Remarketing

Pojęcie remarketingu odnosi się do prowadzenia płatnych działań reklamowych za pomocą usług Google Ads i Google Adsense. Sam termin oznacza rodzaj kampanii, która kierowana jest do konkretnych użytkowników sieci. Reklamy remarketingowe wyświetlane są bowiem osobom, które odwiedziły już naszą witrynę (a więc są zainteresowane przynajmniej jej tematyką).

Jest to tożsame z tym, że w ich przeglądarce zostały zachowane pliki cookie, które później wykorzystywane są do tworzenia tzw. list remarketingowych. To właśnie na ich podstawie wybierani są konkretni odbiorcy, a dostosowane do nich reklamy wyświetlone zostają w wynikach wyszukiwania czy w portalach partnerskich Google korzystających z usług sieci reklamowej Google Adsense.

Sporządzone pod ten rodzaj kampanii reklamy przyjmują najczęściej postać banerów lub krótkich filmów wideo. Okres, przez który mogą one podążać za konkretnym użytkownikiem zależy od strategii i przyjętych założeń.

W przypadku niektórych produktów, np. butów, kampania remarketingowa ustawiana jest zazwyczaj na kilka kolejnych dni. Kiedy mowa jest o droższych rzeczach i usługach, które nie są potrzebne „na teraz” (jak np. samochód czy droga wycieczka), działania mogą być rozłożone na wiele tygodni czy nawet miesięcy.

Oceń

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *