.

     

    Link Building nie może być schematyczny. Oznacza to, że linki prowadzące do naszej strony powinny pochodzić z różnych źródeł, być zdywersyfikowane, co również zauważy i doceni Google. Oprócz wartościowych artykułów z przekierowaniami, tego typu odniesienia dobrze, aby znalazły się także na branżowych forach internetowych, portalach opiniotwórczych oraz popularnych social mediach. Od tego gdzie będziemy widoczni i jak będziemy prezentowani, zależy nasza rozpoznawalność oraz decyzja potencjalnego klienta o dokonaniu zakupu.

    Pełne Customer Journey

    Za pomocą SEO360® docieramy do konsumentów będących na każdym etapie procesu zakupowego, analizując ich aktywności z użyciem CRO, zwiększamy efektywność sprzedaży.

    Sieć jakościowych Partnerów

    Działania wykonujemy samodzielnie lub z Partnerami z danego kraju, którzy działają na równie wysokim poziomie co my.

    Nadzór nad całym procesem

    Nasi Client Success Managerowie, którzy zarządzają końcowym procesem są gwarantem zapewnienia najlepszych efektów dla naszych Klientów.

    Gwarancja utrzymania linków

    Nawet po zakończonej współpracy nie usuwamy pozyskanych linków.

    Szczegółowe raportowanie

    Stały dostęp do raportów aktualizowanych 24/7.

    Dedykowane dla E-commerce

    Ale również efektywne dla innych branż, w tym dla sektora usług czy MŚP.

    Zobacz jak wzrosną ruch i przychody na Twojej stronie!

    Przeciągnij suwak by poznać efekty pozycjonowania

    SEO360®

    SXO

    zwykłe SEO

    Jak przebiega proces pozycjonowania stron w Danii?

    1.

    Strategia

    Jest ona punktem wyjścia jeśli chodzi o działania SEO360®, indywidualnie wyceniana oraz tworzona na podstawie potrzeb i oczekiwań Klienta, zawartych wcześniej w wypełnionym przez niego briefie. W ramach wykonywanej przez nas pracy koncepcyjnej ustalamy wskaźniki KPI, niezbędne do pomyślnej realizacji dalszych etapów projektu, w szczególności analizy, planu content marketingowego i estymacji, które są częściami składowymi strategii.

    2.

    Analiza

    W tym kroku przeprowadzamy wszystkie czynności weryfikujące obecny stan wybranej witryny pod kątem SEO oraz jej potencjał w danym kraju w porównaniu z konkurencją. Jednocześnie analizujemy pełną ścieżkę użytkownika w oparciu o customer journey. Wynikiem analizy jest zebranie pokaźnej liczby danych, które posłużą do realizacji dalszych kroków związanych z SEO360®.

    3.

    Plan Content Marketingowy

    Indywidualnie przygotowywany pod branżę reprezentowaną przez Klienta oraz pod dane rynki, na których będą prowadzone działania SEO360®. Zawiera scenariusz dotyczący rodzaju tworzonych treści i sposobu ich dystrybucji w ten sposób, by dotrzeć z nimi precyzyjnie do konsumentów i być o krok przed konkurencją. Gwarantem skutecznej realizacji tego planu są Content Creatorzy.

    4.

    Estymacje

    Niezwykle wartościowa i jednocześnie ostatnia część składowa strategii, w ramach której estymujemy poszczególne wartości związane z widocznością strony w najbardziej popularnej wyszukiwarce danego kraju, uwzględniając wzrost ruchu oraz co ważniejsze – wzrost konwersji w określonym czasie.

    5.

    SEO Techniczne

    Przystępując do właściwych działań SEO jedną z niezbędnych czynności do osiągnięcia końcowego sukcesu jest techniczne SEO, zwane też analizą techniczną bądź optymalizacją techniczną pod kątem SEO, czyli ta część optymalizacji, która nie dotyczy treści. Składa się ona z wszystkich czynności, które wpływają na architekturę i kod strony w taki sposób, by była maksymalnie przyjazna dla najbardziej rygorystycznych wymogów wyszukiwarek i jednocześnie by być krok przed konkurencją.

    6.

    Optymalizacja treści

    Częścią składową optymalizacji witryny pod kątem SEO obok technicznego SEO jest optymalizacja treści. Wartościowe treści dla użytkownika są jednym z kluczowych elementów, które pomogą w osiągnięciu wysokiej widoczności w wyszukiwarce, jak również wpłyną na wzrost konwersji, a tym samym przychodów.

    7.

    UX + CRO

    W ramach usługi SEO360® zapewniamy analizę i optymalizację wskaźników User Experience ze szczególnym udziałem doświadczeń heurystycznych i testów A/B oraz Conversion Rate Optimization. W ten sposób analizujemy aktywności konsumentów na każdym etapie ich procesu zakupowego, zwiększając efektywność sprzedaży.

    8.

    Link Building

    Link building prowadzimy z użyciem najwyższej jakości stałych linków, pozyskiwanych z zewnętrznych źródeł czy serwisów, od rzetelnych wydawców z gwarancją ich utrzymania nawet po zakończonej współpracy. W ramach tego procesu dbamy o prawidłowy profil linków, przynoszący końcowe korzyści.

    9.

    Bieżąca Analiza Danych

    W usłudze SEO360® poprzez zaawansowane narzędzia, nadzorowane przez Client Success Managera stale mierzymy postępy związane z ewaluacją prowadzonych działań, na ich podstawie nasi Klienci mają dostęp do rozbudowanych raportów 24/7.

    10.

    Wzrost ruchu i przychodów

    Ostateczną wartością SEO360® są wzrost świadomości marki, ruchu, konwersji oraz przychodów generowanych z tej usługi, co istotne – znacznie większe niż w przypadku „zwykłego SEO”, a przede wszystkim trwałe.

    Źródła danych: 

    • https://www.statista.com/topics/2522/denmark/ 
    • https://www.jpmorgan.com/merchant-services/insights/reports/denmark
    • https://ecommercedb.com/en/markets/dk/all 
    • https://datareportal.com/reports/digital-2022-denmark
    • https://ecommercegermany.com/blog/european-ecommerce-overview-denmark
    SEO360® kontakt formularz kontaktowy SEO360®

    Bądźmy w kontakcie
    +48 607 343 191
    office@seogroup.pl

      FAQ

      Co zrobić, aby zaistnieć na duńskim rynku?

      rozwiń

      Należy się do tego po pierwsze przygotować. Jak to zostało opisane w powyższych punktach, niezbędna jest właściwa wersja językowa serwisu oraz jego optymalizacja. Liczyć się będą meta tagi, właściwe zagęszczenie fraz, układ podstron, nagłówków i pozostałych elementów witryny, istotnych z punktu widzenia crawlerów Google. Pozycjonowania nie da się także przeprowadzić bez solidnego linkowania wewnętrznego oraz wysokiej jakości Link Buildingu, realizowanego wedle wytycznych z poprzedniej sekcji.

      Jak Duńczycy podchodzą do SEO?

      rozwiń

      Z roku na rok Duńczycy coraz bardziej przekonują się i doceniają zalety pozycjonowania organicznego. Szczególnie większe firmy ugruntowują tam swoją pozycję. Jeżeli chodzi o mniejszych przedsiębiorców popularność SEO także się zwiększa. Wynika to po pierwsze z dostępnego potencjału, po drugie z indywidualnego, ale i kompleksowego podejścia do działań z zakresu marketingu internetowego. Jeżeli chcesz pozostać na rynku i skutecznie prowadzić swój biznes, to musisz być w sieci. Tam są niemalże wszyscy Duńczycy, więc powinieneś być i Ty!

      5/5 - (5 głosów)
      SEO360® SEO360®