Portugalia to kraj kontynentalnej Europy najbardziej wysunięty na zachód. Położona jest na Półwyspie Iberyjskim. W jej skład wchodzą również dwa archipelagi wysp znajdujące się na Oceanie Atlantyckim – Madera i Azory. Portugalia należy do Unii Europejskiej oraz NATO. Język portugalski jest jednym z najczęściej używanych języków na świecie – dla ok. 220 mln ludzi to język ojczysty. Ponad 10 mln native speakerów mieszka dziś w Portugalii. Największym miastem i jednocześnie stolicą tego kraju jest Lizbona. Po latach recesji, w 2018 roku państwo to odnotowało największy wzrost gospodarczy od 20 lat!

 

Z roku na rok coraz więcej mieszkańców Portugalii posiada dostęp do Internetu – między rokiem 2021 i 2022 wzrost wyniósł ok. 2,9%. Aktualnie istnieje aż 8,63 mln internautów w tym kraju (dane za styczeń 2022), co stanowi ok. 85% całej populacji. Surfując w sieci Portugalczycy częściej korzystają z komputerów niż smartfonów. Szczegółowy udział poszczególnych urządzeń wygląda następująco:

  • desktop (56,87%),
  • mobile (41,52%),
  • tablet (1,61%).

 

Portugalczycy bardzo chętnie korzystają z mediów społecznościowych. Liczba użytkowników serwisów społecznościowych w Portugalii wzrosła o 700 tysięcy, czyli o 9% w latach 2021-2022 i wynosi teraz ok. 8,5 mln. Jakie social media wybierają Portugalczycy? Nie jest zaskoczeniem, że najbardziej popularny jest Facebook – korzysta z niego aż 76% internautów (dane za marzec 2022)! Popularność poszczególnych serwisów kształtuje się następująco:

  • Facebook (76,1%),
  • Instagram (8,37%),
  • Pinterest (6,58%),
  • Twitter (5,16%),
  • YouTube (2,07%),
  • Reddit (0,84%).

 

Nawyki konsumpcyjne Portugalczyków dynamicznie się zmieniają w związku z postępem technologicznym i wzrostem gospodarczym. Oprócz troski o budżet domowy podczas zakupów, coraz częściej zwracają uwagę na środowiskowy aspekt produktów. Szczególnie wśród młodszego pokolenia coraz popularniejsze stają się dobra wytwarzane lokalnie i w sposób ekologiczny. Jak podaje Deloitte, 45% portugalskich konsumentów deklaruje, że są skłonni zapłacić więcej za produkty i usługi firm, których celem jest dbałość o środowisko i społeczeństwo. Przeciętny Portugalczyk raczej nie kupuje impulsywnie, co jest efektem długiej recesji. Mocno przywiązuje się do marek, szczególnie jeśli chodzi o zakupy odzieżowe. Jednak w przypadku zakupu żywności ważniejszą rolę odgrywa cena niż producent. Co ciekawe, każdego roku prawie połowa wszystkich zakupów w kraju jest robiona na wyprzedażach. Ożywienie gospodarcze w Portugalii sprawiło, że przeciętny klient zwiększył swoje wydatki na zakupy oraz chętniej korzysta z kredytu.

10 mln

Populacja Portugalii

85 %

Populacji ma dostęp do Internetu

8,6 mln

Internautów

94 %

Użytkowników korzysta z Google

Wyszukiwarki i przeglądarki internetowe w Portugalii

Nie jest zaskoczeniem, że również w Portugalii najpopularniejszą wyszukiwarką internetową jest Google – korzysta z niej ponad 94% użytkowników. Udział poszczególnych wyszukiwarek wygląda następująco (dane za marzec 2022):

  • Google (94%),
  • Bing (4%),
  • Yahoo! (1,07%),
  • DuckDuckGo (0,5%),
  • Ecosia (0,15%),
  • Petal Search (0,08%).

 

W przypadku przeglądarek internetowych, tak jak w innych państwach, najpopularniejsza jest Chrome od Google. Na drugim miejscu plasuje się Safari od Apple:

  • Chrome (63,79%),
  • Safari (11,86),
  • Instabridge (8,42%),
  • Edge (5,98%),
  • Opera (4,08%),
  • Firefox (3,39%).

Rynek e-commerce w Portugalii

Portugalia jest na 45. miejscu wśród największych rynków handlu elektronicznego. Przychody e-commerce wyniosły w 2021 roku 4 miliardy dolarów amerykańskich. W 2021 roku 47% Portugalczyków kupiło chociaż jeden produkt przez Internet

 

Co ciekawe, Portugalczycy najrzadziej w Europie używają platform współpracy takich jak Uber czy Airbnb. Według wyników badań Eurostatu, tylko 6% Portugalczyków zarezerwowało nocleg online (średnia w Europie wynosi 17%). W przypadku usług transportowych online – zarezerwowało je tylko 2% (średnia dla Europy to 8%).

 

Gdzie kupują Portugalczycy? Na rynku e-commerce największym graczem jest worten.pt.
W roku 2021 osiągnął przychody w kwocie 267 mln dolarów amerykańskich. Drugim sklepem pod kątem osiąganych przychodów jest zara.com z wynikiem na poziomie 205 mln dolarów amerykańskich. Trzecią najchętniej wybieraną platformą jest elcorteingles.pt z przychodami w wysokości 161 mln dolarów amerykańskich. Te trzy najpopularniejsze sklepy generują 15% wszystkich przychodów on-line w Portugalii.

 

Użytkownicy

Zdecydowanie największym segmentem handlu elektronicznego w Portugalii jest moda – odpowiada za 32% przychodów. Co jeszcze Portugalczycy kupują przez Internet? Oto lista najważniejszych segmentów ze względu na udział w przychodach online:

Zakupy on-line

Rozważając promocję swojego biznesu online na rynku portugalskim, warto wiedzieć na co zwracają uwagę konsumenci w tym kraju robiąc zakupy przez Internet. Co najczęściej zachęca Portugalczyków do transakcji?

Jaką domenę wybrać?

Planując działania SEO na rynku portugalskim, warto wybrać dla naszej strony internetowej domenę z narodowym rozszerzeniem, czyli “.pt”. Tak jak w przypadku każdego rynku, domena powinna być prosta i krótka – pozytywnie wpływa to na widoczność i zapada łatwiej w pamięci.

 

Jeśli prowadzisz biznes na wielu rynkach, rozważ używanie domeny europejskiej – “.eu” lub globalnej – “.com”. Poszczególne wersje językowe powinny być wtedy dodawane w ramach wybranej domeny, np. dla Portugalii – “.com/pt”.

 

Dlaczego warto rozpocząć promocję swojego biznesu w Portugalii?

Rynek portugalski jest ciekawym wyborem na rozwój swojego biznesu online z dwóch powodów. Portugalczycy bardzo chętnie sięgają po zagraniczne brandy robiąc zakupy i zazwyczaj są wierni marce – to czyni ich dobrymi klientami. Drugim powodem jest gospodarcze ożywienie w kraju w ostatnich latach – portugalscy konsumenci wydają coraz więcej, a przychody z handlu elektronicznego cały czas rosną. To dobry moment, by zaistnieć ze swoją ofertą na tym rynku. Znając zachowania i preferencje portugalskich użytkowników oraz biorąc pod uwagę, że rynek e-commerce w tym kraju nie jest jeszcze tak konkurencyjny jak w innych europejskich państwach, szansa na sukces wzrasta. Wystarczy do tego dobrać odpowiednią strategię SEO360® i zbudować widoczność w portugalskiej wyszukiwarce!

Link Building w Portugalii

Decydując się na prowadzenie działań SEO na rynku portugalskim należy pamiętać, że podstawą jest odpowiednio zoptymalizowana strona internetowa. Nasza witryna powinna być dopracowana zarówno od technicznej strony, jak i contentowej. Jednak bez jakościowego Link Buildingu nie osiągniemy sukcesu. Pozyskiwanie zróżnicowanych, wartościowych linków do naszej domeny jest kluczowe w pozycjonowaniu. Miejsca do publikacji powinny być precyzyjnie wybierane, by profil linków strony miał najwyższą jakość – przełoży się to z czasem na widoczność w Google. Publikacje z linkiem powinny być wykonywane na lokalnych serwisach, zarówno w postaci artykułów, jak i marketingu szeptanego.

Najwyższa kompleksowość działań

SEO360® zapewnia najwyższy stopień kompleksowości spośród innych, podobnych usług na rynku, takich jak SEO czy SXO, co zostało poparte badaniami.

Gwarancja wzrostu sprzedaży

Usługa zapewnia gwarancję końcowego efektu, czyli wzrostu ruchu i przychodów / leadów.

Rozliczenia hybrydowe oparte o success fee

Po osiągnięciu 100% zamierzonego celu, wyznaczane są kolejne oparte o rozliczenia w modelu success fee.

Gwarancja utrzymania linków

Nawet po zakończonej współpracy nie usuwamy pozyskanych linków.

Działania w całej Europie

W ramach jednej umowy możemy prowadzić działania dla wszystkich państw europejskich przy wsparciu sieci jakościowych partnerów.

Indywidualna strategia

Przygotowujemy kompleksową, rozbudowaną strategię, w ramach której badamy prawdziwe potrzeby konsumentów (customer insights) jeszcze przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań.

Zobacz jak wzrosną ruch i przychody na Twojej stronie!

Przeciągnij suwak by poznać efekty pozycjonowania

SEO360®

SXO

zwykłe SEO

Jak przebiega proces pozycjonowania stron w Portugalii w ramach SEO360®?

1.

Strategia

Jest ona punktem wyjścia jeśli chodzi o działania SEO360®, indywidualnie wyceniana oraz tworzona na podstawie potrzeb i oczekiwań Klienta, zawartych wcześniej w wypełnionym przez niego briefie. W ramach wykonywanej przez nas pracy koncepcyjnej ustalamy wskaźniki KPI, niezbędne do pomyślnej realizacji dalszych etapów projektu, w szczególności analizy, planu content marketingowego i estymacji, które są częściami składowymi strategii.

2.

Analiza

W tym kroku przeprowadzamy wszystkie czynności weryfikujące obecny stan wybranej witryny pod kątem SEO oraz jej potencjał w danym kraju w porównaniu z konkurencją. Jednocześnie analizujemy pełną ścieżkę użytkownika w oparciu o customer journey. Wynikiem analizy jest zebranie pokaźnej liczby danych, które posłużą do realizacji dalszych kroków związanych z SEO360®.

3.

Plan Content Marketingowy

Indywidualnie przygotowywany pod branżę reprezentowaną przez Klienta oraz pod dane rynki, na których będą prowadzone działania SEO360®. Zawiera scenariusz dotyczący rodzaju tworzonych treści i sposobu ich dystrybucji w ten sposób, by dotrzeć z nimi precyzyjnie do konsumentów i być o krok przed konkurencją. Gwarantem skutecznej realizacji tego planu są Content Creatorzy.

4.

Estymacje

Niezwykle wartościowa i jednocześnie ostatnia część składowa strategii, w ramach której estymujemy poszczególne wartości związane z widocznością strony w najbardziej popularnej wyszukiwarce danego kraju, uwzględniając wzrost ruchu oraz co ważniejsze – wzrost konwersji w określonym czasie.

5.

SEO Techniczne

Przystępując do właściwych działań SEO jedną z niezbędnych czynności do osiągnięcia końcowego sukcesu jest techniczne SEO, zwane też analizą techniczną bądź optymalizacją techniczną pod kątem SEO, czyli ta część optymalizacji, która nie dotyczy treści. Składa się ona z wszystkich czynności, które wpływają na architekturę i kod strony w taki sposób, by była maksymalnie przyjazna dla najbardziej rygorystycznych wymogów wyszukiwarek i jednocześnie by być krok przed konkurencją.

6.

Optymalizacja treści

Częścią składową optymalizacji witryny pod kątem SEO obok technicznego SEO jest optymalizacja treści. Wartościowe treści dla użytkownika są jednym z kluczowych elementów, które pomogą w osiągnięciu wysokiej widoczności w wyszukiwarce, jak również wpłyną na wzrost konwersji, a tym samym przychodów.

7.

UX + CRO

W ramach usługi SEO360® zapewniamy analizę i optymalizację wskaźników User Experience ze szczególnym udziałem doświadczeń heurystycznych i testów A/B oraz Conversion Rate Optimization. W ten sposób analizujemy aktywności konsumentów na każdym etapie ich procesu zakupowego, zwiększając efektywność sprzedaży.

8.

Link Building

Link building prowadzimy z użyciem najwyższej jakości stałych linków, pozyskiwanych z zewnętrznych źródeł czy serwisów, od rzetelnych wydawców z gwarancją ich utrzymania nawet po zakończonej współpracy. W ramach tego procesu dbamy o prawidłowy profil linków, przynoszący końcowe korzyści.

9.

Bieżąca Analiza Danych

W usłudze SEO360® poprzez zaawansowane narzędzia, nadzorowane przez Client Success Managera stale mierzymy postępy związane z ewaluacją prowadzonych działań, na ich podstawie nasi Klienci mają dostęp do rozbudowanych raportów 24/7.

10.

Wzrost ruchu i przychodów

Ostateczną wartością SEO360® są wzrost świadomości marki, ruchu, konwersji oraz przychodów generowanych z tej usługi, co istotne – znacznie większe niż w przypadku „zwykłego SEO”, a przede wszystkim trwałe.

Źródła danych: 

  • https://gs.statcounter.com/
  • https://www.statista.com/topics/2481/portugal/#dossierKeyfigures
  • https://ecommercedb.com/en/markets/pt/all
  • https://datareportal.com/reports/digital-2022-portugal
  • https://ecommercegermany.com/blog/european-ecommerce-overview-portugal
  • https://www.statista.com/outlook/dmo/ecommerce/portugal
SEO360® kontakt formularz kontaktowy SEO360®

Bądźmy w kontakcie
+48 500 050 939
office@seogroup.pl

    FAQ

    Jak przygotować stronę do pozycjonowania w Portugalii?

    rozwiń

    Należy pamiętać o odpowiedniej wersji językowej strony – konieczne będzie stworzenie witryny w języku portugalskim, która będzie dostosowana do lokalnej wersji Google. Istotne jest również dobranie domeny z narodowym rozszerzeniem (“.pt”). Jeśli korzystasz z domeny globalnej (“.com”), możesz dodać portugalską wersję strony w jej ramach – “.com/pt”.

    5/5 - (5 głosów)
    SEO360® SEO360®