Czy reklama w Google Ads przynosi szybkie efekty?
Szukając odpowiedzi na pytanie czy reklama w systemie Google Ads potrafi dostarczyć rezultaty w krótkim czasie trzeba sobie odpowiedzieć najpierw na pytanie “Czy mój biznes, mój projekt jest znany i / lub potrzebny użytkownikom?”. Jeśli tak, to Google Ads pomoże nam szybko dowieźć określone wyniki. Jeśli nie – trzeba będzie zrobić krok wstecz i poświęcić reklamom w Google więcej czasu.
Moja teza jest następująca – reklama w Google Ads przynosi szybkie efekty tylko w określonych warunkach. Czy to oznacza, że ten kanał marketingowy jest przeznaczony tylko dla wybranych, dla nielicznych? Wcale nie. Chodzi tylko o to, że klucz do sukcesu rozumianego jako osiągnięcie pożądanych efektów i uzyskanie określonego poziomu wskaźników wymaga więcej czasu niż mogłoby nam się wydawać na początku.
System Google Ads z roku na roku, a w zasadzie obecnie z miesiąca na miesiąc, w coraz większym stopniu opiera się na automatyzacji, uczeniu maszynowym i sztucznej inteligencji. Ciężar odpowiedzialność za powodzenie kampanii reklamowej w Google Ads przesuwa się z aspektów technicznych możliwych do optymalizacji na obszary strategicznego myślenia i planowania oraz dostarczanie własnych danych dobrej jakości na temat użytkowników, na których nam najbardziej zależy.
Co można zrobić / osiągnąć szybko przy pomocy Google Ads?
- Uruchomić kampanię reklamową
- Skalować sprzedaż w istniejącym sklepie internetowym
- Skalować pozyskiwanie leadów dla znanej marki
- Dotrzeć z przekazem wizualnym do dużej grupy odbiorców
- Wydać dużo pieniędzy :-)
Co wymaga więcej czasu w systemie Google Ads?
- Opracowanie strategii działania, przygotowanie tekstów reklamowych i kreacji (obrazy, wideo)
- Ustalenie celów do realizacji i przełożenie ich na język systemu reklamowego
- Konfiguracja konta oraz usług towarzyszących i weryfikacja poprawności zbierania danych
- Zebranie grup odbiorców do precyzyjnego targetowania
- Zebranie danych dla systemu reklamowego tak, aby na ich podstawie mógł się samodzielnie optymalizować pod kątem realizacji celów, na których nam zależy
Sam system reklamowy Google Ads działa dość sprawnie i pozwala w krótkim czasie rozpocząć kampanię reklamową, dotrzeć z przekazem do wybranej grupy odbiorców, zbudować zasięg np. na YouTube dla naszych treści. W większości przypadków są to jednak tylko elementy większego planu, który ma nas doprowadzić do realizacji określonych celów biznesowych czy projektowych. A zatem można powiedzieć, że technikalia związane z zarządzaniem i prowadzeniem działań reklamowych w Google Ads nie wymagają od nas wielkiego nakładu czasu. Natomiast cały proces, który ma zakończyć się osiągnięciem zamierzonych efektów jest długofalowy i wymaga cierpliwości. Rozważając skorzystanie z tego kanału marketingowego należy mieć na uwadze to, że wyciąganie wniosków z działań prowadzonych przez krótki okres czasu z pewnością wprowadzi nas w błąd.
Wszystkie dane mają to do siebie, że można je przedstawić w różny sposób, dlatego zalecam ostrożność w wyciąganiu zbyt pochopnych wniosków, szczególnie gdy dane wyglądają spektakularnie i próbują nas przekonać, że w tydzień można zostać milionerem. Nielicznym może się to udaje, ale dla większości droga do sukcesu będzie dłuższa i bardziej kręta niż mogłoby się wydawać.
Natomiast niezaprzeczalną zaletą reklamowania się w Google jest możliwość kontrolowania wielu pośrednich wskaźników, które pozwolą nam odpowiedzieć na pytanie czy nasze działania przynoszą pożądane rezultaty czy nie. Jest to fundamentalna różnica w porównaniu do innych, bardziej tradycyjnych kanałów reklamowych. Dobrze zaplanowane działania pozwolą nam z powodzeniem realizować nasze biznesowe czy projektowe cele i odnosić sukcesy na miarę naszych możliwości.
System Google Ads, choć z pozoru dostępny dla każdego, z minimalną liczbą barier ograniczających możliwość wejścia w ten obszar, jednak kryje w sobie sporo pułapek i niuansów, dlatego najlepszym rozwiązaniem jest powierzenie opieki nad działaniami w tym kanale specjalistom i ścisła współpraca z nimi tak, aby realizacja Twoich celów biznesowych była możliwa w najkrótszym możliwym czasie.
- Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tym jak działa system reklamowy Google Ads skorzystaj z warsztatów Google Ads organizowanych w ramach Akademii SEOgroup.
- Jeśli myślisz o swoim projekcie / biznesie w sposób strategiczny, to sprawdź ofertę SEOgroup Interactive na prowadzenie działań w płatnych kanałach reklamowych.
- A jeśli masz inne zdanie na temat tego jak działa i co można osiągnąć dzięki Google Ads, to zapraszam do dyskusji w komentarzach. Chętnie odpowiem na wszelkie pytania i wątpliwości.
Dodaj komentarz
Chcesz się przyłączyć do dyskusji?Feel free to contribute!