– co warto wiedzieć?
Luksemburg, a właściwie Wielkie Księstwo Luksemburga, to jedno z mniejszych państw Europy położone w zachodniej jej części i graniczące z Francją, Niemcami oraz Belgią. To niewielkie państwo posiada duże wpływy polityczne – z uwagi na swoje członkostwo w organizacjach takich jak Unia Europejska, NATO, ONZ czy OECD oraz przynależność do strefy euro. Stolica, a jednocześnie największe miasto, posiada taką samą nazwę jak sam kraj – czyli Luksemburg.
To niezwykłe miejsce na mapie Europy jest krajem trójjęzycznym, uznając języki luksemburski, francuski oraz niemiecki za urzędowe. Z populacją sięgającą ponad 630 tysięcy mieszkańców, aż 99% z nich posiada dostęp do Internetu!
Luksemburg to kraj, w którym mieszka się dobrze. W parze z wysokimi kosztami życia idą zazwyczaj wysokie zarobki. Co więcej, jest to pierwsze państwo na świecie, w którym obowiązuje bezpłatny transport publiczny na terenie kraju (co zostało wprowadzone w marcu 2020 roku). Wielkie Księstwo może się również poszczycić drugim miejscem w rankingu globalnym wśród krajów posiadających najwyższe PKB przypadające na mieszkańca.
Patrząc na niezwykle wysoki odsetek populacji posiadającej dostęp do Internetu (99%), warto poznać preferencje Luksemburczyków dotyczące wykorzystywanego urządzenia do surfowania po sieci. Jak pokazują dane statystyczne, w tym kraju komputery mają niewielką przewagę nad smartfonami, co potwierdzają poniższe dane za 2021 rok:
Jeżeli chodzi o użytkowanie mediów społecznościowych to dotyczy ono ponad 73% całej populacji Luksemburga, a najpopularniejszym kanałem jest Facebook, skupiający 68% użytkowników (dane za 2021 rok):
670 tys.
Populacja Luksemburga
99 %
Populacji ma dostęp do Internetu
650 tys.
Internautów
91 %
Użytkowników korzysta z Google
Jeżeli chcesz podbić luksemburski rynek e-commerce i zdobyć czołowe pozycje w SERPach w tym kraju, musisz zadbać o opracowanie strategii działań SEO przyjaznych dla algorytmów wyszukiwarki w nim rządzącej. Jak pokazują dane statystyczne, podobnie jak w wielu innych krajach europejskich, tak również i w Luksemburgu, numerem 1 w rankingu czołowych wyszukiwarek jest Google (dane za marzec 2022):
Przechodząc dalej, zobaczmy jak kształtuje się popularność przeglądarek internetowych wśród mieszkańców Luksemburga. Podobnie jak w przypadku wyszukiwarek, również i tutaj liderem pozostaje produkt Google’a, czyli Chrome (dane za marzec 2022):
Luksemburski rynek handlu on-line osiągnął w 2018 roku przychody w wysokości 797 milionów dolarów amerykańskich. Państwo cechuje wysoki wskaźnik udziału e-konsumentów względem całej populacji – w minionym roku (2021), 80% z nich zakupiło przynajmniej jeden produkt w sieci.
Jakie kategorie produktów lub usług cieszą się największym zainteresowaniem wśród wyborów Luksemburczyków w sieci? Zobaczmy:
Mówiąc o zwyczajach e-konsumentów w Luksemburgu, warto wspomnieć o metodach płatności. Mieszkańcy Wielkiego Księstwa są zwolennikami dokonywania przelewów bankowych:
E-konsument w Luksemburgu największą wagę przywiązuje do jakości produktu stawiając ją jako czynnik numer 1 determinujący decyzję o podjęciu transakcji. W następnej kolejności liczą się dla niego cena oraz jakość obsługi sklepu. Luksemburczyk w sieci zwraca również uwagę na reputację marki. Należy to uwzględnić opracowując swoją strategię działań SEO. Jeżeli chcesz “kupić” luksemburskiego e-konsumenta, zadbaj o to, aby Twój biznes cieszył się jak największą rozpoznawalnością w sieci, dzięki czemu zdobędziesz zaufanie oraz lojalność swoich klientów. Warto przygotować też atrakcyjne oferty promocyjne – badania pokazują, że to również dobry “wabik” dla Luksemburczyków.
Analizując rynek e-handlu w Luksemburgu, warto zapoznać się z największymi jego graczami. Pierwszą pozycję w kraju zajmuje wehkamp.nl, holenderski portal e-commerce, w którym można kupić niemal wszystko. Na drugim miejscu znalazł się Bol.com – witryna również należąca do Holendrów. Cała lista topowych sklepów on-line wygląda następująco:
Jeżeli chcesz zabłysnąć na luksemburskim e-rynku, powinieneś zdecydować się na wybór domeny skrojonej dla działań w tym kraju. Mowa tutaj o rozszerzeniu “.lu”, czyli krajowej domenie Wielkiego Księstwa Luksemburga. Co ważne, aby wykupić tę domenę nie musisz być posiadaczem firmy zarejestrowanej na terenie kraju – nie powinieneś więc mieć żadnych trudności w zdobyciu pożądanego rozszerzenia dla swojej witryny.
Decydując się z kolei na ekspansję biznesu na obszar całej Europy, warto będzie wykorzystać końcówkę “.eu”. Jeśli chciałbyś jednak, aby Twoje działania miały charakter globalny, wówczas Twoim wyborem powinno być jedno z najbardziej popularnych z międzynarodowych rozszerzeń, czyli domena „.com”.
Wielkie Księstwo Luksemburga to kraj z jednym z najwyższych na świecie wskaźników penetracji Internetu wynoszącym 99%. W praktyce oznacza to, że niemal każda osoba na jego terenie ma dostęp do sieci i może stać się naszym potencjalnym klientem! Co więcej, Luksemburg dużo zainwestował w swoją infrastrukturę cyfrową, która oferuje szybką łączność z bezpiecznymi sieciami. Z perspektywy użytkownika oznacza to zwiększenie komfortu podczas surfowania po Internecie, a patrząc na drugą stronę medalu – większe szanse na to, że potencjalny klient trafi na naszą stronę i dokona na niej zakupu. Zważywszy na fakt, że mieszkańcy Luksemburga to jedni z bogatszych obywateli na świecie, wkroczenie na ten rynek ze swoim biznesem on-line to gra warta świeczki.
Działania Link Buildingowe to bardzo ważny i nieodzowny element całej strategii pozycjonowania. Odpowiednio zaplanowany i prowadzony systematycznie stanie się gwarantem sukcesu Twojej firmy na luksemburskim rynku. Niezwykle ważną oraz uniwersalną zasadą w tworzeniu skutecznego Link Buildingu jest dywersyfikacja linków. W swojej strategii działań zadbaj o pozyskiwanie ich z różnych źródeł poprzez wykorzystanie takich metod jak:
Jeżeli zadbasz o stworzenie wartościowych, merytorycznych treści na Twojej stronie, będziesz mógł w naturalny sposób zdobyć linki dla swojej witryny. W jaki dokładnie sposób? Są duże szanse, że czytelnik, który znajdzie wartościowy content na Twojej stronie z chęcią podzieli się linkiem na swojej witrynie, blogu czy w mediach społecznościowych.
Jest to kolejna często spotykana forma pozyskiwania linków. Jak sama nazwa wskazuje, wymiana linków oznacza udostępnienie linka do czyjejś strony na Twojej witrynie (czy w kanale social media), w zamian za co druga osoba “odwdzięczając się” zrobi to samo.
Jako autor tekstu, poprzez jego publikację na popularnych portalach branżowych w Luksemburgu możesz osiągnąć podwójną korzyść: po pierwsze – zbudujesz swój wizerunek w sieci publikując jakościową merytorycznie treść, po drugie – uwzględniając w treści wzmiankę o swojej witrynie czy swoim bio – zdobędziesz dodatkowy link dla Twojej strony.
Artykuły sponsorowane, określane również jako artykuły reklamowe, to jedna z najbardziej rozpowszechnionych metod pozyskiwania linków w luksemburskiej sieci. Tworzenie i publikacja wysokiej jakości merytorycznego tekstu na temat Twoich produktów czy usług to znakomity pomysł na pozyskanie linków w Wielkim Księstwie, a przy okazji na zbudowanie świadomości marki i zwiększenie jej rozpoznawalności na rynku.
Buzz Marketing to inaczej marketing szeptany. Polega on na tworzeniu i publikacji zwykle krótkich wpisów na forach internetowych, w tym przypadku luksemburskich, w których zamieszczony będzie odnośnik do Twojej strony.
Najwyższa kompleksowość działań
SEO360® zapewnia najwyższy stopień kompleksowości spośród innych, podobnych usług na rynku, takich jak SEO czy SXO, co zostało poparte badaniami.
Gwarancja wzrostu sprzedaży
Usługa zapewnia gwarancję końcowego efektu, czyli wzrostu ruchu i przychodów / leadów.
Rozliczenia hybrydowe oparte o success fee
Po osiągnięciu 100% zamierzonego celu, wyznaczane są kolejne oparte o rozliczenia w modelu success fee.
Gwarancja utrzymania linków
Nawet po zakończonej współpracy nie usuwamy pozyskanych linków.
Działania w całej Europie
W ramach jednej umowy możemy prowadzić działania dla wszystkich państw europejskich przy wsparciu sieci jakościowych partnerów.
Indywidualna strategia
Przygotowujemy kompleksową, rozbudowaną strategię, w ramach której badamy prawdziwe potrzeby konsumentów (customer insights) jeszcze przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań.
SEO360®
SXO
zwykłe SEO
Strategia
Jest ona punktem wyjścia jeśli chodzi o działania SEO360®, indywidualnie wyceniana oraz tworzona na podstawie potrzeb i oczekiwań Klienta, zawartych wcześniej w wypełnionym przez niego briefie. W ramach wykonywanej przez nas pracy koncepcyjnej ustalamy wskaźniki KPI, niezbędne do pomyślnej realizacji dalszych etapów projektu, w szczególności analizy, planu content marketingowego i estymacji, które są częściami składowymi strategii.
Analiza
W tym kroku przeprowadzamy wszystkie czynności weryfikujące obecny stan wybranej witryny pod kątem SEO oraz jej potencjał w danym kraju w porównaniu z konkurencją. Jednocześnie analizujemy pełną ścieżkę użytkownika w oparciu o customer journey. Wynikiem analizy jest zebranie pokaźnej liczby danych, które posłużą do realizacji dalszych kroków związanych z SEO360®.
Plan Content Marketingowy
Indywidualnie przygotowywany pod branżę reprezentowaną przez Klienta oraz pod dane rynki, na których będą prowadzone działania SEO360®. Zawiera scenariusz dotyczący rodzaju tworzonych treści i sposobu ich dystrybucji w ten sposób, by dotrzeć z nimi precyzyjnie do konsumentów i być o krok przed konkurencją. Gwarantem skutecznej realizacji tego planu są Content Creatorzy.
Estymacje
Niezwykle wartościowa i jednocześnie ostatnia część składowa strategii, w ramach której estymujemy poszczególne wartości związane z widocznością strony w najbardziej popularnej wyszukiwarce danego kraju, uwzględniając wzrost ruchu oraz co ważniejsze – wzrost konwersji w określonym czasie.
SEO Techniczne
Przystępując do właściwych działań SEO jedną z niezbędnych czynności do osiągnięcia końcowego sukcesu jest techniczne SEO, zwane też analizą techniczną bądź optymalizacją techniczną pod kątem SEO, czyli ta część optymalizacji, która nie dotyczy treści. Składa się ona z wszystkich czynności, które wpływają na architekturę i kod strony w taki sposób, by była maksymalnie przyjazna dla najbardziej rygorystycznych wymogów wyszukiwarek i jednocześnie by być krok przed konkurencją.
Optymalizacja treści
Częścią składową optymalizacji witryny pod kątem SEO obok technicznego SEO jest optymalizacja treści. Wartościowe treści dla użytkownika są jednym z kluczowych elementów, które pomogą w osiągnięciu wysokiej widoczności w wyszukiwarce, jak również wpłyną na wzrost konwersji, a tym samym przychodów.
UX + CRO
W ramach usługi SEO360® zapewniamy analizę i optymalizację wskaźników User Experience ze szczególnym udziałem doświadczeń heurystycznych i testów A/B oraz Conversion Rate Optimization. W ten sposób analizujemy aktywności konsumentów na każdym etapie ich procesu zakupowego, zwiększając efektywność sprzedaży.
Link Building
Link building prowadzimy z użyciem najwyższej jakości stałych linków, pozyskiwanych z zewnętrznych źródeł czy serwisów, od rzetelnych wydawców z gwarancją ich utrzymania nawet po zakończonej współpracy. W ramach tego procesu dbamy o prawidłowy profil linków, przynoszący końcowe korzyści.
Bieżąca Analiza Danych
W usłudze SEO360® poprzez zaawansowane narzędzia, nadzorowane przez Client Success Managera stale mierzymy postępy związane z ewaluacją prowadzonych działań, na ich podstawie nasi Klienci mają dostęp do rozbudowanych raportów 24/7.
Wzrost ruchu i przychodów
Ostateczną wartością SEO360® są wzrost świadomości marki, ruchu, konwersji oraz przychodów generowanych z tej usługi, co istotne – znacznie większe niż w przypadku „zwykłego SEO”, a przede wszystkim trwałe.
Źródła danych:
Bądźmy w kontakcie
+48 500 050 939
office@seogroup.pl
Zważywszy na fakt, że najważniejszą wyszukiwarką na obu rynkach jest Google, główne zasady skutecznego pozycjonowania pozostają takie same. Niezależnie, wymagana jest właściwa wersja językowa serwisu oraz lokalna domena witryny (w tym wypadku “.lu”). Kluczowa jest również optymalizacja strony, przyjazna wersja mobilna oraz prowadzenie wysokiej jakości Link Buildingu.