Czy atrakcyjność wizualna naszej strony internetowej ma wpływ na konwersję?

Czy potrafisz wyobrazić sobie Internet bez zdjęć? Dobrze wykonana grafika, ciekawe animacje czy wideo sprawi, że nasza strona internetowa w dzisiejszym natężeniu komunikatów w Internecie ma szansę przyciągnąć uwagę Klienta i zostać w jego pamięci na dłużej. Istnieje wiele zasad technicznych, w jaki sposób należy publikować w Internecie content i grafikę, aby przyciągnąć uwagę Klienta. Zasady te wpływają także na działania marketingowe oraz na optymalizację publikowanych treści.

Poszukujący towarów lub usług, potencjalni Klienci zwracają uwagę na wiele czynników dodatkowych. Każdy z nas, kierując się swoim poczuciem estetyki i gustem wybiera z całego wachlarza dostępnych na rynku firm taką, która spełnia jego oczekiwania, nie tylko w zakresie dostępności produktu i ceny, ale także pod kątem wizualnym. Atrakcyjna i dobrze wykonana strona świadczy nie tylko o zaangażowaniu w działania, ale także o poziomie świadczonych usług oraz dbaniu o komfort Klienta.  

Design strony internetowej

Od strony technicznej, przy budowaniu i optymalizowaniu naszej witryny, należy pamiętać o czynnikach, które mogą mieć decydujący wpływ na dokonanie konwersji przez Klienta odwiedzającego naszą stronę. Jednym z najważniejszych aspektów jest czas ładowania się strony zarówno na PC, jak i na urządzeniach mobilnych. Dodatkowo nasza witryna powinna być responsywna, aby nasz potencjalny Klient miał możliwość komfortowego zapoznania się z ofertą bez względu na to, z jakiego urządzenia korzysta w danej chwili. Proces decyzyjny przy zakupie towaru lub usługi to przeważnie wieloetapowy cykl, który w każdym momencie kontaktu naszego Klienta ze stroną, powinien być maksymalnie dobrze dopasowany do jego aktualnych możliwości technicznych. Jedną z najważniejszych rzeczy, które mają wpływ na naszą rozpoznawalność w Internecie, jest styl. Przy tworzeniu konceptu komunikacji marki, a co za tym idzie –  wyglądu strony internetowej, bloga oraz kanałów w Social Mediach należy pamiętać, jak ważne jest obranie jednego kierunku, aby wszystkie treści i publikacje w przyszłości były ze sobą spójne i obrazowały unikalny charakter naszej firmy. Warto w tym celu stworzyć charakterystyczne grafiki i szablony, aby nakreślić wytyczne nadające spójny styl naszej marce. Zapewni to nam w przyszłości większą rozpoznawalność w Internecie, ale i poza nim, przy działaniach w reklamie outdoorowej. Dzięki takim działaniom mamy szansę zwiększyć atrakcyjność naszej strony, a także wykreować nasz unikalny wizerunek. Trendy w grafice zmieniają się, więc warto rozejrzeć się po konkurencji i popularnych portalach. Pozwoli nam to ocenić wygląd naszej strony poprzez pryzmat tego, co w danej chwili podoba się odbiorcom. User Experience, którego doświadcza Klient, wchodząc w interakcję z naszą stroną internetową, jest kluczowym elementem, jaką decyzję zakupową podejmie. Warto więc ułatwić mu poruszanie się po witrynie, dostosowując i minimalizując niepotrzebne informacje, grafiki i komunikaty. Serwisy zaprojektowane zgodnie z zasadami User Experience notują wyższe współczynniki konwersji. Badania pokazują, że pośród najważniejszych czynników, które wpływają na decyzję o zakupie produktu lub usługi jest właśnie atrakcyjny i godny zaufania wygląd strony.

czynniki wpływające na decyzję o zakupie

Unikalne treści i grafika

Przy publikacji tekstów na stronie, warto pokusić się o stworzenie własnego zaplecza z grafikami naszych produktów i usług. Fotografie, które stworzymy dla naszej marki, dają nam możliwość wykazania się kreatywnością oraz zagwarantują nam niepowtarzalność wizerunkową. Wymaga to jednak pewnych umiejętności fotograficznych lub zlecenia tego zadania specjalistom. Istotne jest by zdjęcia, które publikujemy były dobrej jakości i poprawnie skadrowane. Profesjonalnie wykonane fotografie zwiększą znacznie atrakcyjność oferowanych produktów i usług. Istnieje również możliwość korzystania z fotografii dostępnych w płatnych oraz bezpłatnych bazach zdjęć, zawierających profesjonalne grafiki. Jest to sposób zdecydowanie szybszy, jednak korzystając z ogólnodostępnych, zwłaszcza bezpłatnych materiałów, nie możemy liczyć na zachowanie unikalności. Warto o tym pamiętać, gdy zdecydujemy się korzystać z tego rozwiązania i wybrać bazę zdjęć, która oferuje dostępne materiały w dużych ilościach. Da nam to możliwość większego wyboru i szansy na to, że nasi Klienci nie znajdą identycznych fotografii u naszej konkurencji. Ważną kwestią w publikacji zdjęć jest także format i rozmiar fotografii. Odpowiednio przygotowany i skompresowany materiał zapewni nam szybkość ładowania się strony, jednocześnie nie tracąc nic ze swojej jakości. Warto pamiętać o tym, że czas ładowania się witryny jest jednym z czynników rankujących w Google i przekłada się na naszą pozycję w wyszukiwarce, a więc im ten czas jest krótszy, tym wyższa będzie nasza pozycja. Dobrze opisane alty na publikowanych fotografiach poprawią pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach. Dzięki temu zabiegowi nasze zdjęcia będą wyświetlać się w wyszukiwarce grafiki Google, co wpłynie dodatnio na ilość potencjalnych Klientów odwiedzających naszą witrynę. Drugim czynnikiem, zaraz po poprawnie opisanych altach, wpływającym na indeksację zdjęć przez Google jest odpowiednie nadanie nazwy grafice już na poziomie folderu w komputerze. Poprawny opis przyczyni się do lepszej pozycji naszych materiałów w Google. Warto więc zwrócić uwagę nie tylko na rozmiar zdjęcia, które zamierzamy publikować, ale także na format, wagę, rozdzielczość oraz nazwę. Znajomość aspektów technicznych, odpowiednia stylistyka wizualna i poprawne wykorzystanie fotografii da nam pewność, że nasza strona internetowa będzie zapamiętywana przez potencjalnych Klientów, ale także wygodniejsza w użytkowaniu, co przełoży się na konwersję. Jeśli chcemy, by nasza firma była postrzegana w Internecie jako profesjonalna w swojej dziedzinie, warto zadbać o to, by materiały graficzne i treści umieszczane na stronie, również o tym świadczyły. To właśnie pierwsze zetknięcie się Klienta z naszą ofertą będzie kluczowe przy podejmowaniu przez niego decyzji o nawiązaniu współpracy.

Pierwsze 8 sekund

Badanie przeprowadzone przez Microsoft pokazały, że człowiek skupia uwagę średnio przez 8 sekund. Zatem jest to czas, w którym możemy zainteresować użytkownika naszą ofertą na tyle, by zechciał zapoznać się z naszym asortymentem, a duży wpływ na to mają przede wszystkim omówione powyżej elementy. Warto więc publikować przyciągającą wzrok, unikalną grafikę, wideo lub interaktywny content. Architektura strony z dobrze ulokowanymi przyciskami nawołującymi do rejestracji lub zakupów spowoduje, że użytkownik pozostanie na stronie dłużej, a szansa na konwersję automatycznie wzrośnie.

4.5/5 - (2 ocen)
0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *