3 nagłówek w reklamach tekstowych Google Ads

Wraz z nowym panelem Google Ads reklamodawcy napotykają na kolejne nowe funkcjonalności. Jedną z nich, bez wątpienia jest przeobrażenie reklam tekstowych w postaci dodatkowego trzeciego nagłówka, drugiego tekstu reklamowego i zwiększenia limitu tekstów do 90 znaków. O zmianie informuje alert, pojawiający się w samym panelu.

Modyfikacja formy linków sponsorowanych następuje stopniowo, bowiem jeszcze niedawno dla wszystkich reklamodawców udostępnione zostały rozszerzone reklamy tekstowe. Działania Google dążą do wyróżnienia i dominacji tekstów reklamowych w SERPie, a tym samym zaangażowania do tworzenia nowych, dużo bardziej atrakcyjnych kampanii. Nie ukrywajmy, że jakość reklamy tekstowej, obok słów kluczowych i stron docelowych stanowi jeden ze składników Wyniku Jakości, dlatego zmiana ma tak duże znaczenie w optymalizacji istniejących i nowych kreacji.

Sama struktura reklam tekstowych w sieci wyszukiwania pozostaje jednak niezmienna. Nadal składa się z trzech części: nagłówka, wyświetlanego adresu URL i tekstu reklamowego.

Nagłówki

Bez wątpienia jest to najważniejszy element reklamy, na którą zwracają uwagę użytkownicy. Nagłówek koniecznie powinien zawierać słowo kluczowe, przez co będzie bezpośrednio odpowiadał zapytaniu użytkownika. Na dzień dzisiejszy reklamy posiadają 3 nagłówki, wyświetlane obok siebie i oddzielone kreską ( | ). Elementy nie ulegają rotacji. Każdy z nich zawiera maksymalnie 30 znaków. Na urządzeniach mobilnych 3 nagłówek może przechodzić do drugiego wiersza reklamy, ze względu na swoją długość. Google zastrzega jednak, że dodatkowa opcja może nie zawsze się wyświetlać i jest uzależniona od działania algorytmu, uwzględniającego potencjalną skuteczność.

3 nagłówek umożliwia dużo bardziej zauważalne wyeksponowanie niestandardowych zalet produktu lub usługi. Warto wykorzystać pełen potencjał, jaki obecnie oferuje narzędzie, aby zachęcić do kliknięcia użytkownika.

Wyświetlany URL

Niezbędnym składnikiem reklamy jest adres URL, na który jest ona wyświetlana. Może być to zarówno podstrona produktowa, jak i dedykowany landing page, wizualnie spójny z oprawą graficzną promowanej oferty, a także wykorzystywanych równolegle banerów reklamowych. Dobór strony docelowej przesądza o osiągniętym Wyniku Jakości, a tym samym poziomie dopasowania do zapytań użytkowników. Oferta w ścisły sposób powinna odnosić się do słów kluczowych wykorzystywanych w kampanii, zawierać frazy z wyszukiwaniami użytymi w naturalny sposób w treści. Pod względem technicznym wyświetlany adres URL to jedyny element w kolorze zielonym, składający się z domeny wykorzystywanego adresu końcowego URL. Dodatkowymi elementami są dwa pola Ścieżki, które powinny odnosić się do strony, na którą zostanie przekierowany użytkownik po kliknięciu. Opcjonalne pola nie muszą odpowiadać bezpośrednio wyświetlanemu adresowi, dzięki czemu jest to kolejne miejsce, w którym można wyróżnić priorytetowe frazy. Google zastrzega, że opisy nie zawsze mogą się wyświetlać. W rozszerzonych reklamach tekstowych pola Ścieżki mogą mieścić maksymalnie po 15 znaków każdy.

Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/1704389?hl=pl

Tekst reklamowy

Kluczowym elementem jest opis reklamy. Obecnie są to już dwa pola, mieszczące po 90 znaków, z czego drugie pole jest wyświetlane opcjonalnie. To zdecydowana różnica w stosunku do poprzednich ustawień rozszerzonych reklam tekstowych mieszczących pojedynczy opis na 80 znaków! Szerszy zasób słów umożliwia reklamodawcy tworzenie rozbudowanych reklam, w szczegółowy sposób opisujący zalety produktów i usług, a także wyróżnienie cech szczególnych. W reklamach nie może jednak zabraknąć wezwania do działania, odpowiedniego do akcji jaką powinien wykonać użytkownik np. „Kup teraz”, „Sprawdź dostępność”, „Poproś o wycenę”, „Zobacz ceny” itd.

Dawny panel edycji rozszerzonej reklamy tekstowej

 

Rozszerzenia reklam

Linki do podstron, informacje o witrynie, rozszerzenia objaśnień, czy lokalizacji to tylko niektóre warianty rozszerzeń, pozwalające dodać do reklamy jeszcze więcej informacji i przebić się przez konkurencję. Dzięki tej dodatkowej opcji reklamodawca może przemycić cechy szczególne produktów, informacje o promocjach i atrakcyjnych ofertach, zwiększając w realny sposób CTR reklam. Rozszerzenia reklam to niezbędny element każdej kampanii tekstowej w Google Ads, który aktywizuje użytkowników i wpływa na pozytywną ocenę promowanego biznesu.

Wykorzystując pełen potencjał reklamy tekstowej reklamodawca ma do dyspozycji aż 300 znaków! Jest on taki sam we wszystkich językach. Wydaje się, że teraz barierę stanowi już tylko sama kreatywność. Warto wykorzystać nowy format reklamy w praktyce, bowiem jeszcze nie wszystkim udało się odświeżyć stare kreacje. W praktyce, często wystarczy tylko dodać nieuzupełnione elementy. W przypadku większych kont Edytor Google Ads dysponuje już opcją edycji 3 nagłówka.

Tworząc nowe reklamy pamiętajmy o odpowiedniej gradacji i uporządkowaniu informacji, które nie powinny się powielać. Prowadzenie testów to nadal najlepszy sposób na wyłonienie najbardziej skutecznego nagłówka lub opisu. W tym kontekście najlepiej sprawdzi się narzędzia do testowania odmian reklam, dostępne w nowej wersji panelu Google Ads. Narzędzie podglądu i diagnostyki reklam bez trudu umożliwi weryfikację wyglądu tekstów w wynikach wyszukiwania bez zburzenia statystyk wyświetleń reklamy oraz kliknięć. Coraz chętniej korzystają z niego również sami Klienci.

4.7/5 - (6 ocen)
0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *