Canonical

Zwany również tagiem kanonicznym, canonical stanowi swego rodzaju sugestię dla wyszukiwarki, której zadaniem jest informowanie jej botów o tym, która strona w obrębie domeny jest „ważniejsza” względem konkretnej podstrony.

W praktyce tag kanoniczny wykorzystywany jest przede wszystkim w przypadkach generowania wyników wyszukiwania czy filtrowania lub gdy np. w sklepie internetowym posiadamy różne warianty konkretnego produktu.

Znacznik canonical umieszcza się w sekcji <head>, gdzie powinien wskazywać na adres URL podstrony przeznaczonej do priorytetowego traktowania. Poprawne wdrożenie taga minimalizuje ryzyko pojawienia się problemów z duplicate contentem w obrębie witryny. Warto wiedzieć, że zawsze istnieje jednak niebezpieczeństwo, że wyszukiwarka zignoruje umieszczone w tagu kanonicznym wskazówki.

Oceń

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *