Jak dodać, edytować, usunąć opinie w Google?

,

Chcesz wiedzieć, jak dodać opinię w Google, ponieważ dana firma Cię zaskoczyła swoim profesjonalizmem lub wysoką jakością usług? A może wręcz przeciwnie – zależy Ci na ostrzeżeniu przyszłych klientów przed daną organizacją? W takim razie dobrze trafiłeś. W tym artykule podpowiemy również, jak usunąć opinie w Google oraz jak je edytować!

Opinie Google – jak działają?

Opinie Google umożliwiają użytkownikom wyrażanie swoich doświadczeń związanych z różnymi firmami, produktami czy usługami. Są one widoczne w wynikach wyszukiwania Google oraz na mapach Google, dostarczając cennych informacji dla potencjalnych klientów.

Twoje opinie, po wysłaniu, są przeglądane przez algorytmy Google w celu wykrycia ewentualnych nieodpowiednich treści lub prób manipulacji. Recenzje te mogą znacząco wpływać na reputację danej firmy, ponieważ wielu użytkowników opiera swoje decyzje zakupowe na opiniach innych. Według Trustmary, 93% konsumentów online czyta opinie przez dokonaniem zakupu lub skorzystaniem z usługi.

Każda opinia zawiera ocenę w skali gwiazdek, od jednej do pięciu, oraz opcjonalny tekstowy komentarz. Zgromadzone opinie wpływają na ogólną ocenę firmy w wyszukiwarce. Warto pamiętać, że Google nie usuwa opinii, chyba że naruszają one wytyczne dotyczące treści. Jako autor opinii, możesz ją edytować lub usunąć w dowolnym momencie.

Twoje recenzje są publiczne i widoczne dla wszystkich użytkowników. Dlatego warto wyrażać swoje myśli jasno i konstruktywnie, mając na uwadze, że Twoje słowa oddziałują na postrzeganie firmy przez innych.

Jak dodać opinię w Google?

Jak dodać opinię w Google? Nie jest to wcale takie trudne. Poniżej przedstawiamy krok po kroku, jak to zrobić:

  • Wejdź w wyszukiwarkę Google;
  • Wpisz nazwę firmy, dla której chcesz dodać opinię (np. SEOgroup can do lub SEOgroup Interactive S.A);
Zdj 1. Wyszukiwanie firmy w Google w celu dodania opinii.

Zdj 1. Wyszukiwanie firmy w Google w celu dodania opinii.

  • Wybierz sekcję Mapy lub Maps;
Zdj 2. Sekcja mapy w Google.

Zdj 2. Sekcja mapy w Google.

  • Kliknij firmę, której chcesz dodać opinię;
Zdj 3. Wybór firmy w celu dodania opinii Google.

Zdj 3. Wybór firmy w celu dodania opinii Google.

  • Następnie przejdź do sekcji Opinie lub Reviews i stuknij w Dodaj opinię, lub Write a review;
Zdj 4. Tworzenie opinii w Google.

Zdj 4. Tworzenie opinii w Google.

Tworząc opinię w Google zadbaj o kompleksowość. Powinna być rzetelna i prawdziwa, uwzględniając Twoje rzeczywiste doświadczenia. Dobrze, jeśli dodasz jakieś zdjęcie (np. w przypadku SEOgroup, zrzut ekranu stworzonej strony internetowej lub wykres analizy widoczności).

Jak usunąć opinie z Google?

W celu usunięcia opinii z Google:

  • Znajdź profil firmy, której jesteś właścicielem;
  • Wybierz sekcję z opiniami;
  • Poszukaj opinii, które chcesz zgłosić;
  • Stuknij w Więcej, a następnie Zgłoś opinię.

Po kilku lub kilkunastu dniach nieprzychylna opinia o Twojej firmie, zawierająca wulgarne słownictwo lub mająca charakter nękający powinna zostać zlikwidowana. Stan sprawy możesz zweryfikować w narzędziu do zarządzania opiniami.

Zdj 5. Pomoc Google w sprawie narzędzia do zarządzania opiniami.

Zdj 5. Pomoc Google w sprawie narzędzia do zarządzania opiniami. Źródło: https://support.google.com/business/answer/4596773?hl=pl&co

Weź jednak pod uwagę istotny fakt – jeżeli opinia o Twojej organizacji jest negatywna, jednak nie zawiera w sobie elementów obraźliwych, prawdopodobnie nie zostanie usunięta. Google dba o rzetelność profili użytkowników i chce, aby klienci podejmowali świadome decyzje zakupowe.

W każdym razie możesz natomiast zgłosić odwołanie dotyczące konkretnej opinii.

Zdj 6. Instrukcja dot. zgłoszenia odwołania dot. konkretnej opinii.

Zdj 6. Instrukcja dot. zgłoszenia odwołania dot. konkretnej opinii. Źródło: https://support.google.com/business/answer/4596773?hl=pl&co

Możesz też dostrzec, że niektóre opinie w Twojej wizytówce są spamem. W większości przypadków Google poradzi sobie bez Twojej pomocy. Po pewnym czasie tego typu wzmianki po prostu znikną – będą usunięte przez roboty giganta z Mountain View.

Zdj 7. Opinie usuwane przez system wykrywania spamu – dodatkowe informacje.

Zdj 7. Opinie usuwane przez system wykrywania spamu – dodatkowe informacje. Źródło: https://support.google.com/business/answer/4596773?hl=pl&co

Jak sprawdzić swoje opinie w Google?

Aby sprawdzić swoje opinie w Google, postępuj zgodnie z poniższymi krokami:

  • Zaloguj się na swoje konto Google – wykorzystaj swoją nazwę użytkownika i hasło, aby uzyskać dostęp do personalizowanych funkcji Google;
  • Otwórz Google Maps – skorzystaj z aplikacji mobilnej lub strony internetowej maps.google.com, żeby mieć dostęp do interaktywnej mapy i funkcji z nią związanych;
  • Kliknij ikonę swojego profilu – znajdziesz ją w prawym górnym rogu ekranu (otworzy to menu z opcjami związanymi z Twoim kontem);
  • Przejdź do zakładki Opinie – tutaj znajdziesz listę wszystkich Twoich opublikowanych opinii wraz z ocenami i komentarzami;
  • Przejrzyj i zarządzaj swoimi opiniami – możesz edytować lub usuwać swoje recenzje, a także przeglądać odpowiedzi właścicieli firm.

Jak edytować opinię w Google?

Dowiedziałeś się już, jak dodać opinię w Google, jak ją usunąć oraz jak sprawdzić swoje opinie w Google. Jednak, czy możesz edytować swoją recenzję, jeśli popełniłeś błąd lub zmieniłeś zdanie o danej firmie?

Odpowiedź na to pytanie jest prosta – opinię w Google można edytować lub usunąć. W tym celu powtórz cały proces znalezienia konkretnej firmy i znajdź swoją opinię. Następnie będziesz miał do dyspozycji dwa przyciski – Edit (Edytuj) oraz Delete (Usuń).

Zdj 8. Przygotowanie do edycji opinii w Google.

Zdj 8. Przygotowanie do edycji opinii w Google.

Po kliknięciu Edit, możesz zmienić liczbę gwiazdek oraz swoją opinię. Należy jednak pamiętać, że w tym przypadku również obowiązuje system filtracji Google, dlatego nie pisz fałszywych oraz obraźliwych rzeczy!

Zdj 9. Edycja opinii w Google.

Zdj 9. Edycja opinii w Google.

Jak dodać opinie w Google swojej firmie?

Dodawanie opinii o swojej firmie w Google wymaga przestrzegania określonych zasad i etyki. Przede wszystkim, powinieneś unikać samodzielnego tworzenia recenzji swojej działalności. Manipulowanie opiniami, na przykład poprzez tworzenie fałszywych kont czy zmuszanie klientów do wystawiania pozytywnych recenzji, jest nieetyczne i narusza wytyczne Google. Zamiast tego, skup się na zachęcaniu swoich klientów do dzielenia się autentycznymi opiniami. Możesz to zrobić, prosząc ich o pozostawienie recenzji po zakończonej transakcji lub usłudze.

Pamiętaj, że autentyczne i szczere opinie są bardziej wartościowe i budują zaufanie potencjalnych klientów. Zadbaj, aby doświadczenia klientów z Twoją firmą były pozytywne, co naturalnie przyczyni się do otrzymania korzystnych opinii. W razie negatywnych komentarzy, reaguj profesjonalnie, oferując rozwiązania i pokazując, że dbasz o zadowolenie klientów.

Pozytywne opinie w Google – dlaczego warto o to zadbać?

Zalety otrzymywania pozytywnych opinii w Google:

  • Wzrost widoczności firmy w wynikach wyszukiwania – pozytywne recenzje wpływają na algorytmy Google, zwiększając szanse na wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania;
  • Budowanie zaufania wśród potencjalnych klientów – pozytywne opinie kreują obraz firmy jako godnej zaufania i rekomendowanej przez innych użytkowników;
  • Wpływ na decyzje zakupowe – wiele osób przed dokonaniem zakupu czy skorzystaniem z usługi, sprawdza opinie innych (pozytywne recenzje mogą przyciągnąć nowych klientów);
  • Uzyskiwanie cennej informacji zwrotnej – pozytywne opinie dostarczają informacji o mocnych stronach Twojej działalności, co może być inspiracją do dalszego rozwoju;
  • Możliwość reagowania na opinie – odpowiadając na pozytywne komentarze, pokazujesz, że cenisz opinie klientów (wzmacnia to dodatkowo pozytywny wizerunek firmy);
  • Kreowanie pozytywnego wizerunku marki – pozytywne opinie w Internecie mogą przyczynić się do budowania silnej i rozpoznawalnej marki;
  • Zwiększenie konkurencyjności – w branżach, gdzie konkurencja jest silna, pozytywne opinie mogą być decydującym czynnikiem, który wyróżni Twoją firmę na tle branżowych rywali.

Jak usunąć opinie w Google, dodać lub edytować? Podsumowanie

W dzisiejszym artykule przedstawiliśmy:

  • Jak dodać opinię w Google,
  • Jak usunąć opinię w Google,
  • Jak edytować opinię w Google,
  • Jak sprawdzić swoje opinie w Google.

Mamy nadzieję, że wpis ten rozwiał wszelkie Twoje wątpliwości na temat wizytówki Google Moja Firma w zakresie manualnego operowania opiniami. Jeżeli masz dodatkowe pytania, napisz do nas wiadomość lub zadzwoń.

Chętnie porozmawiamy również o pozycjonowaniu wizytówki Google Moja Firma oraz SEO dla Twojej strony WWW. Zachęcamy do wypełnienia poniższego formularza kontaktowego:

Jak dodać opinie w Google, edytować lub usunąć? – FAQ

Jakie są najczęstsze pytania i odpowiedzi na temat dodawania opinii w Google, usuwania lub edycji?

Jak mogę dodać opinię w Google?

Aby dodać opinię, otwórz Google Maps, wyszukaj interesującą Cię firmę lub miejsce, a następnie kliknij Napisz opinię. Możesz dodać ocenę gwiazdkową oraz opcjonalnie tekst komentarza i zdjęcie. Twoja opinia będzie widoczna publicznie z Twoim imieniem i zdjęciem profilowym z konta Google.

Czy mogę edytować swoją opinię w Google?

Tak. W tym celu wejdź w Google Maps, kliknij swoje zdjęcie profilowe, wybierz Opinie, a następnie znajdź i edytuj swoją opinię. Możesz zmienić zarówno tekst, jak i ocenę gwiazdkową.

Jak usunąć opinię w Google?

Aby usunąć opinię w Google, przejdź do Google Maps, kliknij swoje zdjęcie profilowe i wybierz Opinie. Znajdź opinię, którą chcesz usunąć, i użyj opcji Usuń obok treści opinii.

Czy opinie w Google są anonimowe?

Opinie w Google nie są anonimowe. Kiedy publikujesz opinię, Twoje imię i zdjęcie profilowe z konta Google są widoczne dla wszystkich użytkowników.

Dlaczego moja opinia w Google nie jest widoczna?

Jeśli Twoja opinia nie jest widoczna, prawdopodobnie uległa weryfikacji pod kątem zgodności z wytycznymi dotyczącymi treści. Opinie mogą być również ukryte, jeśli zostały uznane za spam lub są fałszywe czy też obraźliwe.

Czy mogę dodać zdjęcia do mojej opinii w Google?

Tak, możesz dodać zdjęcia do swojej opinii. Podczas pisania recenzji, znajdziesz opcję dodania zdjęć. Pamiętaj, aby zdjęcia były zgodne z wytycznymi Google i odzwierciedlały Twoje rzeczywiste doświadczenie z daną firmą lub miejscem.

Jak długo trwa publikacja opinii w Google?

Opinie zazwyczaj pojawiają się niemal natychmiast po ich wysłaniu. W niektórych przypadkach, szczególnie gdy treść wymaga dodatkowej weryfikacji, opublikowanie opinii może potrwać nieco dłużej (nawet do kilku dni roboczych).

Czy Google może usunąć moją opinię?

Tak, Google może usunąć Twoją opinię, jeśli narusza ona wytyczne dotyczące treści. Obejmuje to treści spamerskie, fałszywe, obraźliwe lub niezgodne z zasadami publikacji opinii.

Czy mogę napisać negatywną opinię bez obawy o reperkusje?

Tak, możesz napisać negatywną opinię, o ile jest ona szczera i oparta na Twoich rzeczywistych doświadczeniach. Pamiętaj, aby unikać obraźliwego języka i zachować obiektywizm.

Jak mogę zgłosić nieodpowiednią opinię innej osoby?

Aby zgłosić nieodpowiednią opinię, kliknij w nią na Google Maps, a następnie użyj opcji Zgłoś nadużycie. Google przeanalizuje zgłoszenie i podejmie odpowiednie działania, jeśli opinia narusza wytyczne.

Oceń
0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *