Statystyki SEO, które powinieneś znać [TOP 41]
Interesują Cię najnowsze statystyki SEO? Nie szukaj dalej! W dzisiejszym wpisie przedstawimy 41 statystyk SEO, które powinieneś znać jako klient, specjalista, marketer lub właściciel agencji pozycjonerskiej!
Statystyki SEO: Wyszukiwanie organiczne
1. Pierwsza strona wyników wyszukiwania obejmuje 95% ruchu naturalnego (źródło: digitalsynopsis.com/tools/google-serp-design/).
2. 70% wyszukiwań w Google składa się z ponad trzech słów, stanowiąc istotę strategii long tail SEO (źródło: ahrefs.com/blog/long-tail-keywords/).
3. 51% wyszukiwań na wszystkich stronach internetowych stanowi bezpłatne wyniki wyszukiwania (źródło: searchengineland.com/study-organic-search-drives-51-traffic-social-5-202063).
4. 40% przychodów globalnych firm usługowych oraz sklepów internetowych e-commerce pochodzi z ruchu organicznego (źródło: semgeeks.com/blog/seo-why-your-organic-traffic-probably-higher-you-think).
5. Użytkownicy wyszukują 8% tematów w Google jako pytania (źródło: moz.com/blog/state-of-searcher-behavior-revealed).
6. Pozycjonowanie generuje ponad 1000% więcej ruchu na stronach internetowych niż social media marketing (źródło: videos.brightedge.com/research-report/BrightEdge_ChannelReport2019_FINAL.pdf).
7. Wyszukiwania w Google Grafika są jednymi z najczęstszych wyszukiwań w całej wyszukiwarce Google, ponieważ stanowią 62,6% wszystkich zapytań (źródło: firstsiteguide.com/google-search-stats/).
Statystyki SEO: Wyniki wyszukiwania
8. Pierwsza strona Google „inkasuje” ponad 71% ruchu. Na drugą stronę wyszukiwań trafia zaledwie 29% użytkowników (źródło: blog.hubspot.com/marketing/historical-blog-seo-conversion-optimization).
9. Aż 68% kliknięć obejmuje ścisłą piątkę wyników wyszukiwania (źródło: blog.hubspot.com/marketing/historical-blog-seo-conversion-optimization).
10. Współczynnik kliknięć (CTR) dla pierwszego wyniku pojawiającego się w Google na wybrane zapytanie wynosi 19% (źródło: blog.hubspot.com/marketing/google-search-statistics).
11. 10% jest średnim współczynnikiem klikalności dla drugiego wyniku w wyszukiwarkach (źródło: blog.hubspot.com/marketing/google-search-statistics).
12. Wzrost pozycji w rankingu wyszukiwarek o jedno miejsce skutkuje zazwyczaj zwiększeniem CTR (współczynnika klikalności) o 30,8% (źródło: backlinko.com/google-ctr-stats).
Statystyki SEO: Wyszukiwarki
13. Szansa, że nowo utworzona strona internetowa zarankuje w Google na jakiekolwiek słowo kluczowe w TOP 10 wyników wyszukiwania wynosi 5%, ponieważ 95% nowych serwisów nie rankuje w pierwszym roku w ścisłej dziesiątce wyszukiwań (źródło: ahrefs.com/blog/how-long-does-it-take-to-rank/).
14. W ciągu miesiąca z Google korzysta ponad miliard osób – czyli 1/8 populacji (źródło: www.businessinsider.com/google-services-with-1-billion-users-2015-10).
15. Google wykorzystuje ponad 200 czynników rankingowych do oceniania i wartościowania serwisów (źródło: www.webfx.com/blog/internet/seo-ranking-factors/).
16. Do Google należy ponad 92% rynku wyszukiwania. Bing stanowi jedynie 2,5%, YANDEX około 1,1%, Yahoo 1,09%, Baidu 0,84%, a DuckDuckGo 0,50% (źródło: gs.statcounter.com/search-engine-market-share).
17. Google przetwarza prawie 4 miliardy wyszukiwań każdego dnia (źródło: gs.statcounter.com/search-engine-market-share).
Statystyki SEO: Zachowania użytkowników
18. Serwis WebFX podaje, że 80% użytkowników rozpoczyna research produktowy w Internecie. Stacjonarnie robi to zaledwie 20% potencjalnych klientów (źródło: www.webfx.com/digital-marketing/learn/why-is-internet-marketing-so-important/).
19. 70-80% potencjalnych klientów B2B oraz e-commerce uznaje wyższość organicznych wyników wyszukiwania nad płatnymi wylistowaniami (źródło: medium.com/datadriveninvestor/why-has-digital-marketing-become-the-core-to-every-companys-future-strategy-d9a5a1dc8364).
20. Użytkownicy w celu researchu analizują kilka wyników wyszukiwania w jednym momencie (źródło: moz.com/blog/state-of-searcher-behavior-revealed).
21. Standardowy użytkownik poszukujący informacji w sektorze B2B przeprowadza 12 wyszukiwań przed podjęciem interakcji z konkretną stroną internetową (źródło: www.thinkwithgoogle.com/consumer-insights/the-changing-face-b2b-marketing/).
22. Jedna sesja wyszukiwania przypadająca na użytkownika trwa zazwyczaj ok. minuty (źródło: blog.hubspot.com/marketing/google-search-statistics).
23. Przeciętny użytkownik wykorzystujący wyszukiwarkę Google zadaje ok. 3-4 zapytania dziennie, co daje niemal 1500 wyszukiwań rocznie (źródło: blog.hubspot.com/marketing/google-search-statistics).
Statystyki SEO: Pozycjonowanie lokalne
24. Według oficjalnych informacji Google, ponad 80% wyszukiwań lokalnych kończy się zakupem (źródło: support.google.com/google-ads/answer/6190163).
25. 46% wyszukiwań w Google dotyczy wyłącznie wyszukiwań lokalnych w miejscowościach, w których mieszkają użytkownicy (źródło: www.seroundtable.com/google-46-of-searches-have-local-intent-26529.html).
26. Wyszukiwania pobliskie dla lokalizacji potencjalnych klientów wzrosły o ponad 500% w ciągu ostatnich kilku lat. Ludzie szukają każdego rodzaju firm w pobliżu, bez znaczenia, czy jest to kino, sklep meblowy, restauracja czy też galeria handlowa (źródło: www.webfx.com/local-seo/glossary/what-is-google-my-business/).
Statystyki SEO: Content marketing
27. 61% światowych przedsiębiorstw zleca działania content marketingowe dla zewnętrznych wykonawców charakteryzujących się wysoką jakością (źródło: contentmarketinginstitute.com/wp-content/uploads/2021/10/B2B_2022_Research.pdf).
28. Zanim użytkownik skontaktuje się z daną firmą, przegląda treści 3-5 konkurencyjnych przedsiębiorstw (źródło: blog.hubspot.com/marketing/state-of-content-marketing-infographic).
29. Według dyrektorów od contentu marketingu, tworzenie wysokiej jakości, angażujących treści jest najskuteczniejszą strategią SEO, w jaką można aktualnie zainwestować (źródło: contentmarketinginstitute.com/2018/01/seo-marketing-strategy/).
Statystyki SEO: Wyszukiwanie głosowe
30. Użytkownicy korzystają najczęściej z asystentów głosowych w celu zapytania o drogę – robi to 71% osób posiadających konto Google (źródło: smallbiztrends.com/2020/03/voice-assistant-trends.html).
31. 56% użytkowników korzystających z wyszukiwarek posługuje się asystentami głosowymi, aby znaleźć dobre miejsce do zjedzenia posiłku (źródło: smallbiztrends.com/2020/03/voice-assistant-trends.html).
32. 48% dostępnych na rynku asystentów głosowych należy do Siri firmy Apple (źródło: smallbiztrends.com/2020/03/voice-assistant-trends.html).
33. 20% wyszukiwań w wyszukiwarce Google odbywa się na poziomie głosowym (źródło: www.thinkwithgoogle.com/marketing-strategies/app-and-mobile/voice-search-statistics/).
34. Google rozpoznaje ponad 100 języków dzięki zaawansowanemu oprogramowaniu do rozpoznawania mowy (źródło: firstsiteguide.com/voice-search-stats/).
Pozostałe statystyki SEO: Link building & Słowa kluczowe & branża SEO
35. 66% stron internetowych w Google nie zawiera linków zwrotnych, przez co nie daje sobie szansy na najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania (źródło: ahrefs.com/blog/search-traffic-study/).
36. 15% wyszukiwań w Google nie było nigdy wcześniej wyszukiwanych (źródło: twitter.com/Google/status/1493681643290300425).
37. Planer Słów Kluczowych Google Ads zawyża liczbę wyszukiwań w prawie 55% wszystkich przypadków zapytań, co sprawia, że jest jednym z najmniej dokładnych narzędzi (źródło: ahrefs.com/blog/gsc-gkp-search-volume-study/).
38. Przeciętne wynagrodzenie specjalisty ds. SEO z USA wynosi 60 548 dolarów rocznie (źródło: https://backlinko.com/seo-jobs-report).
39. Agencje SEO pobierają zdecydowanie większe wynagrodzenie niż freelancerzy (źródło: ahrefs.com/blog/seo-pricing/).
40. Prawie 59% ruchu na stronach internetowych z całego świata pochodzi wyłącznie z telefonów komórkowych (źródło: www.statista.com/statistics/277125/share-of-website-traffic-coming-from-mobile-devices/).
41. 56% konsumentów używa telefonów komórkowych do wyszukiwania pożądanych produktów podczas wizyty w sklepie stacjonarnym (źródło: www.thinkwithgoogle.com/consumer-insights/consumer-trends/in-store-smartphone-research-statistics/).
Podsumowanie
Pozycjonowanie niesie za sobą wiele tajemnic, jednak zapoznanie się z najnowszymi statystykami SEO pozwoli być bardziej świadomym otaczających Cię reguł rynkowych oraz ustalonych trendów. Odniesienie się do istotnych statystyk optymalizacyjnych jest również dobrym rozwiązaniem dla blogerów, którzy chcą zwiększyć szanse swoich artykułów na zarankowanie w TOP 10!
Skorzystaj z naszych usług SEO już dziś. Wypełnij niezobowiązujący formularz. Pomożemy zrealizować Twoją strategię pozycjonerską i zwiększyć sprzedaż w organizacji, którą prowadzisz! Umów rozmowę strategiczną:
FAQ – najczęstsze pytania i odpowiedzi [Statystyki SEO]
Poniżej przedstawiamy najczęstsze pytania i odpowiedzi na temat statystyk SEO.
1. Czym są statystyki SEO?
Statystyki SEO to zbiór istotnych badań oraz wiadomości na temat pozycjonowania, które można wykorzystać do przewidzenia opłacalności procesu optymalizacji stron internetowych w wyszukiwarkach.
2. Dlaczego warto być na bieżąco ze statystykami SEO?
Statystyki SEO oraz badania na temat pozycjonowania pomogą zorientować się, jakie techniki działają, a jakie już wyszły z powszechnego obiegu. Dzięki temu będziesz mógł skuteczniej weryfikować działania agencji, która pozycjonuje Twoją stronę internetową.
Nazywam się Dominik. Monetyzuję blogi i zwiększam sprzedaż w firmach.. Pracuję zdalnie, obsługując klientów ze Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Norwegii oraz Polski.
Dodaj komentarz
Chcesz się przyłączyć do dyskusji?Feel free to contribute!