Jak dodać stronę do Google – sposoby na indeksację

Stworzenie nowej strony internetowej to dopiero pierwszy, lecz niezbędny krok, który trzeba wykonać, aby liczyć na pojawienie się w wynikach wyszukiwania Google. Aby serwis był widoczny musi on przede wszystkim zostać zaindeksowany – odwiedzony przez robota i dodany do indeksu wyszukiwarki. Oto najlepsze metody, które możesz wykorzystać do indeksacji.

Dodanie strony przez Google Search Console

Search Console to zestaw narzędzi dla webmasterów oraz specjalistów SEO, które pomagają nam monitorować stan naszej witryny internetowej. Udostępnia nam również doskonały sposób na dodawanie strony do Google. Wystarczy w polu w górnej części strony w widoku naszej usługi wpisać adres url, który chcemy zaindeksować.

Po chwili oczekiwania otrzymujemy stan wpisanego przez nas adresu. Jeśli nie znajduje się on w indeksie wyszukiwarki pojawi nam się poniższy komunikat. Wystarczy kliknąć w pole „Poproś o zindeksowanie” i adres przez nas podany zostanie dodany do priorytetowej kolejki indeksowania.

Podobnie możemy zrobić z adresami, które już są zaindeksowane, ale dokonywaliśmy na nich zmiany. Aby robot Google szybciej odwiedził nasz adres możemy go do tego zachęcić w taki sam sposób.

Powyższa metoda jest dobra jeżeli chcemy dodać do Google pojedyncze adresy. W przypadku indeksacji dużych serwisów należy zastosować inne sposoby.

Indeksacja dzięki mapie strony

Mapa strony jak sama nazwa wskazuje to mapa, która ma pomóc wyszukiwarkom w poruszaniu się po serwisie i znalezieniu wszystkich adresów, które są dla nas istotne. Wystarczy przygotować plik (lub wiele plików jeśli mamy duży serwis) w formacie .xml i zgłosić go w Google Search Console.

Po przeskanowaniu przez robota Google naszej mapy strony powinny zostać zaindeksowane wszystkie adresy, które tam zostały umieszczone jeśli nie występują z nimi jakieś problemy (blokada indeksacji, kod błędu 404 etc.).
Wykorzystanie mapy witryny daje nam odpowiedź jak dodać stronę do Google wraz z wszystkimi istotnymi dla nas podstronami.

Linki zewnętrzne

Indeksowanie strony w Google odbywa się samoczynnie jeśli prowadzą do niej linki zwrotne. Powszechnie wiadomo, że roboty Google wykorzystują backlinki jako połączenia pomiędzy witrynami i poruszają się po nich, żeby dotrzeć do innego dokumentu. Gdy robot trafi w innym serwisie na link prowadzący do naszego to istnieje duża szansa, że zostanie on wkrótce zaindeksowany. W tym przypadku zgłoszenie strony do Google nie jest konieczne.

Jeśli chcemy, aby robot trafił na więcej niż tylko jeden podlinkowany zewnętrznie adres url należy zadbać również linkowanie wewnętrzne. Gdy będzie ono wykonane w sposób prawidłowy czyli do wszystkich ważnych dla nas podstron będą prowadziły linki wewnątrz naszego serwisu to bardzo prawdopodobne jest zaindeksowanie przez Google również tych urli.

Cierpliwości – Google i tak znajdzie Twoją stronę

Jeśli nie zależy Ci na czasie nie musisz podejmować jakichkolwiek kroków, aby dodać stronę do indeksu wyszukiwarki. Google okresowo skanuje adresy DNS i w ten sposób jest w stanie znaleźć stronę, która została umieszczona w sieci. W tym wypadku ciężko jednak określić moment, w którym witryna trafi do indeksu. Może minąć nawet kilkadziesiąt dni zanim pojawi się ona w wynikach wyszukiwania.

Podsumowanie

Jak widać istnieje kilka sposobów, aby dodać swoją stronę do indeksu wyszukiwarki Google. Musimy sami zdecydować jaka metoda jest dla nas odpowiednia. Trzeba jednak pamiętać, że sama indeksacja to dopiero pierwszy krok, aby ktoś nas znalazł. Algorytmy Google odpowiedzialne za wyświetlanie wyników wyszukiwania (SERP) to zupełnie inna kwestia i to one decydują na jakim miejscu znajdzie się nasz serwis na dane zapytanie.

2 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *