Content

„Content” w wolnym tłumaczeniu oznacza „zadowolony” lub „usatysfakcjonowany”. W znaczeniu marketingowym odnosić można go do słów „zawartość”, „treść” lub „pożyteczne informacje”. Content można spotkać w różnej formie – tekstu, grafiki, materiału video czy audio. Jest on wykorzystywany jako wypełnienie miejsca w sieci – w kanałach na YouTube, na profilach w mediach społecznościowych lub na blogach. Jego zadaniem jest dostarczenie odbiorcy jak najwięcej treści o różnych funkcjach – może to być czysta rozrywka, informacja, a także edukacja. Dobry i prawidłowo dostosowany content nie tylko poprawia wizerunek w sieci i powiększa grono odbiorców, ale także poprawia widoczność strony w wyszukiwarce Google.

Składowe dobrego contentu

Dobry content powinien być przede wszystkim unikalny oraz wartościowy dla użytkowników. Oznacza to, że nie może być powielany, zarówno w obrębie danej witryny, jak i innych stron. Tworząc content, który ma spełnić swoje zadanie należy szczególną uwagę zwrócić na merytorykę jego treści. Tworzony content musi być konkretny, aktualny, nie za długi, ani nie za krótki. Kolejnym czynnikiem wpływającym na jakość oraz skuteczność contentu jest odpowiednia struktura SEO. Mowa tutaj o meta tagach, słowach kluczach, linkowaniu wewnętrznym, a także odpowiedniej hierarchii nagłówków. Dobry content nie istnieje bez odpowiedniej formy wypowiedzi – język treści powinien być dostosowany do szerokiego grona odbiorców, w tym do potencjalnej grupy odbiorców strony.

Korzyści, które zapewnia dobry content

Wysokiej jakości content to przede wszystkim więcej użytkowników na stronie. Dobry content to także poprawa lub budowanie od podstaw wizerunku marki, a co za tym idzie nawiązanie wirtualnej relacji z odbiorcą i zyskanie jego zaufania. Google docenia dobry content i wynagradza daną stronę, wysokimi pozycjami w wynikach wyszukiwania. Content stał się jednym z najważniejszych czynników wpływających na pozycjonowanie stron. Na jego potrzeby narodził się nowy dział marketingu – content marketing.

Oceń

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *