Szansa dla e-commerce – dlaczego to dobry czas, żeby zainwestować w marketing internetowy?

E-commerce to branża, przed którą otworzyły się nowe możliwości. Poniżej prezentujemy kilka sposobów jak optymalnie wykorzystać obecny czas, żeby jak najlepiej wpłynął na kondycję Twojej witryny. Wskazujemy opcje jakie ma do wyboru każdy z właścicieli sklepu internetowego i co powinien zrobić, aby zmaksymalizować swoje szanse.

Zwiększona obecność w Internecie – szybkie działanie

Aktualnie duża część osób, które na co dzień korzystają ze stacjonarnych sklepów przeniosła się do Internetu. W wielu branżach widać wzmożone zainteresowanie produktami, a co za tym idzie każdy kto nie skorzysta tej okazji traci na tym z każdą godziną.

Niektóre branże określają wręcz obecny czas jako drugie święta, ponieważ ruch w ich biznesie jest tak duży jak na przełomie listopada i grudnia. Aby móc jak najszybciej skorzystać z możliwości jaki oferuje ten kanał najlepiej sięgnąć po Google Ads lub Facebook Ads. Pozwoli to dotrzeć do odbiorców, którzy interesują się wybranym przez nas tematem lub aktywnie szukają produktów dostępnych w sklepie.

Doskonałym rodzajem kampanii, który można wykorzystać są Zakupy Google, dzięki którym dotrzesz do Klienta bezpośrednio w wyszukiwarce prezentując wygląd swojego towaru oraz jego cenę. Jako jej uzupełnienie, warto zastosować kampanię reklam dynamicznych (DSA), która dopasowuje zapytanie użytkownika do treści na naszej witrynie. Łącząc powyższe kampanie z remarketingiem, który umożliwia ustawienie płatności za realną konwersję, można zwiększyć swoją sprzedaż kilkukrotnie. Natomiast za pośrednictwem reklamy displayowej masz szansę na zwiększenie rozpoznawalności swojej marki co może zaowocować w przyszłości.

Zmiana nawyków

Obecna sytuacja może mieć o wiele dalej idące konsekwencje niż może się teraz wydawać. Zmiana nawyków konsumentów to coś co może odbić się na ich zachowaniach na wiele lat. Użytkownicy, którzy do tej pory nie byli przekonani co do zakupów w Internecie mogą spróbować tej formy i w przyszłości, gdy nie będzie już takiej konieczności nadal z tego korzystać. Wszystkie sklepy powinny być na to gotowe i jak najszybciej podjąć działania, które pozwolą na zwiększenie przychodów oraz rozpoznawalności swojego sklepu. Tym samym przechodzimy do następnego punktu.

Wypracowanie przewagi konkurencyjnej

Także dla działań SEO to idealny czas, aby rozpocząć lub zintensyfikować prace. Gdy wiele firm najbliższy okres przeznaczy na oczekiwanie i rozpoznanie sytuacji Ty możesz już zacząć działać. Nawet niewielki budżet przeznaczony na optymalizację i link building jest lepszy niż stanie w miejscu i nic nie robienie. Pamiętaj, że obecny stan nie będzie trwać wiecznie i prawdopodobnie niedługo wszystko wróci na właściwe tory. Pozycjonowanie to proces długofalowy i na jego rezultaty zawsze trzeba poczekać. Jeśli prace rozpocznie się już teraz to jest to czas, który pozwala na stworzenie sobie uprzywilejowanej pozycji na rynku i czerpanie z takiej sytuacji zysków w przyszłości.

Podsumowanie

Dobry przedsiębiorca z każdej sytuacji powinien wyciągnąć maksimum możliwość. Również teraz jest dobry czas, aby podjąć odpowiednie działania. Jeśli nie wiesz jakie wyjście będzie dla Ciebie optymalne skontaktuj się z nami, a dobierzemy dla Ciebie taki zestaw działań, który pozwoli Ci na osiągnięcie najlepszych efektów.

4 komentarzy:
  1. Agencja-display.pl
    Agencja-display.pl says:

    Moim zdaniem dla wielu e-commerce to szansa z dwóch perspektyw. Po pierwsze niektóre branże, jak e-learningi czy żywność na dowóz będą w najbliższym czasie bardzo zyskiwać na popularności. Po drugie, w dobie gdy większość konkurentów tnie budżety, nasz klient może właśnie wypełnić lukę i dotrzeć do zainteresowanych klientów po niższej cenie np. za kliknięcie w Google Ads.

    Odpowiedz
  2. Łukasz
    Łukasz says:

    Moim zdaniem to szansa na pokazanie sie dla wielu firm, po wszystkim będzie wielkie Boom i zapotrzebowanie. Jest to okres na nowe znajomości, kontrakty możliwości, Wypromować teraz aby później zarabiać prosta sprawa :)

    Odpowiedz
  3. Rafał
    Rafał says:

    Jak dla mnie jest to bardzo dobry okres do przebicia się w wynikach wyszukiwania. Dużo firm zaprzestało działań marketingowych co na pewno zrobi miejsce innym. Epidemia na pewno się w końcu skończy i po wszystkim największą przewagę będą mieć Ci którzy mocno inwestowali w marketing.

    Odpowiedz
    • Paweł
      Paweł says:

      Juz to widać że wiele firm zaczyna budzić się i próbować siły w internecie, jednak gdy słyszą ze to nie tak łatwo wbić się w top10 to wtedy dopiero otwierają oczy i widzą ze konkurencja która działają od x, miała nosa żeby żyć za pan brat z marketingiem internetowym.

      Odpowiedz

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *