Czy atrakcyjność wizualna naszej strony internetowej ma wpływ na konwersję?
Czy potrafisz wyobrazić sobie Internet bez zdjęć? Dobrze wykonana grafika, ciekawe animacje czy wideo sprawi, że nasza strona internetowa w dzisiejszym natężeniu komunikatów w Internecie ma szansę przyciągnąć uwagę Klienta i zostać w jego pamięci na dłużej. Istnieje wiele zasad technicznych, w jaki sposób należy publikować w Internecie content i grafikę, aby przyciągnąć uwagę Klienta. Zasady te wpływają także na działania marketingowe oraz na optymalizację publikowanych treści.
Poszukujący towarów lub usług, potencjalni Klienci zwracają uwagę na wiele czynników dodatkowych. Każdy z nas, kierując się swoim poczuciem estetyki i gustem wybiera z całego wachlarza dostępnych na rynku firm taką, która spełnia jego oczekiwania, nie tylko w zakresie dostępności produktu i ceny, ale także pod kątem wizualnym. Atrakcyjna i dobrze wykonana strona świadczy nie tylko o zaangażowaniu w działania, ale także o poziomie świadczonych usług oraz dbaniu o komfort Klienta.
Design strony internetowej
Od strony technicznej, przy budowaniu i optymalizowaniu naszej witryny, należy pamiętać o czynnikach, które mogą mieć decydujący wpływ na dokonanie konwersji przez Klienta odwiedzającego naszą stronę. Jednym z najważniejszych aspektów jest czas ładowania się strony zarówno na PC, jak i na urządzeniach mobilnych. Dodatkowo nasza witryna powinna być responsywna, aby nasz potencjalny Klient miał możliwość komfortowego zapoznania się z ofertą bez względu na to, z jakiego urządzenia korzysta w danej chwili. Proces decyzyjny przy zakupie towaru lub usługi to przeważnie wieloetapowy cykl, który w każdym momencie kontaktu naszego Klienta ze stroną, powinien być maksymalnie dobrze dopasowany do jego aktualnych możliwości technicznych. Jedną z najważniejszych rzeczy, które mają wpływ na naszą rozpoznawalność w Internecie, jest styl. Przy tworzeniu konceptu komunikacji marki, a co za tym idzie – wyglądu strony internetowej, bloga oraz kanałów w Social Mediach należy pamiętać, jak ważne jest obranie jednego kierunku, aby wszystkie treści i publikacje w przyszłości były ze sobą spójne i obrazowały unikalny charakter naszej firmy. Warto w tym celu stworzyć charakterystyczne grafiki i szablony, aby nakreślić wytyczne nadające spójny styl naszej marce. Zapewni to nam w przyszłości większą rozpoznawalność w Internecie, ale i poza nim, przy działaniach w reklamie outdoorowej. Dzięki takim działaniom mamy szansę zwiększyć atrakcyjność naszej strony, a także wykreować nasz unikalny wizerunek. 
Unikalne treści i grafika
Przy publikacji tekstów na stronie, warto pokusić się o stworzenie własnego zaplecza z grafikami naszych produktów i usług. Fotografie, które stworzymy dla naszej marki, dają nam możliwość wykazania się kreatywnością oraz zagwarantują nam niepowtarzalność wizerunkową. Wymaga to jednak pewnych umiejętności fotograficznych lub zlecenia tego zadania specjalistom. Istotne jest by zdjęcia, które publikujemy były dobrej jakości i poprawnie skadrowane. Profesjonalnie wykonane fotografie zwiększą znacznie atrakcyjność oferowanych produktów i usług. Istnieje również możliwość korzystania z fotografii dostępnych w płatnych oraz bezpłatnych bazach zdjęć, zawierających profesjonalne grafiki. Jest to sposób zdecydowanie szybszy, jednak korzystając z ogólnodostępnych, zwłaszcza bezpłatnych materiałów, nie możemy liczyć na zachowanie unikalności. Warto o tym pamiętać, gdy zdecydujemy się korzystać z tego rozwiązania i wybrać bazę zdjęć, która oferuje dostępne materiały w dużych ilościach. Da nam to możliwość większego wyboru i szansy na to, że nasi Klienci nie znajdą identycznych fotografii u naszej konkurencji. 
Pierwsze 8 sekund




Dodaj komentarz
Chcesz się przyłączyć do dyskusji?Feel free to contribute!