Czy reklama w Google Ads przynosi szybkie efekty?

, ,

Szukając odpowiedzi na pytanie czy reklama w systemie Google Ads potrafi dostarczyć rezultaty w krótkim czasie trzeba sobie odpowiedzieć najpierw na pytanie “Czy mój biznes, mój projekt jest znany i / lub potrzebny użytkownikom?”. Jeśli tak, to Google Ads pomoże nam szybko dowieźć określone wyniki. Jeśli nie – trzeba będzie zrobić krok wstecz i poświęcić reklamom w Google więcej czasu.

Moja teza jest następująca – reklama w Google Ads przynosi szybkie efekty tylko w określonych warunkach. Czy to oznacza, że ten kanał marketingowy jest przeznaczony tylko dla wybranych, dla nielicznych? Wcale nie. Chodzi tylko o to, że klucz do sukcesu rozumianego jako osiągnięcie pożądanych efektów i uzyskanie określonego poziomu wskaźników wymaga więcej czasu niż mogłoby nam się wydawać na początku.

System Google Ads z roku na roku, a w zasadzie obecnie z miesiąca na miesiąc, w coraz większym stopniu opiera się na automatyzacji, uczeniu maszynowym i sztucznej inteligencji. Ciężar odpowiedzialność za powodzenie kampanii reklamowej w Google Ads przesuwa się z aspektów technicznych możliwych do optymalizacji na obszary strategicznego myślenia i planowania oraz dostarczanie własnych danych dobrej jakości na temat użytkowników, na których nam najbardziej zależy.

Co można zrobić / osiągnąć szybko przy pomocy Google Ads?

  1. Uruchomić kampanię reklamową
  2. Skalować sprzedaż w istniejącym sklepie internetowym
  3. Skalować pozyskiwanie leadów dla znanej marki
  4. Dotrzeć z przekazem wizualnym do dużej grupy odbiorców
  5. Wydać dużo pieniędzy :-)

Co wymaga więcej czasu w systemie Google Ads?

  1. Opracowanie strategii działania, przygotowanie tekstów reklamowych i kreacji (obrazy, wideo)
  2. Ustalenie celów do realizacji i przełożenie ich na język systemu reklamowego
  3. Konfiguracja konta oraz usług towarzyszących i weryfikacja poprawności zbierania danych
  4. Zebranie grup odbiorców do precyzyjnego targetowania
  5. Zebranie danych dla systemu reklamowego tak, aby na ich podstawie mógł się samodzielnie optymalizować pod kątem realizacji celów, na których nam zależy

Sam system reklamowy Google Ads działa dość sprawnie i pozwala w krótkim czasie rozpocząć kampanię reklamową, dotrzeć z przekazem do wybranej grupy odbiorców, zbudować zasięg np. na YouTube dla naszych treści. W większości przypadków są to jednak tylko elementy większego planu, który ma nas doprowadzić do realizacji określonych celów biznesowych czy projektowych. A zatem można powiedzieć, że technikalia związane z zarządzaniem i prowadzeniem działań reklamowych w Google Ads nie wymagają od nas wielkiego nakładu czasu. Natomiast cały proces, który ma zakończyć się osiągnięciem zamierzonych efektów jest długofalowy i wymaga cierpliwości. Rozważając skorzystanie z tego kanału marketingowego należy mieć na uwadze to, że wyciąganie wniosków z działań prowadzonych przez krótki okres czasu z pewnością wprowadzi nas w błąd.

Wszystkie dane mają to do siebie, że można je przedstawić w różny sposób, dlatego zalecam ostrożność w wyciąganiu zbyt pochopnych wniosków, szczególnie gdy dane wyglądają spektakularnie i próbują nas przekonać, że w tydzień można zostać milionerem. Nielicznym może się to udaje, ale dla większości droga do sukcesu będzie dłuższa i bardziej kręta niż mogłoby się wydawać.

Natomiast niezaprzeczalną zaletą reklamowania się w Google jest możliwość kontrolowania wielu pośrednich wskaźników, które pozwolą nam odpowiedzieć na pytanie czy nasze działania przynoszą pożądane rezultaty czy nie. Jest to fundamentalna różnica w porównaniu do innych, bardziej tradycyjnych kanałów reklamowych. Dobrze zaplanowane działania pozwolą nam z powodzeniem realizować nasze biznesowe czy projektowe cele i odnosić sukcesy na miarę naszych możliwości.

System Google Ads, choć z pozoru dostępny dla każdego, z minimalną liczbą barier ograniczających możliwość wejścia w ten obszar, jednak kryje w sobie sporo pułapek i niuansów, dlatego najlepszym rozwiązaniem jest powierzenie opieki nad działaniami w tym kanale specjalistom i ścisła współpraca z nimi tak, aby realizacja Twoich celów biznesowych była możliwa w najkrótszym możliwym czasie.

  1. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tym jak działa system reklamowy Google Ads skorzystaj z warsztatów Google Ads organizowanych w ramach Akademii SEOgroup.
  2. Jeśli myślisz o swoim projekcie / biznesie w sposób strategiczny, to sprawdź ofertę SEOgroup Interactive na prowadzenie działań w płatnych kanałach reklamowych.
  3. A jeśli masz inne zdanie na temat tego jak działa i co można osiągnąć dzięki Google Ads, to zapraszam do dyskusji w komentarzach. Chętnie odpowiem na wszelkie pytania i wątpliwości.
5/5 - (5 ocen)
0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *