Strona niewidoczna w Google – jak temu zaradzić? 4 proste sposoby!

,

Google przetwarza 5.9 miliona wyszukiwań na minutę. W konsekwencji deweloperzy giganta z Mountain View muszą mądrze ustalać moce przerobowe algorytmów odpowiadających za indeksowanie, aby cały biznes był opłacalny. Jeśli zauważyłeś, że Twoja strona jest niewidoczna w Google – możesz temu w łatwy sposób zaradzić i zacząć generować satysfakcjonujący ruch organiczny. Przeczytaj ten artykuł i poznaj 4 sprawdzone sposoby.

Źródło: https://img.freepik.com/free-photo/cloud-hidden-dilemma-depression-bliss_53876-121412.jpg?t=st=1713865167~exp=1713868767~hmac=fd448abd9ad8f075c0dd618ecfea31d0fb946ea3a831652783df498e25bf72c0&w=826

Dlaczego strona może nie być widoczna w Google?

Twoja strona internetowa może nie być widoczna w wynikach wyszukiwania Google z różnych przyczyn – każda z nich wymaga szczególnej uwagi i odpowiedniego działania. Rozważ następujące możliwości:

  • Brak indeksacji przez Google – może to wynikać z niedawnej publikacji strony lub z problemów technicznych blokujących roboty wyszukiwarki;
  • Błędy w pliku robots.txt – nieprawidłowe ustawienia ograniczają czasami dostęp robotów do Twojej witryny, uniemożliwiające jej zaindeksowanie;
  • Kary nałożone przez Google – Twoja strona mogła zostać ukarana za stosowanie niedozwolonych praktyk SEO;
  • Słaba jakość treści – niskiej wartości, powielane lub nadmiernie zoptymalizowane teksty są zazwyczaj pomijane przez algorytmy jako nieprzydatne dla użytkowników;
  • Problemy techniczne witryny – wolne ładowanie, niedziałające linki lub niezgodność z wytycznymi dotyczącymi responsywności wpływają negatywnie na pozycje w wynikach SERP (ang. Search Engine Results Page).

Strona niewidoczna w Google – 4 sposoby naprawę tego problemu!

Twoja strona jest niewidoczna w Google? Istnieje kilka sprawdzonych sposobów, aby naprawić ten problem:

SPOSÓB 1: Poproś o indeksację w Google Search Console

Jednym z pierwszych kroków, które powinieneś podjąć, aby poprawić widoczność Twojej strony w Google, jest skorzystanie z Google Search Console.

Zaloguj się do tego narzędzia i użyj opcji „Request Indexing” (Zażądaj indeksacji), w celu zgłoszenia swojej strony do przeglądu przez roboty Google.

Ta procedura pozwala na szybkie zaktualizowanie statusu witryny w indeksie Google.

Żądanie indeksacji w GSC. Źródło: search.google.com.

SPOSÓB 2: Wgraj ponownie mapę witryny

Drugim sprawdzonym sposobem na zwiększenie widoczności Twojej strony jest odpowiednie zarządzanie mapą witryny, znaną jako sitemap.xml.

W tym przypadku powinieneś przesłać aktualną mapę witryny do Google Search Console w celu ułatwienia robotom wyszukiwarki zrozumienia struktury Twojego serwisu i przyspieszenia procesu indeksacji nowych lub zaktualizowanych treści.

Przesyłanie mapy witryny w GSC. Źródło: search.google.com.

SPOSÓB 3: Napraw plik robots.txt

Plik robots.txt to pozwala zarządzać dostępem robotów indeksujących do Twojej strony internetowej. Aby go znaleźć, wystarczy, że do adresu Twojej strony dodasz „/robots.txt”, np. „seogroup.pl/robots.txt”. Upewnij się w tym przypadku, że instrukcje zawarte w pliku nie blokują dostępu do ważnych podstron Twojej witryny. Przykład zawartości robots.txt, który może prowadzić do problemów z indeksacją:

Zawartość robots.txt prowadząca do problemów z indeksacją.

W powyższym przykładzie, instrukcja Disallow: / (jeśli by występowała sama) zablokowałaby dostęp do całej witryny. Jeśli znajdziesz coś podobnego w swoim pliku robots.txt, koniecznie usuń lub zmodyfikuj instrukcje „Disallow”, które niepotrzebnie ograniczają indeksację. Dzięki temu umożliwisz pełne przeszukiwanie Twojej strony przez Google.

SPOSÓB 4: Usuń meta tag „noindex, nofollow” uniemożliwiający indeksację

Wprowadzenie meta tagu „noindex, nofollow” w kodzie Twojej strony mówi robotom Google, aby omijały daną podstronę podczas indeksacji – może to być przyczyną braku widoczności w wyszukiwarce.

Aby zmienić tę sytuację, musisz edytować meta tagi w sekcji nagłówka HTML Twojej strony.

Zastąp istniejący znacznik „noindex, nofollow” poprzez „index, follow”, pozwalając robotom na indeksację strony oraz śledzenie linków prowadzących do niej (oraz z niej wychodzących).

Atak hackerski a brak widoczności strony w Google – jak to sprawdzić?

A czy kiedykolwiek rozważałeś możliwość włamania się na Twoje konto Google Search Console i wyindeksowania witryny z Google? Jest to mało prawdopodobne, jednak warto sprawdzić tego typu opcję, wchodząc w sekcję Ustawienia → Użytkownicy i uprawnienia.

Następnie zweryfikuj wszystkich użytkowników oraz określ weryfikację własności – powinieneś być zweryfikowanym właścicielem.

Analiza własności strony w GSC. Źródło: search.google.com.

Strona niewidoczna w wyszukiwarce pomimo wdrożenia wszystkich praktyk – co robić?

Jeśli Twoja strona wciąż pozostaje niewidoczna w wyszukiwarce pomimo zastosowania standardowych metod, warto rozważyć kilka dodatkowych działań. Przede wszystkim, upewnij się, że Twoja witryna jest zgodna z najnowszymi wymogami dotyczącymi szybkości ładowania stron i dostosowania do urządzeń mobilnych – te czynniki mają coraz większe znaczenie dla Google.

Ponadto istotne jest także tworzenie wartościowych i unikalnych treści zgodnie z zasadami E-E-A-T bazując na Search Quality Raters Guidelines update.

Zaktualizowane wytyczne Google na temat jakości witryn. Źródło: www.developers.google.com/search/blog/2023/11/search-quality-rater-guidelines-update

Mimo podjęcia tych działań, czasem niezbędna może okazać się pomoc specjalistów. Decydując się na profesjonalne usługi pozycjonowania zgodne ze standardami SEO360®, zyskujesz kompleksowość działań oraz gwarancję efektów, opartą o zapisy w umowie, a także indywidualnie dopasowaną strategię dla Twojej witryny.

Zachęcamy do wypełnienia poniższego formularza kontaktowego. To pierwszy krok do zwiększenia widoczności Twojej strony w Internecie i uzyskania przewagi nad konkurencją. Nie czekaj, zadbaj o swój biznes w sieci już dziś.

FAQ – Najczęstsze pytania i odpowiedzi

Jakie są najczęstsze pytania i odpowiedzi na temat strony niewidocznej w Google?

Dlaczego moja strona nie jest widoczna w Google?

Twoja strona może nie być widoczna w wynikach wyszukiwania z kilku powodów. Najczęściej wynika to z braku indeksacji przez Google, co może być spowodowane błędami w pliku robots.txt, karą nałożoną za nieprawidłowe praktyki SEO, słabą jakością treści, czy problemami technicznymi strony. Każda z tych kwestii wymaga indywidualnego podejścia i diagnozy.

Jak mogę sprawdzić, czy moja strona jest zindeksowana przez Google?

Możesz to zweryfikować używając Google Search Console. Zaloguj się do narzędzia, przejdź do sekcji „Pages” (Strony), gdzie znajdziesz informacje o statusie indeksacji witryny. Jeśli Twoja strona nie jest zindeksowana, narzędzie to pomoże Ci zidentyfikować potencjalne problemy w sekcji Experience (Doświadczenie).

Czy kary od Google mogą wpłynąć na widoczność mojej strony?

Tak, Google może nałożyć kary na strony, które stosują niedozwolone techniki SEO (np. keyword stuffing lub cloaking).

Jak mogę poprawić jakość treści na mojej stronie, aby zwiększyć jej widoczność?

Skup się na tworzeniu unikalnych, wartościowych i dobrze napisanych treści, które odpowiadają na realne pytania i potrzeby użytkowników. Upewnij się, że Twoje teksty są odpowiednio długie, zawierają odpowiednie frazy tematyczne i są regularnie aktualizowane. To wszystko pomoże w zwiększeniu widoczności Twojej witryny.

Jakie są zaawansowane strategie SEO, które mogą pomóc, gdy podstawowe nie działają?

Jeśli standardowe metody SEO nie przynoszą oczekiwanych rezultatów, rozważ skorzystanie z bardziej zaawansowanych technik, m.in. optymalizacja struktury URL, rozbudowane linkowanie wewnętrzne, czy zwiększenie autorytetu domeny poprzez zdobywanie wysokiej jakości linków zwrotnych (tzw. backlinków).

 

Oceń
0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *