Malta jest krajem niewielkim, który pod tym względem zajmuje ostatnie miejsce w Unii Europejskiej. Liczba ludności to nieco ponad 0,5 miliona obywateli. Z uwagi na swoje położenie w środkowej części Morza Śródziemnego, a także długą i bogatą historię kraj ten stanowi dobry kierunek wakacyjny i cieszy się popularnością wśród mieszkańców zarówno państw europejskich, jak i reszty świata.

 

Na Malcie dostęp do Internetu pozostaje na bardzo wysokim poziomie, nie ustępując przy tym najlepiej rozwiniętym gospodarkom europejskim. Wskaźnik korzystania z sieci wynosi tu aż 88% i wyraźnie przedstawia tendencję do dalszego wzrostu. Od 2015 roku bowiem liczba użytkowników Internetu zamieszkujących państwo tysięcy kolorowych balkonów wzrosła aż o 10%.

 

Planując działania pozycjonujące, należy zwrócić uwagę na to, jakich urządzeń najchętniej używają Maltańczycy do przeglądania stron internetowych. Ich aktywność na tym polu najbardziej zauważalna jest w kontekście urządzeń desktopowych – a więc komputerów i laptopów. Nie jest to jednak przewaga miażdżąca. Jedynie 13% mniej użytkowników najchętniej używa urządzeń mobilnych. A oto, jak przedstawiają się konkretne wyniki procentowe:

  • laptopy i komputery (55%),
  • urządzenia mobilne (42%),
  • tablety (3%).

 

Dostosowanie witryny sklepu internetowego będzie tu więc obligatoryjne dla obu typów urządzeń. Zwłaszcza, że spora grupa mieszkańców Malty korzysta z nich naprzemiennie i nigdy w 100% nie wiemy, za pomocą jakiego sprzętu trafią oni na naszą stronę.

 

Zastanawiające w kontekście aktywności Maltańczyków w sieci jest także ich „nadprogramowe” zainteresowanie mediami społecznościowymi. Patrząc na statystyki mówiące, że na Malcie istnieje więcej kont na platformach społecznościowych niż obywateli, możemy żartobliwie stwierdzić, że wraz z imieniem i nazwiskiem noworodki otrzymują tam także swój własny login i hasło do „sociali”.

 

W rzeczywistości jednak będziemy tu oczywiście mieli do czynienia z multiplikacją kont, która z kolei zaburzy nam nieco możliwość poznania faktycznej liczby unikatowych użytkowników.

 

Abstrahując jednak od tego, warto zaznaczyć, że najsilniejszą platformą społecznościową na Malcie pozostaje – jak praktycznie w całej Europie – Facebook z aż 81% wskaźnikiem popularności. Zaraz za nim – co wielu z nas pewnie zdziwi – znajdziemy Pinterest, a dopiero na trzeciej lokacie Twitter. Cały ranking prezentuje się jak poniżej:

  • Facebook (80,9%),
  • Pinterest (6,6%),
  • Twitter (4,9%),
  • Instagram (4,3%),
  • YouTube (1,4%),
  • Reddit (0,8%).

 

Mając do czynienia z tak silną bazą użytkowników social mediów – a zwłaszcza platformy Marka Zuckerberga – powinniśmy w kolejnych etapach wchodzenia na maltański rynek rozważyć uruchomienie kampanii social ads – z nastawieniem na reklamy Facebookowe.

 

Gospodarka Malty zdaje się sprzyjać rozwojowi biznesów. Warto przy tym zaznaczyć, że kraj ten jako jeden z niewielu wyszedł z kryzysu lat 2008-2009 praktycznie bez szwanku. Bezrobocie na wyspie jest niewielkie, a dochody jej mieszkańców całkiem wysokie. Duże poczucie bezpieczeństwa finansowego obywateli Malty ma szansę przełożyć się na ich nawyki zakupowe.

 

Warto jednak pamiętać, że spora grupa Maltańczyków wciąż lubi robić zakupy stacjonarnie, choć – co podkreślają badania – większość z nich i tak wcześniej ogląda produkty, którymi są zainteresowani, w sieci. Taki stan rzeczy daje nam spore możliwości, by zachęcić odwiedzających witrynę naszego sklepu internetowego do zakupu danego produktu online, co z roku na rok wydaje się coraz łatwiejsze. Dlaczego?

 

Przede wszystkim dlatego, że oferta internetowa jest znacznie bardziej różnorodna, co przyciąga Maltańczyków, a także tańsza, co utwierdza ich w przekonaniu, że przyszłość leży jednak w e-commercie. Przy tym wszystkim nie powinniśmy jednak zapominać również o wpływie pandemii koronawirusa, która również na tej malowniczej wyspie radość z zakupów przeniosła do świata wirtualnego.

 

Rozważania na temat przyszłości sprzedaży internetowej na Malcie warto poprzeć twardymi prognozami. A te mówią, że w 2022 roku wartość przychodów tego rynku ma wzrosnąć do 392 mln dolarów amerykańskich, by już w roku 2025 osiągnąć wolumen na poziomie aż 611 milionów dolarów amerykańskich!

0,5 mln

Populacja Malty

88 %

Populacji ma dostęp do Internetu

0,44 mln

Internautów

92,7 %

Użytkowników korzysta z Google

Wyszukiwarki internetowe na Malcie

Jako że pozycjonowanie skupia się na widoczności stron w wynikach wyszukiwania, powinniśmy być szalenie ciekawi, jak prezentuje się zestawienie najczęściej używanych wyszukiwarek na słonecznej Malcie.

 

Zgodnie z najświeższymi danymi z marca 2022 – prawie 93% użytkowników wybiera Google. I nie jest to w naszej części świata ewenementem. Warto natomiast zerknąć również na pozostałe narzędzia i ich wskaźniki popularności:

  • Google (92,7%),
  • Bing (5,3%),
  • Yahoo! (1,2%),
  • DuckDuckGo (0,5%),
  • Ecosia (0,2%),
  • Yandex (0,1%).

 

Zgodnie z powyższym, w pierwszej kolejności działań SEO należy skupić się na potentacie, czyli Googlu. Następnie, w zależności od biznesowych aspiracji i chęci wzmocnienia grupy docelowej, możemy również postarać się wypozycjonować sklep w Bingu czy Yahoo!

 

W kontekście prawidłowego zoptymalizowania sklepu należy natomiast przyjrzeć się zestawieniu najpopularniejszych przeglądarek, za pomocą których Maltańczycy odwiedzają strony internetowe. Google znów zdaje się nie mieć sobie równych, ponieważ Chrome skupia wokół siebie znaczną większość rynku – a mianowicie 65%. A oto pełen ranking:

  • Google Chrome (65,1%),
  • Safari (15,2%),
  • Edge (6,9%),
  • Instabridge (5,4%),
  • Samsung Internet (2,5%),
  • Firefox (1,9%).

 

Na uwagę – poza oczywiście liderem zestawienia – zasługują również takie przeglądarki jak Safari (charakterystyczna dla urządzeń spod znaku jabłuszka), Edge i Instabridge (który zaznacza swoją obecność zwłaszcza w krajach wyspiarskich i turystycznych). Ciekawostką jest tu natomiast pozycja Firefoxa, który spadł na koniec rankingu.

Rynek e-commerce na Malcie

Aby nasze działania miały szansę na sukces, powinniśmy zrozumieć, że jeżdżące po maltańskich ulicach old-timery kontrastują z nowoczesnością, jaką cechują się mieszkańcy wyspy pod względem świadomości zakupów online oraz bankowości internetowej. Jest tu o czym opowiadać!

 

Na uwagę zasługuje przede wszystkim bardzo wysoki odsetek osób, które posiadają konto w jakiejkolwiek instytucji finansowej. Szacuje się, że wynosi on ponad 97% populacji powyżej 15. roku życia, co jest dowodem na wysoki poziom rozwoju kraju. Spośród posiadaczy kont aż 86% posiada i używa karty debetowej, natomiast blisko 47% – karty kredytowej.

 

Wysokie wyniki zauważalne są również w kontekście operacji finansowych prowadzonych przez Internet. Otrzymanie lub wysyłanie przelewów deklaruje aż 89% wszystkich użytkowników kont. W ciągu ostatniego roku ponad 46% osób dokonało płatności internetowej za zakupy, a 41% opłacało w ten sposób swoje rachunki. Zgodnie z danymi – użytkownicy bankowości internetowej stanowią 43%.

 

Na silny rozwój maltańskiego e-commercu duży wpływ miały między innymi zasady przejrzystości sprzedaży internetowej, jakie wprowadził rząd państwa. Za ich sprawą coraz więcej użytkowników sieci przekonuje się do dokonywania zakupów online. Kwestię tę wzmocniła również strategia rozwoju rynku e-commerce, która trwała od 2014 do 2020 roku. W efekcie w 2021 roku aż 76% użytkowników Internetu dokonywało zakupów w sieci.

 

A jakie dobra są wśród Maltańczyków najpopularniejsze?

 

Przede wszystkim kupują oni produkty z kategorii takich jak:

  • odzież,
  • artykuły sportowe,
  • elektronika,
  • bilety.

 

Prym wiodą tu światowe platformy zakupowe. Patrząc na poniższe zestawienie najpopularniejszych sklepów internetowych na Malcie, nikogo nie powinno dziwić, że Wielka Brytania, Chiny i Stany Zjednoczone są krajami, z których Maltańczycy kupują najchętniej. Wiąże się to przede wszystkim z atrakcyjniejszymi cenami produktów, co sprawiło, że u sprzedawców lokalnych kupuje jedynie 1/3 użytkowników. A owo zestawienie przedstawia się tak:

  • Amazon.com,
  • Missguided.eu,
  • Klikk.com.mt,
  • Dealtoday.com.mt,
  • Theweddingsite.com.

 

Wszystkie z tych portali umożliwiają różne rodzaje płatności. Mieszkańcy wyspy najchętniej jednak płacą przy użyciu PayPala (aż 80% użytkowników), karty kredytowej (65%) i karty debetowej (16%). 6% klientów wybiera natomiast opcję płatności przy odbiorze.

Jaką domenę wybrać?

Jak można się spodziewać – na Malcie będziemy mieli do czynienia z różnorodnością językową stosowanych domen. Na pierwszym miejscu utrzymuje się tutaj międzynarodowa domena „.com”, jednak prawie 9% wyszukiwań stosuje domenę narodową Malty – czyli „.mt”. Bliska obecność Włoch determinuje z kolei prawie 1,5% udział domeny „.it”.

 

Dostosowując sklep internetowy do maltańskiego rynku e-commerce, dobrze byłoby stworzyć jego językowe wersje rozszerzone – zarówno w języku maltańskim, jak i włoskim. Główną witrynę sklepu możemy natomiast utrzymać w języku angielskim – zwłaszcza, gdy w naszych planach znajduje się podbój również innych rynków.

 

Wspomniane rozszerzenia mogą wyglądać na przykład tak: mojastrona.com/mt lub mojastrona.com/it.

 

Dlaczego warto rozpocząć promocję swojego biznesu na Malcie?

Malta – mimo swoich niewielkich rozmiarów i małej populacji – zajmuje wysokie drugie miejsce wśród krajów Unii Europejskiej pod kątem sprzedaży za pośrednictwem elektronicznej wymiany danych. Ten dynamicznie rozwijający się rynek może dać nam ogromne możliwości wzrostów sprzedażowych. Społeczeństwo bowiem na brak pieniędzy raczej nie narzeka, choć zwraca uwagę na ceny produktów.

Prognozy dla maltańskiego rynku e-commerce na najbliższe lata są pozytywne. Mówi się, że roczna stopa wzrostu będzie wynosiła tu prawie 16%, co oznacza wzrost wartości przychodów rynku do 611 milionów dolarów amerykańskich w 2025 roku. Chcąc uszczknąć z tej zawrotnej sumy jakąś część, należałoby poważnie zastanowić się nad rozpoczęciem ekspansji. Zwłaszcza, że aż 2/3 wszystkich kupujących w sieci wybiera sprzedawców zagranicznych!

Link Building na Malcie

Układając strategię Link Buildingu na Malcie, warto posiłkować się standardowymi założeniami działań, zawierającymi w sobie takie elementy jak: optymalizację strony sklepu pod kątem SEO, działania Content Marketingowe, a także nowoczesny Buzz Marketing.

 

Optymalizując stronę pod kątem SEO, należy zadbać o obecność wszystkich istotnych elementów. Chodzi tu zarówno o meta-tytuły i meta-opisy, jak i o stosowanie nagłówków, stworzenie podstron kategorii wraz z opisami, a także opisów konkretnych produktów dostępnych w sklepie. Trzeba tu koniecznie pamiętać o stosowaniu ustalonych fraz kluczowych oraz linkowania wewnętrznego.

 

Jeśli chodzi o Content Marketing – powinien być on prowadzony w zgodzie z dobrymi praktykami. Artykuły muszą być tematycznie powiązane z branżą, w jakiej działa sklep, zawierać słowa kluczowe oraz linki prowadzące bezpośrednio do witryny sklepu. Należy przy tym zadbać, by był on jakościowy, bo dzięki temu będzie lepiej odbierany zarówno przez roboty wyszukiwarek, jak i samych użytkowników, którzy – jak już wspominaliśmy w kontekście Malty – często poszukują informacji o danym produkcie w sieci. Teksty należy publikować w ustalonej indywidualnie przez specjalistę SEO ilości na stronach z mocną pozycją i dobrą historią. Wówczas będziemy w stanie gromadzić linki silne i wartościowe, które wpłyną na naszą pozycję w wynikach wyszukiwania.

 

Jako działania dopełniające zalecamy wyważony Buzz Marketing, polegający na tworzeniu rekomendacji na forach tematycznych, zawierających odnośniki do sklepu.

 

W zależności od zaleceń i słów kluczowych wszelkie treści powinny być utrzymane w ustalonych językach, dlatego wsparcie copywritera piszącego w danych językach będzie tu niezbędne.

 

Rozsądnie rozplanowana strategia działania może przynieść nam sukces.

Najwyższa kompleksowość działań

SEO360® zapewnia najwyższy stopień kompleksowości spośród innych, podobnych usług na rynku, takich jak SEO czy SXO, co zostało poparte badaniami.

Gwarancja wzrostu sprzedaży

Usługa zapewnia gwarancję końcowego efektu, czyli wzrostu ruchu i przychodów / leadów.

Rozliczenia hybrydowe oparte o success fee

Po osiągnięciu 100% zamierzonego celu, wyznaczane są kolejne oparte o rozliczenia w modelu success fee.

Gwarancja utrzymania linków

Nawet po zakończonej współpracy nie usuwamy pozyskanych linków.

Działania w całej Europie

W ramach jednej umowy możemy prowadzić działania dla wszystkich państw europejskich przy wsparciu sieci jakościowych partnerów.

Indywidualna strategia

Przygotowujemy kompleksową, rozbudowaną strategię, w ramach której badamy prawdziwe potrzeby konsumentów (customer insights) jeszcze przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań.

Zobacz jak wzrosną ruch i przychody na Twojej stronie!

Przeciągnij suwak by poznać efekty pozycjonowania

SEO360®

SXO

zwykłe SEO

Jak przebiega proces pozycjonowania stron na Malcie w ramach SEO360®?

1.

Strategia

Jest ona punktem wyjścia jeśli chodzi o działania SEO360®, indywidualnie wyceniana oraz tworzona na podstawie potrzeb i oczekiwań Klienta, zawartych wcześniej w wypełnionym przez niego briefie. W ramach wykonywanej przez nas pracy koncepcyjnej ustalamy wskaźniki KPI, niezbędne do pomyślnej realizacji dalszych etapów projektu, w szczególności analizy, planu content marketingowego i estymacji, które są częściami składowymi strategii.

2.

Analiza

W tym kroku przeprowadzamy wszystkie czynności weryfikujące obecny stan wybranej witryny pod kątem SEO oraz jej potencjał w danym kraju w porównaniu z konkurencją. Jednocześnie analizujemy pełną ścieżkę użytkownika w oparciu o customer journey. Wynikiem analizy jest zebranie pokaźnej liczby danych, które posłużą do realizacji dalszych kroków związanych z SEO360®.

3.

Plan Content Marketingowy

Indywidualnie przygotowywany pod branżę reprezentowaną przez Klienta oraz pod dane rynki, na których będą prowadzone działania SEO360®. Zawiera scenariusz dotyczący rodzaju tworzonych treści i sposobu ich dystrybucji w ten sposób, by dotrzeć z nimi precyzyjnie do konsumentów i być o krok przed konkurencją. Gwarantem skutecznej realizacji tego planu są Content Creatorzy.

4.

Estymacje

Niezwykle wartościowa i jednocześnie ostatnia część składowa strategii, w ramach której estymujemy poszczególne wartości związane z widocznością strony w najbardziej popularnej wyszukiwarce danego kraju, uwzględniając wzrost ruchu oraz co ważniejsze – wzrost konwersji w określonym czasie.

5.

SEO Techniczne

Przystępując do właściwych działań SEO jedną z niezbędnych czynności do osiągnięcia końcowego sukcesu jest techniczne SEO, zwane też analizą techniczną bądź optymalizacją techniczną pod kątem SEO, czyli ta część optymalizacji, która nie dotyczy treści. Składa się ona z wszystkich czynności, które wpływają na architekturę i kod strony w taki sposób, by była maksymalnie przyjazna dla najbardziej rygorystycznych wymogów wyszukiwarek i jednocześnie by być krok przed konkurencją.

6.

Optymalizacja treści

Częścią składową optymalizacji witryny pod kątem SEO obok technicznego SEO jest optymalizacja treści. Wartościowe treści dla użytkownika są jednym z kluczowych elementów, które pomogą w osiągnięciu wysokiej widoczności w wyszukiwarce, jak również wpłyną na wzrost konwersji, a tym samym przychodów.

7.

UX + CRO

W ramach usługi SEO360® zapewniamy analizę i optymalizację wskaźników User Experience ze szczególnym udziałem doświadczeń heurystycznych i testów A/B oraz Conversion Rate Optimization. W ten sposób analizujemy aktywności konsumentów na każdym etapie ich procesu zakupowego, zwiększając efektywność sprzedaży.

8.

Link Building

Link building prowadzimy z użyciem najwyższej jakości stałych linków, pozyskiwanych z zewnętrznych źródeł czy serwisów, od rzetelnych wydawców z gwarancją ich utrzymania nawet po zakończonej współpracy. W ramach tego procesu dbamy o prawidłowy profil linków, przynoszący końcowe korzyści.

9.

Bieżąca Analiza Danych

W usłudze SEO360® poprzez zaawansowane narzędzia, nadzorowane przez Client Success Managera stale mierzymy postępy związane z ewaluacją prowadzonych działań, na ich podstawie nasi Klienci mają dostęp do rozbudowanych raportów 24/7.

10.

Wzrost ruchu i przychodów

Ostateczną wartością SEO360® są wzrost świadomości marki, ruchu, konwersji oraz przychodów generowanych z tej usługi, co istotne – znacznie większe niż w przypadku „zwykłego SEO”, a przede wszystkim trwałe.

Źródła danych: 

  • https://gs.statcounter.com/
  • https://www.statista.com/topics/4386/malta/#topicHeader__wrapper
  • https://datareportal.com/reports/digital-2022-malta
  • https://www.trade.gov/country-commercial-guides/malta-ecommerce
  • https://www.lloydsbanktrade.com/en/market-potential/malta/ecommerce
  • https://merchants.glopal.com/en-us/sell-online/malta
  • https://www.statista.com/outlook/dmo/ecommerce/malta
SEO360® kontakt formularz kontaktowy SEO360®

Bądźmy w kontakcie
+48 500 050 939
office@seogroup.pl

    FAQ

    Jak można wesprzeć pozycjonowanie sklepu na Malcie, by zwiększyć sprzedaż?

    rozwiń

    Malta jest krajem, w którym media społecznościowe odgrywają ważną rolę w życiu codziennym. Duża ilość użytkowników – zwłaszcza Facebooka – daje nam szerokie pole do popisu. Przemyślana kampania reklamowa znacznie przyczyni się do podkręcenia licznika odwiedzin witryny, a co za tym idzie – również zwiększenia ilości transakcji. W komunikatach warto jednak pamiętać, że obywatele Malty są dość konserwatywni. Chcąc do nich dotrzeć, powinniśmy mieć na uwadze subtelność przekazu, ale i element kreatywny, który pozwoli nam zachować się w ich świadomości.

    Lokalizowanie – czy ma znaczenie w kontekście pozycjonowania sklepu na Malcie?

    rozwiń

    Lokalizowanie sklepu – a więc stworzenie jego kompatybilnych wersji językowych po maltańsku i włosku – może przyczynić się do zwiększenia zaufania użytkowników i zachęcić ich do częstszych odwiedzin naszej platformy. Dodatkowo – znacznie ułatwi użytkownikom poruszanie się po sklepie. Główna strona sklepu może być jednak utrzymana w języku angielskim. Dane mówią przecież, że mieszkańcy wyspy bardzo chętnie korzystają z zagranicznych platform e-commerce – często tych utrzymanych w języku angielskim.

    5/5 - (5 głosów)
    SEO360® SEO360®