Pozycjonowanie w Portugalii

– co warto wiedzieć?

SEO dla kraju Portugalia
Pozycjonowanie dla kraju Portugalia
SEO360® - Portugalia

Portugalia to kraj kontynentalnej Europy najbardziej wysunięty na zachód. Położona jest na Półwyspie Iberyjskim. W jej skład wchodzą również dwa archipelagi wysp znajdujące się na Oceanie Atlantyckim – Madera i Azory. Portugalia należy do Unii Europejskiej oraz NATO. Język portugalski jest jednym z najczęściej używanych języków na świecie – dla ok. 220 mln ludzi to język ojczysty. Ponad 10 mln native speakerów mieszka dziś w Portugalii. Największym miastem i jednocześnie stolicą tego kraju jest Lizbona. Po latach recesji, w 2018 roku państwo to odnotowało największy wzrost gospodarczy od 20 lat!

 

Z roku na rok coraz więcej mieszkańców Portugalii posiada dostęp do Internetu – między rokiem 2021 i 2022 wzrost wyniósł ok. 2,9%. Aktualnie istnieje aż 8,63 mln internautów w tym kraju (dane za styczeń 2022), co stanowi ok. 85% całej populacji. Surfując w sieci Portugalczycy częściej korzystają z komputerów niż smartfonów. Szczegółowy udział poszczególnych urządzeń wygląda następująco:

  • desktop (56,87%),
  • mobile (41,52%),
  • tablet (1,61%).

 

Portugalczycy bardzo chętnie korzystają z mediów społecznościowych. Liczba użytkowników serwisów społecznościowych w Portugalii wzrosła o 700 tysięcy, czyli o 9% w latach 2021-2022 i wynosi teraz ok. 8,5 mln. Jakie social media wybierają Portugalczycy? Nie jest zaskoczeniem, że najbardziej popularny jest Facebook – korzysta z niego aż 76% internautów (dane za marzec 2022)! Popularność poszczególnych serwisów kształtuje się następująco:

  • Facebook (76,1%),
  • Instagram (8,37%),
  • Pinterest (6,58%),
  • Twitter (5,16%),
  • YouTube (2,07%),
  • Reddit (0,84%).

 

Nawyki konsumpcyjne Portugalczyków dynamicznie się zmieniają w związku z postępem technologicznym i wzrostem gospodarczym. Oprócz troski o budżet domowy podczas zakupów, coraz częściej zwracają uwagę na środowiskowy aspekt produktów. Szczególnie wśród młodszego pokolenia coraz popularniejsze stają się dobra wytwarzane lokalnie i w sposób ekologiczny. Jak podaje Deloitte, 45% portugalskich konsumentów deklaruje, że są skłonni zapłacić więcej za produkty i usługi firm, których celem jest dbałość o środowisko i społeczeństwo. Przeciętny Portugalczyk raczej nie kupuje impulsywnie, co jest efektem długiej recesji. Mocno przywiązuje się do marek, szczególnie jeśli chodzi o zakupy odzieżowe. Jednak w przypadku zakupu żywności ważniejszą rolę odgrywa cena niż producent. Co ciekawe, każdego roku prawie połowa wszystkich zakupów w kraju jest robiona na wyprzedażach. Ożywienie gospodarcze w Portugalii sprawiło, że przeciętny klient zwiększył swoje wydatki na zakupy oraz chętniej korzysta z kredytu.

10 mln

Populacja Portugalii

85 %

Populacji ma dostęp do Internetu

8,6 mln

Internautów

94 %

Użytkowników korzysta z Google

Wyszukiwarki i przeglądarki internetowe w Portugalii

Nie jest zaskoczeniem, że również w Portugalii najpopularniejszą wyszukiwarką internetową jest Google – korzysta z niej ponad 94% użytkowników. Udział poszczególnych wyszukiwarek wygląda następująco (dane za marzec 2022):

  • Google (94%),
  • Bing (4%),
  • Yahoo! (1,07%),
  • DuckDuckGo (0,5%),
  • Ecosia (0,15%),
  • Petal Search (0,08%).

 

W przypadku przeglądarek internetowych, tak jak w innych państwach, najpopularniejsza jest Chrome od Google. Na drugim miejscu plasuje się Safari od Apple:

  • Chrome (63,79%),
  • Safari (11,86),
  • Instabridge (8,42%),
  • Edge (5,98%),
  • Opera (4,08%),
  • Firefox (3,39%).

Rynek e-commerce w Portugalii

Portugalia jest na 45. miejscu wśród największych rynków handlu elektronicznego. Przychody e-commerce wyniosły w 2021 roku 4 miliardy dolarów amerykańskich. W 2021 roku 47% Portugalczyków kupiło chociaż jeden produkt przez Internet

 

Co ciekawe, Portugalczycy najrzadziej w Europie używają platform współpracy takich jak Uber czy Airbnb. Według wyników badań Eurostatu, tylko 6% Portugalczyków zarezerwowało nocleg online (średnia w Europie wynosi 17%). W przypadku usług transportowych online – zarezerwowało je tylko 2% (średnia dla Europy to 8%).

 

Gdzie kupują Portugalczycy? Na rynku e-commerce największym graczem jest worten.pt.
W roku 2021 osiągnął przychody w kwocie 267 mln dolarów amerykańskich. Drugim sklepem pod kątem osiąganych przychodów jest zara.com z wynikiem na poziomie 205 mln dolarów amerykańskich. Trzecią najchętniej wybieraną platformą jest elcorteingles.pt z przychodami w wysokości 161 mln dolarów amerykańskich. Te trzy najpopularniejsze sklepy generują 15% wszystkich przychodów on-line w Portugalii.

 

Użytkownicy

Zdecydowanie największym segmentem handlu elektronicznego w Portugalii jest moda – odpowiada za 32% przychodów. Co jeszcze Portugalczycy kupują przez Internet? Oto lista najważniejszych segmentów ze względu na udział w przychodach online:

Zakupy on-line

Rozważając promocję swojego biznesu online na rynku portugalskim, warto wiedzieć na co zwracają uwagę konsumenci w tym kraju robiąc zakupy przez Internet. Co najczęściej zachęca Portugalczyków do transakcji?

Jaką domenę wybrać?

Planując działania SEO na rynku portugalskim, warto wybrać dla naszej strony internetowej domenę z narodowym rozszerzeniem, czyli “.pt”. Tak jak w przypadku każdego rynku, domena powinna być prosta i krótka – pozytywnie wpływa to na widoczność i zapada łatwiej w pamięci.

 

Jeśli prowadzisz biznes na wielu rynkach, rozważ używanie domeny europejskiej – “.eu” lub globalnej – “.com”. Poszczególne wersje językowe powinny być wtedy dodawane w ramach wybranej domeny, np. dla Portugalii – “.com/pt”.

 

Dlaczego warto rozpocząć promocję swojego biznesu w Portugalii?

Rynek portugalski jest ciekawym wyborem na rozwój swojego biznesu online z dwóch powodów. Portugalczycy bardzo chętnie sięgają po zagraniczne brandy robiąc zakupy i zazwyczaj są wierni marce – to czyni ich dobrymi klientami. Drugim powodem jest gospodarcze ożywienie w kraju w ostatnich latach – portugalscy konsumenci wydają coraz więcej, a przychody z handlu elektronicznego cały czas rosną. To dobry moment, by zaistnieć ze swoją ofertą na tym rynku. Znając zachowania i preferencje portugalskich użytkowników oraz biorąc pod uwagę, że rynek e-commerce w tym kraju nie jest jeszcze tak konkurencyjny jak w innych europejskich państwach, szansa na sukces wzrasta. Wystarczy do tego dobrać odpowiednią strategię SEO360® i zbudować widoczność w portugalskiej wyszukiwarce!

Pełne Customer Journey

Za pomocą SEO360® docieramy do konsumentów będących na każdym etapie procesu zakupowego, analizując ich aktywności z użyciem CRO, zwiększamy efektywność sprzedaży.

Sieć jakościowych Partnerów

Działania wykonujemy samodzielnie lub z Partnerami z danego kraju, którzy działają na równie wysokim poziomie co my.

Nadzór nad całym procesem

Nasi Client Success Managerowie, którzy zarządzają końcowym procesem są gwarantem zapewnienia najlepszych efektów dla naszych Klientów.

Gwarancja utrzymania linków

Nawet po zakończonej współpracy nie usuwamy pozyskanych linków.

Szczegółowe raportowanie

Stały dostęp do raportów aktualizowanych 24/7.

Dedykowane dla E-commerce

Ale również efektywne dla innych branż, w tym dla sektora usług czy MŚP.

Zobacz jak wzrosną ruch i przychody na Twojej stronie!

Przeciągnij suwak by poznać efekty pozycjonowania

SEO360®

zwykłe SEO

Jak przebiega proces pozycjonowania stron w Polsce?

1.

Strategia

Jest ona punktem wyjścia jeśli chodzi o działania SEO360®, indywidualnie wyceniana oraz tworzona na podstawie potrzeb i oczekiwań Klienta, zawartych wcześniej w wypełnionym przez niego briefie. W ramach wykonywanej przez nas pracy koncepcyjnej ustalamy wskaźniki KPI, niezbędne do pomyślnej realizacji dalszych etapów projektu, w szczególności analizy, planu content marketingowego i estymacji, które są częściami składowymi strategii.

2.

Analiza

W tym kroku przeprowadzamy wszystkie czynności weryfikujące obecny stan wybranej witryny pod kątem SEO oraz jej potencjał w danym kraju w porównaniu z konkurencją. Jednocześnie analizujemy pełną ścieżkę użytkownika w oparciu o customer journey. Wynikiem analizy jest zebranie pokaźnej liczby danych, które posłużą do realizacji dalszych kroków związanych z SEO360®.

3.

Plan Content Marketingowy

Indywidualnie przygotowywany pod branżę reprezentowaną przez Klienta oraz pod dane rynki, na których będą prowadzone działania SEO360®. Zawiera scenariusz dotyczący rodzaju tworzonych treści i sposobu ich dystrybucji w ten sposób, by dotrzeć z nimi precyzyjnie do konsumentów i być o krok przed konkurencją. Gwarantem skutecznej realizacji tego planu są Content Creatorzy.

4.

Estymacje

Niezwykle wartościowa i jednocześnie ostatnia część składowa strategii, w ramach której estymujemy poszczególne wartości związane z widocznością strony w najbardziej popularnej wyszukiwarce danego kraju, uwzględniając wzrost ruchu oraz co ważniejsze – wzrost konwersji w określonym czasie.

5.

SEO Techniczne

Przystępując do właściwych działań SEO jedną z niezbędnych czynności do osiągnięcia końcowego sukcesu jest techniczne SEO, zwane też analizą techniczną bądź optymalizacją techniczną pod kątem SEO, czyli ta część optymalizacji, która nie dotyczy treści. Składa się ona z wszystkich czynności, które wpływają na architekturę i kod strony w taki sposób, by była maksymalnie przyjazna dla najbardziej rygorystycznych wymogów wyszukiwarek i jednocześnie by być krok przed konkurencją.

6.

Optymalizacja treści

Częścią składową optymalizacji witryny pod kątem SEO obok technicznego SEO jest optymalizacja treści. Wartościowe treści dla użytkownika są jednym z kluczowych elementów, które pomogą w osiągnięciu wysokiej widoczności w wyszukiwarce, jak również wpłyną na wzrost konwersji, a tym samym przychodów.

7.

UX + CRO

W ramach usługi SEO360® zapewniamy analizę i optymalizację wskaźników User Experience ze szczególnym udziałem doświadczeń heurystycznych i testów A/B oraz Conversion Rate Optimization. W ten sposób analizujemy aktywności konsumentów na każdym etapie ich procesu zakupowego, zwiększając efektywność sprzedaży.

8.

Link Building

Link building prowadzimy z użyciem najwyższej jakości stałych linków, pozyskiwanych z zewnętrznych źródeł czy serwisów, od rzetelnych wydawców z gwarancją ich utrzymania nawet po zakończonej współpracy. W ramach tego procesu dbamy o prawidłowy profil linków, przynoszący końcowe korzyści.

9.

Bieżąca Analiza Danych

W usłudze SEO360® poprzez zaawansowane narzędzia, nadzorowane przez Client Success Managera stale mierzymy postępy związane z ewaluacją prowadzonych działań, na ich podstawie nasi Klienci mają dostęp do rozbudowanych raportów 24/7.

10.

Wzrost ruchu i przychodów

Ostateczną wartością SEO360® są wzrost świadomości marki, ruchu, konwersji oraz przychodów generowanych z tej usługi, co istotne – znacznie większe niż w przypadku „zwykłego SEO”, a przede wszystkim trwałe.

Link Building w Portugalii

Decydując się na prowadzenie działań SEO na rynku portugalskim należy pamiętać, że podstawą jest odpowiednio zoptymalizowana strona internetowa. Nasza witryna powinna być dopracowana zarówno od technicznej strony, jak i contentowej. Jednak bez jakościowego Link Buildingu nie osiągniemy sukcesu. Pozyskiwanie zróżnicowanych, wartościowych linków do naszej domeny jest kluczowe w pozycjonowaniu. Miejsca do publikacji powinny być precyzyjnie wybierane, by profil linków strony miał najwyższą jakość – przełoży się to z czasem na widoczność w Google. Publikacje z linkiem powinny być wykonywane na lokalnych serwisach, zarówno w postaci artykułów, jak i marketingu szeptanego.

Źródła danych: 

  • https://gs.statcounter.com/
  • https://www.statista.com/topics/2481/portugal/#dossierKeyfigures
  • https://ecommercedb.com/en/markets/pt/all
  • https://datareportal.com/reports/digital-2022-portugal
  • https://ecommercegermany.com/blog/european-ecommerce-overview-portugal
  • https://www.statista.com/outlook/dmo/ecommerce/portugal
SEO360® kontakt formularz kontaktowy SEO360®

Bądźmy w kontakcie
+48 607 343 191
office@seogroup.pl

    FAQ

    Jak przygotować stronę do pozycjonowania w Portugalii?

    rozwiń

    Należy pamiętać o odpowiedniej wersji językowej strony – konieczne będzie stworzenie witryny w języku portugalskim, która będzie dostosowana do lokalnej wersji Google. Istotne jest również dobranie domeny z narodowym rozszerzeniem (“.pt”). Jeśli korzystasz z domeny globalnej (“.com”), możesz dodać portugalską wersję strony w jej ramach – “.com/pt”.

    5/5 - (5 głosów)
    SEO360® SEO360®