Historia domeny – czym jest i jak ją sprawdzić?

Analizując daną stronę internetową, jedną z pierwszych rzeczy, jaką musimy zrobić, jest sprawdzenie historii domeny, aby wiedzieć, na czym stoimy. To samo tyczy się zakupu domen z historią, które wystawiono na sprzedaż lub po prostu nie zostały one przedłużone i wówczas chcemy je wykorzystać do swoich działań. Co zatem należy wykonać, aby znaleźć wszystkie niezgodności i uniknąć w przyszłości problemów z daną domeną?

Wiek domeny

Jedną z ważniejszych kwestii przy pozycjonowaniu jest wiek danej domeny. Wiadome jest, że starsze domeny osiągają o wiele lepsze pozycje w wyszukiwarce niż te młodsze czy całkiem nowe, ponieważ zdążyły nabrać o wiele więcej autorytetu w oczach Google. W ten sposób pozycjonując starszą domenę, mamy także większy potencjał na działania, gdyż możemy pokusić się o bardziej konkurencyjne frazy, które sprowadzą więcej ruchu na naszą witrynę. Z tego powodu lepiej orędować za tą starszą, jeśli mamy możliwość wyboru.

Dobrym narzędziem do sprawdzenia wieku domeny jest Webconfs.com

Archiwum Internetowe

W celu sprawdzenia, jak domena wyglądała na przestrzeni lat, warto skorzystać z narzędzia, jakim jest Wayback Machine. Wykonuje ono kopie danej strony internetowej, zapisując także dzień, w którym to nastąpiło. Skutkuje to tym, że mamy ładny wgląd do tego, jak w przeszłości wyglądała i działała dana witryna i czy nie była przypadkiem zainfekowana przez wirusy.

Historia domeny pokazana w narzędziu WebArchive

Jakie linki prowadzą do domeny?

Jest to kolejna ważna kwestia w ocenie historii domeny, jaką musimy sprawdzić. Nikt nie chciałby przejąć lub zajmować się domeną, która jest zaspamowana przez odnośniki ze słabych źródeł lub z zainfekowanych stron internetowych zza granicy. Możemy to sprawdzić w bardzo prosty sposób, a posłużyć nam mogą takie narzędzia jak Ahrefs czy Majestic, gdzie po wrzuceniu strony i przejściu w zakładkę „Backlinks” zazwyczaj na pierwszy rzut oka widać, z czym mamy do czynienia.

Filtr ręczny od Google

Idąc dalej, trzeba mieć na uwadze, czy dana domena nie posiada filtra algorytmicznego nałożonego przez Google za działania mocno niezgodne z ich wytycznymi. Można to jedynie sprawdzić, mając dostęp do Google Search Console dla danej strony, wchodząc w nowej wersji w Bezpieczeństwo i ręczne działania -> Ręczne działania. Jeśli ujrzymy komunikat, jak na obrazku poniżej, nie musimy się niczym martwić.

Filtry ręczne Google - nie wykryto problemów

W przypadku, gdy wygląda on jednak inaczej, nie ma sensu zajmować się wychodzeniem z filtra i najlepiej od razu taką domenę porzucić, bo nic dobrego z nią nie wskóramy.

Indeks Google

Sprawdzenie indeksu Google dla danej domeny to już ostatnia kwestia, którą należy się zająć. Robimy to, wpisując w pole wyszukiwarki następującą komendę – site:mojastrona.pl. Ukażą nam się wtedy wszystkie zindeksowane podstrony dla danej strony internetowej. Dzięki temu będziemy mogli sprawdzić, czy strona nie została w jakiś sposób zainfekowana i czy wszystko jest w porządku (jeśli oczywiście wyszukiwarka cokolwiek nam wyświetli).

Podsumowanie

Historia domeny i wszystkie wymienione wyżej rzeczy są bardzo ważne pod kątem SEO i pozycjonowania. Zawsze przy analizowaniu danej strony internetowej musimy mieć je na uwadze. Wszystko z myślą, aby działania przebiegały sprawnie i bez żadnych problemów.

4.8/5 - (58 ocen)
0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *