Jak pozyskiwać nowych klientów przez internet? 8 najbardziej skutecznych sposobów

,

Pozyskiwanie nowych klientów to kluczowe, ale i niełatwe zadanie podczas prowadzenia biznesu. Przedsiębiorcy bardzo często zastanawiają się, w jaki sposób najskuteczniej poszukiwać nowych odbiorców w sieci.

Pozyskiwanie nowych klientów – od czego zacząć?

Przed rozpoczęciem poszukiwań istotna jest odpowiedź na kluczowe pytania, takie jak: komu chcemy oferować naszą usługę lub produkt, jak chcemy to robić oraz przede wszystkim – dlaczego konsumenci mają skorzystać z naszej oferty.

Warto także przeanalizować doświadczenia dotychczasowych klientów z firmą w kluczowych punktach styku, czyli miejscach, w których mieli oni kontakt z marką.

Poznanie konsumentów

Zasadnicze jest następnie dokładne poznanie konsumenta – dlaczego zachowuje się on tak, a nie inaczej, jakie czynniki tworzą jego pragnienia i potrzeby, czy jakie są kryteria podejmowanych przez niego wyborów. Ponadto należy zawsze starać się lepiej wpasować w oczekiwania użytkowników niż nasi konkurenci.

Gdy już przeanalizujemy dokładnie wspomniane przez nas obszary, możemy rozpocząć właściwe poszukiwania nowych klientów.

8 najbardziej skutecznych sposobów na pozyskiwanie nowych klientów:

1. SEO

SEO, czyli optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych, to proces, którego celem jest poprawa widoczności strony w wynikach organicznych wyszukiwania dla określonych słów kluczowych. W ramach SEO stosuje się wiele technik, takich jak optymalizacja treści na samej stronie internetowej i usprawnianie szybkości jej ładowania (działania on-site) czy budowanie linków poza nią (działania off-site).

Dzięki tym działaniom strona staje się zdecydowanie bardziej przyjazna dla robotów wyszukiwarek i użyteczna dla użytkowników. To przekłada się na zwiększenie ruchu organicznego na stronie oraz tym samym na pozyskanie nowych klientów, którzy szukali w danym momencie oferowanego przez nas produktu czy usługi, albo byli jedynie dopiero zainteresowani tym tematem, ale uznali, że strona odpowiada na ich potrzeby.

Warto pamiętać, że SEO to długotrwały proces, który wymaga regularnej pracy i monitorowania. Ponadto im w bardziej jakościowy sposób wykonywane są działania, tym efekty są trwalsze, a to właśnie one są niezwykle znaczące w procesie poszukiwania nowych klientów.

2. Publikacja artykułów na blogu firmowym lub firmowej stronie internetowej

Publikowanie artykułów na blogu firmowym ma wiele zalet. Jedną z nich jest pozytywny wpływ na pozycjonowanie Twojej strony internetowej, między innymi przez możliwość budowania naturalnego linkowania wewnętrznego i pozytywną ocenę witryny przez system Google.

Co to oznacza w praktyce? Dzięki wysokiej pozycji witryny w wyszukiwarce możesz uzyskać więcej ruchu bezpośredniego, a tym samym pozyskać nowych klientów, którzy szukali danego produktu lub usługi i postanowili zapoznać się z Twoją ofertą.

Ponadto istnieje prawdopodobieństwo, że użytkownik uzna przygotowany przez Ciebie materiał za warty polecenia i podzieli się linkiem do niego na swojej witrynie czy w kanałach social media.

3. Aktywność w mediach społecznościowych

W dzisiejszych czasach z mediów społecznościowych korzysta już prawie każdy. W styczniu 2022 roku liczba użytkowników mediów społecznościowych w Polsce wyniosła 27,20 mln, w tym 17,65 mln użytkowników Facebooka i 10,70 mln użytkowników platformy Instagram.

Social media marketing skutecznie skraca dystans między biznesem a potencjalnym Klientem. Możesz na przykład informować użytkowników o nowych produktach, pokazywać miejsce pracy „od zaplecza” czy nawet organizować Q&A i odpowiadać na zadawane pytania.

Dzięki odpowiedniemu prowadzeniu fanpage’a zbudujesz rozpoznawalność i zdobędziesz cenne zaufanie, a tym samym pozyskasz nowych, lojalnych klientów.

4. Performance Marketing

Performance marketing, czyli marketing efektywnościowy to kolejny dobry sposób na pozyskanie nowych klientów za pośrednictwem internetu. Koncentruje się on przede wszystkim na nakłonieniu wybranych grup odbiorców do wykonania określonych działań. Mogą to być na przykład zakupy na naszej stronie, kontakt telefoniczny, mailowy lub wypełnienie formularza. Chodzi więc przede wszystkim nie o ogólną świadomość marki i budowanie wizerunku, lecz o konkretne wyniki i pozyskanie klientów.

Google Ads to narzędzie reklamowe umożliwiające promowanie produktów i usług w wyszukiwarce Google, serwisie YouTube i innych stronach należących do sieci reklamowej Google.

Chcąc pozyskać nowych klientów za pomocą tego systemu, możesz wybrać konkretny cel swojej kampanii: na przykład zwiększenie liczby odwiedzin na stronie internetowej, liczby połączeń i wiele więcej.

Google Ads daje również możliwość elastycznego dostosowywania budżetu i zarządzania reklamami w dowolnym momencie, a także umożliwia wybranie sposobu kierowania reklam na podstawie położenia, zainteresowań użytkowników czy ich zamiaru zakupów. Wszystko to pozwala na efektywne wykorzystanie budżetu reklamowego i zwiększenie szans na pozyskanie nowych klientów.

Google Display Network

Google Display Network, czyli w skrócie GDN, to sieć reklamowa Google umożliwiająca wyświetlanie reklam w formie graficznej na stronach internetowych i w aplikacjach mobilnych oraz innych miejscach w sieci.

GDN jest skutecznym narzędziem do pozyskiwania nowych klientów i zwiększenia świadomości marki pod warunkiem dobrania odpowiednich celów kampanii, grupy odbiorców i kreatywnych elementów reklamowych, a także regularnego monitorowania i optymalizowania wyników. 

Źródło: webfx.com

Precyzyjne targetowanie w przypadku tego typu kampanii oznacza dobór grup odbiorców na podstawie zainteresowań, wieku, płci, czy nawet stanu rodzinnego. Ponadto reklamy te mogą być wyświetlanie na stronach internetowych dopasowanych do wybranej tematyki i działalności. Dzięki temu budżet jest wykorzystywany efektywnie i istnieje duża szansa na pozyskanie nowych klientów.

5. Social Ads

Oprócz organicznego prowadzenia profilu społecznościowego możesz wykorzystać również możliwości płatnych działań reklamowych i dotrzeć do jeszcze większej liczby odbiorców, precyzyjnie dopasowanych do charakteru Twojego biznesu.

Aktywność w mediach społecznościowych wsparta płatnymi działaniami reklamowymi to obecnie jeden z najlepszych sposobów na zdobywanie nowych klientów.

Inwestycja w reklamy na Facebooku, Instagramie, Twitterze oraz LinkedInie, to możliwość dotarcia do szczegółowo wyselekcjonowanych grup odbiorców z wybranymi przez nas zainteresowaniami, znajdujących się w konkretnej lokalizacji.

6. Content Marketing

Publikacja artykułów sponsorowanych na wysokiej jakości serwisach to powszechna metoda pośród działań Link Buildingowych. Polega ona na tworzeniu i publikacji na jakościowych i poczytnych portalach zewnętrznych merytorycznego tekstu wysokiej jakości na temat oferowanych produktów i usług. Jest to bardzo dobra metoda budowania świadomości marki i zwiększenia jej rozpoznawalności na rynku oraz tym samym metoda pozyskiwania nowych klientów.

W SEOgroup prowadzimy Content Marketing połączony z Link buildingiem, używając stałych linków najwyższej jakości, które są pozyskiwane od rzetelnych wydawców z zewnętrznych serwisów i utrzymywane również po zakończonej współpracy.

7. Lead magnet

Lead magnet to darmowy produkt oferowany w zamian za podanie przez użytkownika adresu e-mail lub innych danych kontaktowych.

Może być to dowolna, użyteczna dla odbiorcy przygotowana przez nas treść, na przykład krótkie poradniki w formie e-booków, check listy czy inne bonusy.

Jest to dobry sposób na pozostawienie danych kontaktowych przez klientów posiadających już w przeszłości kontakt z naszą marką, ale nie tylko. Lead magnety możemy stosować nawet podczas płatnych działań reklamowych na Facebooku czy Instagramie. W takim wypadku jesteśmy w stanie pozyskać całkowicie nowych klientów, a jednocześnie mamy możliwość dotarcia do nich ponownie ze względu na dane kontaktowe dobrowolnie przez nich pozostawione.

https://www.clickfunnels.com/blog/how-to-create-a-lead-magnet/

8. E-mail marketing

E-mail marketing polega na promowaniu marki w formie wysyłaniu maili, które przyjmują zazwyczaj postać newslettera, dziennika czy ofert promocyjnych. Aby skutecznie pozyskiwać nowych klientów za pomocą e-mail marketingu, należy przede wszystkim zbudować bazę subskrybentów, czyli listę osób, które wyraziły już pewne zainteresowanie firmą lub jej ofertą.

Dzięki odpowiednim narzędziom do prowadzenia e-mail marketingu jesteśmy w stanie sprawdzić, czy odbiorca otworzył nasz e-mail, czy kliknął zamieszczone przyciski i linki, czy zakupił nasz produkt itd. Warto stopniowo budować wartościową liczbę odbiorców i pamiętać o tym, że jej jakość jest zdecydowanie ważniejsza niż wielkość. Istotną rolę odgrywa dzisiaj personalizacja wiadomości. Zaletą e-mail marketingu jest więc wspomniany wcześniej indywidualny dobór odbiorców, a także niski koszt.

Podsumowanie

Jeśli potrzebujesz wsparcia w zakresie pozyskiwania nowych klientów w internecie, skontaktuj się z nami. W ramach naszych usług zapewnimy Ci kompleksowy model działań, bo to właśnie on zagwarantuje Twojej firmie pełen sukces.
Zapraszamy do kontaktu

    5/5 - (2 ocen)
    0 komentarzy:

    Dodaj komentarz

    Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
    Feel free to contribute!

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *