Specjalista Google Ads – kim jest, ile zarabia i jak nim zostać?

, ,

W marketingu internetowym istnieje wiele opłacalnych dróg kariery. Można być specjalistą SEO, social media marketerem lub pełnić swoje obowiązki jako specjalista Google Ads. Zarobki są uzależnione przede wszystkim od umiejętności – bez znaczenia na pełnione stanowisko możesz zarabiać spore pieniądze lub ledwo wiązać koniec z końcem. Finalnie jest to uzależnione od Twoich predyspozycji zawodowych, umiejętności nabytych oraz motywacji do działania. Jeżeli chcesz się dowiedzieć, kim jest specjalista Google Ads, jak nim zostać i ile przeciętnie można zarobić jako certyfikowany ekspert – koniecznie przeczytaj ten artykuł!

Kim jest specjalista Google Ads? – definicja

Specjalista Google Ads to osoba zajmująca się tworzeniem reklam w Google – dotyczy to zarówno sieci wyszukiwania, YouTube, jak i serwisów partnerskich. Jego zadaniem jest analiza i ustalanie, jaka powinna być forma reklam oraz ich wygląd.

Rezultaty pracy specjalisty Google Ads

Rezultaty pracy specjalisty Google Ads. Źródło: https://www.google.pl/

Certyfikowany specjalista ds. Google Ads jest obecnie jednym z najprężniej rozwijających się zawodów. Cenionymi możliwościami rozwoju w tym przypadku są szkolenia od Google oraz praca na stanowiskach juniorskich.

Zadania i kompetencje specjalisty Google Ads

Specjalista Google Ads jest ekspertem w dziedzinie reklamy w wyszukiwarce Google. Jego główne zadanie to prowadzenie i optymalizacja kampanii reklamowych na platformie Google Ads, aby osiągnąć jak najwyższy współczynnik makro- oraz mikro konwersji, np. w postaci:

  • zakupu produktu,
  • wypełnienia formularza kontaktowego,
  • skorzystania z usługi,
  • odtworzenia podstrony produktowej
  • udostępnienia treści w mediach społecznościowych,
  • zapisania się do newslettera,
  • pobrania PDF-a lub e-booka,
  • wykonania połączenia telefonicznego,
  • napisania maila o współpracę,
  • wizyta w stacjonarnej siedzibie firmy.

Poniżej przedstawiamy listę zadań i kompetencji specjalisty Google Ads, które prowadzą do osiągnięcia zysków w przypadku firm usługowych oraz sklepów internetowych.

Zadania specjalisty Google Ads:

  • Badanie rynku i poszukiwanie nowych możliwości reklamowych.
  • Planowanie, tworzenie i zarządzanie kampaniami reklamowymi Google Ads.
  • Optymalizacja kampanii reklamowych w celu uzyskania jak najwyższej skuteczności i zwiększenia konwersji.
  • Analiza wyników kampanii reklamowych, w tym monitorowanie wydajności i raportowanie o postępach.
  • Prowadzenie badań słów kluczowych i analiza konkurencji.

Kompetencje specjalisty Google Ads:

  • Znajomość platformy Google Ads i jej narzędzi.
  • Znajomość marketingu internetowego i zasad reklamy online.
  • Umiejętność analizowania i interpretowania danych.
  • Znajomość SEO i SEM.
  • Umiejętność kreowania skutecznych treści reklamowych.

Jeżeli potrzebujesz niezależnego wsparcia w zakresie Google Ads od ekspertów z całej Polski, dołącz do jednej z najpopularniejszych grup Facebookowych w naszym kraju – SEO/SEM Polska.

Grupa SEO/SEM Polska

Grupa SEO/SEM Polska. Źródło: https://www.facebook.com/groups/496083163758299

Specjalista Google Ads – jak nim zostać?

Osoba chcąca zostać specjalistą Google Ads powinna nabyć umiejętności związane z marketingiem internetowym, a także mieć wiedzę na temat technologii i narzędzi wykorzystywanych w reklamie internetowej. W celu zdobycia właściwych kompetencji, rekomendujemy ukończyć szkolenia online oferowane przez Google (np. Skillshop), a następnie zatrudnić się na stanowisku juniorskim, aby zdobyć niezbędne doświadczenie.

Jakie certyfikaty powinieneś posiadać jako specjalista Google Ads?

Najważniejsze certyfikaty dla specjalistów Google Ads:

  • certyfikat Google Ads z reklamy w sieci wyszukiwania,
  • certyfikat Google Ads z reklamy w sieci reklamowej,
  • certyfikat Google Ads z reklamy wideo,
  • certyfikat Google Ads z reklam produktowych,
  • certyfikat Google Ads z reklamy aplikacji.

Poniżej przedstawiamy szczegóły.

Certyfikat Google Ads z reklamy w sieci wyszukiwania

Certyfikat Google Ads z reklamy w sieci wyszukiwania

Certyfikat Google Ads z reklamy w sieci wyszukiwania. Źródło: https://skillshop.exceedlms.com//student/path/18153-certyfikat-google-ads-z-reklamy-w-sieci-wyszukiwania

Pierwszy etap, od którego większość specjalistów zaczyna swoją „przygodę” z Google Ads. Jest to certyfikacja z reklamy w sieci wyszukiwania, która pomaga w zrozumieniu, jak działa reklama w tym obszarze.

Certyfikat Google Ads z reklamy w sieci reklamowej

Certyfikat Google Ads z reklamy w sieci reklamowej

Certyfikat Google Ads z reklamy w sieci reklamowej. Źródło: https://skillshop.exceedlms.com//student/path/18062-certyfikat-google-ads-z-reklamy-w-sieci-reklamowej

Certyfikat dotyczący reklam displayowych. To ważne narzędzie pomagające w zrozumieniu, jak działają reklamy graficzne i w jaki sposób najlepiej je wykorzystywać.

Certyfikat Google Ads z reklamy wideo

Certyfikat Google Ads z reklamy wideo

Certyfikat Google Ads z reklamy wideo. Źródło: https://skillshop.exceedlms.com//student/path/18228-certyfikat-google-ads-z-reklamy-wideo

Sprawdza zdolność do tworzenia i optymalizacji kampanii wideo w serwisach takich jak YouTube i Google Video. Istotna jest nie tylko wiedza techniczna, ale także umiejętne opowiadanie historii, która zachęci użytkowników do zapoznania się z Twoją ofertą.

Certyfikat Google Ads z reklam produktowych

Certyfikat z reklam produktowych

Certyfikat z reklam produktowych. Źródło: https://skillshop.exceedlms.com//student/path/18305-certyfikat-z-reklamy-produktowej

 

Dotyczy reklam produktowych w Google Merchant Center. Pomaga w zrozumieniu, jak działa reklama produktowa i w jaki sposób można wykorzystać ją w swojej strategii marketingowej.

Certyfikat Google Ads z reklamy aplikacji

Certyfikat Google Ads z reklamy aplikacji

Certyfikat Google Ads z reklamy aplikacji. Źródło: https://skillshop.exceedlms.com//student/path/29797-certyfikat-google-ads-z-reklamy-aplikacji

Pomaga zrozumieć, jak reklamować aplikacje mobilne w Google Ads. Zawiera informacje na temat najlepszych praktyk dotyczących tworzenia kampanii reklamowych pod kątem aplikacji mobilnych.

Certyfikat Google Ads z pomiaru skuteczności reklam

Certyfikat Google Ads z pomiaru skuteczności reklam

Certyfikat Google Ads z pomiaru skuteczności reklam. Źródło: https://skillshop.exceedlms.com//student/path/18346-certyfikat-google-ads-z-pomiaru-skutecznosci-reklam

Dotyczy pomiaru skuteczności reklam. Każda kampania reklamowa, która ma miejsce w sieci, jest weryfikowalna pod kątem skuteczności (np. w pozyskiwaniu leadów). Sukces reklamy Google Ads również mierzony jest przy pomocy konkretnych współczynników.

Specjalista Google Ads – zarobki [aktualne stawki]

Średnie wynagrodzenie specjalisty Google Ads w Polsce zależy od wielu czynników, takich jak lokalizacja, branża czy poziom doświadczenia. Według różnych źródeł, średnie wynagrodzenie specjalisty Google Ads w Polsce wynosi od 67 392 zł do 92 968 zł rocznie. Daje to w przeliczeniu od 5 616 zł do 7 747 zł netto na umowie o pracę.

Stawki zarobków specjalisty Google Ads

Stawki zarobków specjalisty Google Ads. Źródło: https://pl.indeed.com/career/specjalista-google-ads/salaries

Czynniki wpływające na wysokość wynagrodzenia specjalisty Google Ads

Czynniki wpływające na wysokość wynagrodzenia specjalisty Google Ads to m.in.:

  • lokalizacja – w Warszawie, Krakowie i Wrocławiu zarobki są wyższe niż w innych częściach Polski tj. Białystok Poznań lub Zabrze;
  • branża – w branży medycznej i finansowej wynagrodzenia mogą być zdecydowanie bardziej atrakcyjne niż w innych sektorach (np. e-commerce), chociaż nie stanowi to reguły;
  • poziom doświadczenia – starsi specjaliści ds. Google Ads zarabiają zazwyczaj najwięcej (w SEOgroup powyżej 10 000 zł netto miesięcznie).

Należy jednak pamiętać, że w większości przypadków najlepiej zarabiają tzw. freelancerzy (wolni strzelcy). Jeżeli dany specjalista ds. Google Ads jest na poziomie zaawansowanym i ma powyżej 5-7 lat doświadczenia zawodowego, może zarobić nawet kilkanaście lub kilkadziesiąt tysięcy złotych netto miesięcznie. Szczególnie w sytuacji, gdy znajduje klientów zagranicznych i pracuje „na własną rękę”.

Przechodząc natomiast do realiów naszego rynku, ze statystyk portalu Useme wynika, że średnie zarobki freelancerów na polskim rynku ciągle rosną, a próg specjalistów ds. Google Ads zarabiających powyżej 5 000 zł netto miesięcznie wzrósł w ciągu ostatniego roku o 45%.

Co ciekawe – najbardziej pożądanym wolnym zawodem w Polsce jest copywriting oraz social media marketing. Specjaliści ds. Google Ads działający w branży SEO/SEM są jedynie w niecałych 4% osób zaangażowanych w tzw. freelancing.

Polscy freelancerzy - czym się zajmują?

Polscy freelancerzy – czym się zajmują?. Źródło: https://useme.com/pl/blog/raport-freelancing-w-polsce-i-na-swiecie-2021,259/

Jeżeli zamierzasz rozpocząć swoją przygodę w Google Ads – obecnie jest doskonały moment – można szybko się wybić i sporo zarobić. Kwestia chęci, ciężkiej pracy oraz predyspozycji zawodowych.

Ścieżki kariery specjalisty Google Ads [5 przykładów]

Perspektywy rozwoju jako specjalista ds. Google Ads są bardzo różnorodne. Osoby odpowiedzialne za kampanie AdWords po kilku latach pracy mogą dostać awans na wiele interesujących stanowisk, zależnie od celów i założeń danego przedsiębiorstwa, m.in.:

  1. Menedżer ds. reklamy w Internecie – odpowiada za zarządzanie zespołem specjalistów odpowiadających za reklamę w Internecie i koordynuje działania marketingowe. Jego zadaniem jest również tworzenie strategii reklamowych oraz analizowanie wyników kampanii reklamowych.
  2. Kierownik ds. zespołu marketingu – odpowiada za całościową strategię marketingową firmy. Koordynuje działania zespołu, tworzy strategie marketingowe oraz nadzoruje kampanie reklamowe w narzędziu Google Ads (dawniej AdWords).
  3. Dyrektor marketingu – zarządza wszystkimi działami odpowiedzialnymi za marketing w firmie (w tym również pracą grafików, copywriterów i web developerów). Odpowiada za ustalanie budżetów marketingowych, analizę wyników działań marketingowych i „dowożenie” projektów do końca (w tym także rezultatów).
  4. Specjalista w dziedzinie analityki internetowej – zajmuje się zazwyczaj analizą danych dot. zachowań użytkowników w Internecie. Pozwala to jeszcze lepiej zoptymalizować kampanie reklamowe Google Ads.
  5. Konsultant ds. reklamy w Internecie – doradza przedsiębiorstwom w zakresie strategii reklamowych oraz optymalizacji kampanii w Google Ads.

FAQ – najczęstsze pytania i odpowiedzi [Specjalista Google Ads]

Jakie są najczęstsze pytania i odpowiedzi na temat specjalistów Google Ads?

Kim jest specjalista Google Ads?

Specjalista Google Ads to osoba odpowiedzialna za tworzenie reklam Google w sieci wyszukiwania, na YouTube oraz serwisach partnerskich. Dokładnie analizuje, jaki powinien być wygląd reklam, decyduje też o ich formie. Ustala czas trwania kampanii, miejsc oraz urządzeń, na których wyświetlają się reklamy.

Ile zarabia specjalista Google Ads?

Wynagrodzenie specjalisty Google Ads zależy od wielu czynników, takich jak doświadczenie, poziom wiedzy, renoma agencji marketingu internetowego czy rodzaj umowy. Średnia pensja podstawowa na umowie o pracę wynosi od 5 616 zł do 7 747 zł netto.

Jak zostać specjalistą Google Ads?

Aby zostać specjalistą Google Ads, warto zdobyć certyfikat Google Ads, który potwierdzi wiedzę i umiejętności w tym zakresie. Istnieją różne kursy online i szkolenia, które przygotowują do zdania egzaminu certyfikacyjnego. Warto również na bieżąco śledzić trendy i nowości w branży, aby poszerzać swoją wiedzę.

Czym różni się specjalista Google Ads od specjalisty SEO?

Specjalista Google Ads zajmuje się tworzeniem reklam w Google, natomiast specjalista SEO optymalizuje strony internetowe pod kątem wyszukiwarek. W swojej pracy specjaliści SEO wykorzystują między innymi słowa kluczowe i linki wewnętrzne, aby zwiększyć widoczność strony w wynikach wyszukiwania. Wszystko dzieje się w obrębie organicznego (bezpłatnego) ruchu. Kampanie Google Ads wiążą się z generowaniem płatnego ruchu.

    5/5 - (5 ocen)
    0 komentarzy:

    Dodaj komentarz

    Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
    Feel free to contribute!

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *