Blog firmowy w e-commerce – dlaczego warto go prowadzić?
Prowadzenie bloga firmowego to nieodłączna część strategii marketingowych większości sklepów internetowych e-commerce zarówno w Polsce, jak i na całym świecie. Za pomocą umiejętnie wdrażanych działań content marketingowych możesz poprawić wizerunek marki w Internecie, zbudować zaufanie wśród konsumentów oraz pozyskać dodatkowych klientów. Blog firmowy wspomaga także pozycjonowanie sklepów internetowych. Jeżeli chcesz dowiedzieć się szczegółów na temat prowadzenia bloga w e-commerce i poznać przykłady marek praktykujących takie rozwiązania – koniecznie przeczytaj ten artykuł! Miłej lektury.
Dlaczego warto prowadzić bloga firmowego w sektorze e-commerce? – 7 najważniejszych korzyści!
Chcesz wiedzieć, dlaczego warto prowadzić bloga firmowego w sektorze e-commerce? W takim razie sprawdź poniższe zestawienie 7 najważniejszych korzyści. Spośród kluczowych zalet regularnego publikowania treści blogowych wyróżniamy:
- Pozycjonowanie – publikowanie wartościowych treści na blogu firmowym pozwala uzyskać wysokie pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania. Za sprawą umiejętnie wdrażanych działań SEO przyciągniesz więcej ruchu na swoją witrynę, co doprowadzi w perspektywie długofalowej do zwiększenia sprzedaży i wygenerowania wartościowych leadów.
- Budowanie zaangażowania – regularne publikacje umożliwią czytelnikom stały dostęp do wartościowych informacji dotyczących Twojego sektora, co poskutkuje wykreowaniem relacji z czytelnikami, którzy z czasem staną się lojalnymi klientami.
- Budowanie wizerunku eksperta – blog firmowy jest idealnym miejscem, aby przekazywać swoją wiedzę i doświadczenie. Publikowanie wartościowych treści, skupiających się na problemach i wyzwaniach, z którymi borykają się klienci, przyciąga czytelników i buduje zaufanie do Twojej firmy.
- Budowanie relacji z klientami – publikowanie wartościowych treści skupiających się na potrzebach klientów, ułatwia budowanie relacji skutkujących wysokim poziomem lojalności klientów i maksymalizacją sprzedaży w perspektywie długofalowej.
- Zwiększenie ruchu na stronie internetowej – regularne publikowanie contentu blogowego może przyciągnąć nowych użytkowników na Twoją stronę internetową. Każda dodatkowa publikacja jest nową szansą na pozyskanie zdecydowanych użytkowników, którzy w przyszłości staną się lojalnymi zamawiającymi.
- Generowanie leadów – blog firmowy w e-commerce może być także skutecznym narzędziem do generowania leadów, szczególnie gdy na końcu wpisu znajduje się wezwanie do działania w postaci CTA (np. „Zapisz się na newsletter”, „Wypełnij formularz kontaktowy” lub „Sprawdź naszą ofertę już dziś”). Publikowanie treści, które są wartościowe dla Twojego sektora, może zachęcić czytelników do pozostawienia swoich danych kontaktowych i skorzystania z oferty Twojej firmy.
- Monitorowanie branży – prowadzenie bloga firmowego jest motywacją do śledzenia trendów i wydarzeń branżowych (to kluczowy aspekt powodzenia w sektorze e-commerce). Publikowanie informacji o najnowszych trendach i wydarzeniach pozwala klientom pozostawać na bieżąco z wydarzeniami branżowymi, co ułatwia podejmowanie trafnych decyzji zakupowych.
Jeżeli potrzebujesz pomysłów na prowadzenie bloga firmowego – wykorzystaj narzędzie Answer The Public.
Dzięki temu możesz zweryfikować, o jakie kwestie pytają użytkownicy, a następnie stworzyć wartościowy wpis blogowy, który będzie rankować wysoko w organicznych wynikach wyszukiwania.
Jakie marki prowadzą bloga firmowego w sektorze e-commerce? – przykłady
Najpopularniejsze marki prowadzące bloga firmowego w sektorze e-commerce to m.in.:
- Castorama,
- Decathlon,
- eZebra,
- Morele,
- Nike.
Poniżej przedstawiamy szczegóły.
Blog firmowy w e-commerce – Castorama
Blog firmowy w e-commerce – Decathlon
Blog firmowy w e-commerce – eZebra
Blog firmowy w e-commerce – Morele
Blog firmowy w e-commerce – Nike
Prowadzenie bloga firmowego w e-commerce – jakich rezultatów można się spodziewać?
Inwestując w prowadzenie bloga firmowego przez dłuższy czas (np. 6-18 miesięcy), można spodziewać się wzrostu widoczności sklepu internetowego na istotne frazy kluczowe pod kątem sprzedażowym. Mamy na myśli nie tylko ogólne wyrażenia (np. „rakieta tenisowa”), ale również słowa kluczowe z długiego ogona (tzw. long tail SEO keywords), np. w formie pytań typu: „Jak wybrać rakietę tenisową?”. Wówczas użytkownik po wpisaniu takiej frazy, będzie mógł uzyskać poradę dotyczą doboru rakiety tenisowej. Organiczne wyniki wyszukiwania w takim przypadku wyglądają następująco:
Warto pamiętać, że podstrony blogowe oprócz contentu poradnikowego zawierają w sobie zazwyczaj link wewnętrzny do najważniejszej kategorii z tego segmentu. W przypadku firmy Decathlon jest to fraza pt.: „Rakiety do tenisa”. Została umieszczona naturalnie i nienachalnie, dzięki czemu jest jedynie propozycją dla użytkownika, żeby wykorzystał przekierowanie, zapoznając się z ofertą.
Prowadzenie bloga firmowego w e-commerce na wyrażenia long tail SEO – dlaczego musisz spróbować?
Prowadzenie bloga firmowego w e-commerce wpływa pozytywnie na doświadczenia użytkowników oraz pozwala sprostać ich wymaganiom. Według najnowszych statystyk firmy Backlinko, ponad 91% wszystkich wyszukiwanych haseł to frazy z długim ogonem (w tym wyrażenia pytające).
Kierując swoją strategię marketingową w zakresie contentu blogowego na frazy z długiego ogona słów kluczowych, rywalizujesz ze zdecydowanie mniejszą konkurencją, ponieważ słowa kluczowe long tail są dopasowywane do specyfiki Twojej firmy i danej niszy, dzięki czemu liczba wyszukiwań na konkretną frazę jest niska.
Ponadto, decydując się na prowadzenie bloga w zakresie długiego ogona słów kluczowych, możesz poprawić współczynnik klikalności o 3-5%. Tak wynika z badań smartinsights.com.
Warto również wspomnieć, iż tworzenie wpisów blogowych na zapytania long tail SEO ułatwia optymalizację strony pod wyszukiwania semantyczne, konwersacyjne i głosowe. To bardzo ważne, ponieważ 55% millenialsów codziennie korzysta z wyszukiwań głosowych, które obejmują więcej 4 niż słowa.
Prowadzenie bloga firmowego – jakie narzędzia wykorzystać do blogowania w e-commerce?
Jak już wspomnieliśmy na wstępie, początkowo zdecyduj się na Answer The Public, aby określić tematy, które Cię interesują. Rekomendujemy dodatkowo skorzystać z narzędzia Senuto, w celu wyboru najbardziej opłacalnych fraz pod kątem sprzedażowym. Wystarczy wpisać wybraną frazę w okienko wyszukiwań, a następnie przejść do sekcji związanej z pytaniami.
Im więcej wyszukiwań ma dane zagadnienie, tym wyższym potencjałem sprzedażowym się wyróżnia. Nie stanowi to jednak reguły i należy dostosować konkretne wyrażenia do specyfiki swojej branży.
Po wybraniu tematu i określeniu odpowiednich fraz pytających oraz ogólnych, należy zacząć pisać treści. W tym celu możesz wykorzystać potencjał Surfer SEO lub Contadu. Oba narzędzia zdecydowanie ułatwiają stworzenie treści, które zarankują wysoko w organicznych wynikach wyszukiwania. Należy jednak je odpowiednio skonfigurować.
Blog firmowy w e-commerce – podsumowanie
Prowadzenie bloga firmowego w e-commerce to rozwiązanie obowiązkowe w przypadku marek, które liczą się z odnotowaniem długofalowych zysków oraz budowaniem swojego wizerunku i regularnego pozyskiwania zdecydowanych klientów wyróżniających się dużym prawdopodobieństwem odnotowania konwersji.
Właściwie napisane treści blogowe wspomagają pozycjonowanie poprzez budowanie tzw. długiego ogona słów kluczowych. Ułatwiają również odnotowanie konwersji, ponieważ cechują się wysokim zainteresowaniem wśród potencjalnych klientów. Blog pozwala także wzmocnić profil linków wewnętrznych, a co za tym idzie – zwiększyć autorytet wybranych podstron ofertowych.
Jeżeli potrzebujesz pomocy w prowadzeniu bloga firmowego – napisz do nas maila lub zadzwoń. Zespół SEOgroup chętnie usprawni Twoje działania pozycjonerskie i content marketingowe. Zajmujemy się maksymalizacją konwersji od wielu lat. Pomagamy przedsiębiorcom z różnych dziedzin. W razie pytań, pozostajemy dyspozycyjni.
FAQ – najczęstsze pytania i odpowiedzi [Blog firmowy w e-commerce]
Jakie są najczęstsze pytania i odpowiedzi na temat prowadzenia bloga firmowego w e-commerce?
1. Dlaczego warto prowadzić bloga firmowego w e-commerce?
Blog firmowy e-commerce jest doskonałym narzędziem umożliwiającym zwiększenie zasięgu i widoczności marki w Internecie. Poprzez regularne publikowanie wartościowych treści, blog ułatwi przyciągnięcie nowych klientów, zbudowanie zaangażowania i lojalności wśród obecnych zamawiających.
2. Jak często powinno się publikować nowe posty na blogu firmowym?
Częstotliwość publikowania postów na blogu firmowym zależy od indywidualnej strategii marketingowej. Skup się przede wszystkim na publikowaniu wartościowych treści, które są zgodne z zainteresowaniami odbiorców – przestrzeganie harmonogramu nie jest aż tak ważne. Ze swojej strony zalecamy natomiast publikowanie wpisów blogowych co najmniej raz w tygodniu.
3. Jakie tematy warto poruszać na blogu firmowym w e-commerce?
Tematy poruszane na blogu firmowym powinny być związane z branżą i ofertą firmy. Można pisać o nowych produktach, poradach zakupowych, trendach w branży, recenzjach produktów czy też historii marki.
4. Czy warto angażować ekspertów do pisania postów na blogu firmowym?
Angażowanie ekspertów do pisania postów na blogu firmowym może przede wszystkim zwiększyć jakość treści, poprawić zaufanie do marki oraz uwiarygodnić firmę z punktu widzenia klientów.
5. Jak promować blog firmowy w e-commerce?
Blog firmowy e-commerce można promować poprzez social media marketing, newslettery, współpracę z innymi blogerami czy influencerami, a także poprzez umiejętnie zaplanowane SEO (optymalizację pod kątem wyszukiwarek).
Nazywam się Dominik. Monetyzuję blogi i zwiększam sprzedaż w firmach.. Pracuję zdalnie, obsługując klientów ze Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Norwegii oraz Polski.
Dodaj komentarz
Chcesz się przyłączyć do dyskusji?Feel free to contribute!