Jak udostępnić konto w Google Ads?

Zlecenie agencji reklamowej optymalizacji lub kompleksowego przygotowania kampanii reklamowej w Google Ads wiąże się, w przypadku kiedy jesteśmy już właścicielami konta w systemie, z koniecznością nadania dostępu specjalistom ze strony agencji. 

Aby móc przydzielić użytkownikowi dostęp do konta konieczne jest posiadanie odpowiednich uprawnień – trzeba być administratorem konta Google Ads. Co istotne,  dostęp można nadać użytkownikowi, który jest posiadaczem konta Google. Nie ma przeszkód by zmieniać poziom uprawnień w zależności od potrzeb czy też w razie konieczności całkowicie je użytkownikowi odebrać.

Poziomy dostępu do konta w Google Ads

System Google Ads oferuje kilka poziomów dostępu do konta.

  1. Tylko e-mail. Użytkownik, któremu nadamy ten rodzaj dostępu będzie otrzymywał maile z powiadomieniami oraz raportami o koncie.
  2. Tylko do odczytu. Na tym poziomie użytkownik ma możliwość przeglądania zawartości konta – kampanii, rekomendacji, narzędzi oraz ustawień.
  3. Standardowy. To opcja, która pozwala na moderowanie kampanii – użytkownik może edytować dowolną część konta, kampanii, grupy reklam czy też pojedynczej reklamy.
  4. Administrator. To najwyższa forma uprawnień. Użytkownik może zarówno edytować dowolną część konta i kampanii jak i zarządzać kontem oraz dostępem do niego.

W jaki sposób udostępnić konto Google Ads?

Udostępnienie konta Google Ads może odbywać się na dwa sposoby. Współpracując z agencją w zakresie prowadzenia kampanii Google Ads, konto klienta najczęściej jest podłączane do konta managera czyli tzw. MCK (Mojego Centrum Klienta). W drugim wariancie, dedykowanym raczej użytkownikom indywidualnym, nadawanie dostępu można przeprowadzić z poziomu konta Google Ads klienta.

Nadanie dostępu użytkownikowi, który posiada konto managera (MCK).

Krok 1. Zaloguj się na konto Google Ads.

Krok 2. Odszukaj Twój indywidualny numer klienta. Indywidualny numer klienta to unikalny, składający się z 10 cyfr numer przypisany dla każdego konta. Znajduje się on w lewym rogu górnego menu konta Google Ads, lub po kliknięciu w ikonę pomocy.

Krok 3. Przekaż indywidualny numer klienta specjaliście ze strony agencji.

Krok 4. Specjalista z agencji, kiedy otrzyma Twój indywidualny numer klienta, z systemu konta managera (MCK) wyśle zaproszenie do podpięcia konta. Pamiętaj, zaproszenie zostanie wysłane na adres mailowy który jest przypisany Twojego konta Google Ads.

Krok 5. Zaproszenie trzeba zaakceptować.

Nadanie dostępu użytkownikowi indywidualnemu

Krok 1. Zaloguj się na konto Google Ads.

Krok 2. Kliknij ikonę klucza “Narzędzia i ustawienia”. Znajduje się ona w prawym rogu górnego menu.

Krok 3. Z grupy “ Konfiguracja” wybierz sekcję “Dostęp i bezpieczeństwo”.

Krok 4. Kliknij na niebieską ikonę z symbolem “+”.

Krok 5. Wybierz i zaznacz jaki poziom uprawnień chcesz przyznać użytkownikowi.

Krok 6. Wpisz adres mailowy użytkownika, któremu nadajesz dostęp do konta.

Krok 7. Kliknij “ Wyślij zaproszenie”.

Krok 8. Na wskazany adres mailowy zostanie wysłane zaproszenie.

Krok 9. Zaproszenie trzeba zaakceptować.

Nadawanie dostępu do konta Google Ads jest czynnością intuicyjną. To przyjazne rozwiązanie systemowe pozwalające administratorowi w łatwy sposób kontrolować kto i w jakim zakresie może być dopuszczony do konta Google Ads. Pamiętajmy jednak by dane dotyczące naszego konta przekazywać jedynie zaufanym partnerom i specjalistom. Wskazane jest także żeby co jakiś czas, przejrzeć i zweryfikować listy dostępów na naszym koncie.

Rate this post
0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *