Kampanie RLSA do ponownego targetowania – 8 sposobów na wykorzystanie w e-commerce

,

Kluczem do sukcesu w sektorze e-commerce jest nie tylko przyciąganie nowych klientów, ale także umiejętne wracanie do tych, którzy już z nami współpracowali. W tym przypadku z pomocą przychodzą kampanie RLSA (ang. Remarketing Lists for Search Ads) – narzędzia, pozwalające skutecznie docierać z reklamą do osób, które już odwiedziły Twoją stronę, ale nie dokonały zakupu.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Czym są kampanie RLSA i jak działają?
  • Jak wykorzystać kampanie RLSA do ponownego targetowania w e-commerce?
  • Jak stworzyć kampanię RLSA krok po kroku?
  • Jakie zalety wiążą się z wykorzystaniem kampanii RLSA w e-commerce?
  • O czym warto pamiętać podczas tworzenia kampanii RLSA?

Jeżeli traktujesz swój biznes poważnie i chcesz go wyskalować w ciągu kolejnych 12-24 miesięcy, koniecznie przeczytaj ten artykuł. Prawdopodobnie okaże się on punktem kulminacyjnym pod kątem stagnacji Twojej firmy z sektora e-commerce.

Nasz wpis dedykujemy również przedsiębiorcom chcącym usprawnić działanie swojej organizacji w zakresie sprzedażowym. Zachęcamy do lektury!

Kampanie RLSA – czym są i jak działają?

Kampanie RLSA, czyli Remarketing Lists for Search Ads, to zaawansowana funkcja Google Ads, pozwalająca na ponowne targetowanie użytkowników, którzy wcześniej odwiedzili Twoją stronę internetową, ale nie dokonali zakupu lub nie podjęli pożądanej akcji.

Wykorzystując RLSA, Twoja reklama będzie wyświetlana na wyższych pozycjach, w szczególności dla starannie sprecyzowanej grupy odbiorców pochodzącej z tzw. retargetingu.

Działania tego typu pozwolą przypomnieć potencjalnym kupującym o Twojej ofercie oraz dostosować reklamy do specyficznych potrzeb i zachowań użytkowników, którzy w przeszłości mieli do czynienia z Twoją firmą (np. poprzez wejście na konkretną podstronę lub porzucenie koszyka).

Wiąże się to z osiągnięciem wyższego wskaźnika konwersji oraz lepszego wykorzystania budżetu reklamowego.

Zdj 1. Istotne informacje na temat kampanii RLSA. Źródło: support.google.com/analytics/answer/6212951?hl=en

8 sposobów na wykorzystanie kampanii RLSA do ponownego targetowania w e-commerce

Sposoby wykorzystania kampanii RLSA do ponownego targetowania w e-commerce:

1. Kampanie RLSA na ratunek dla wygasłych koszyków

Jeżeli klient dodał produkt do koszyka, ale nie dokonał zakupu, kampania RLSA może przypomnieć o niedokończonym procesie. Tworzenie spersonalizowanych reklam zachęcających do dokończenia transakcji znacząco zwiększy wskaźniki konwersji. Nie stanowi to jednak reguły i zależy od grupy odbiorców oraz jakości optymalizacji kampanii.

2. Kampanie RLSA w celu wznowienia aktywności klientów

Klienci, którzy od dłuższego czasu nie dokonali zakupu, mogą potrzebować małej zachęty. Użyj kampanii RLSA, aby przypomnieć im o Twojej marce i zaoferować specjalne rabaty czy oferty powrotne.

Zdj 2. Kampania RLSA Sephora oferująca rabaty dla powracających klientów.

3. Kampanie RLSA informujące użytkowników o nowych produktach

Jeśli ktoś wcześniej przeglądał określone kategorie produktów, informuj go o nowościach w tych kategoriach. Dzięki temu zwiększasz szanse na zainteresowanie nową ofertą.

4. Kampanie RLSA do promocji programów lojalnościowych

Zachęć użytkowników do powrotu oferując specjalne korzyści dla stałych klientów. Może to być rabat, program punktowy czy inne atrakcje dostępne tylko dla członków programu lojalnościowego.

Zdj 3. Reklama RLSA firmy Decathlon kierująca na podstronę z programem lojalnościowym mająca na celu zachęcić do założenia konta w wymienionej inicjatywie. Źródło: www.decathlon.pl/program-lojalnosciowy_lp-0BCFGW

5. Kampanie RLSA w celu przyciągnięcia uwagi byłych klientów

Klientom, którzy dokonali u Ciebie zakupu w przeszłości przypomnij o sobie poprzez kampanie RLSA, oferując produkty powiązane z ich wcześniejszymi zakupami.

6. Kampanie RLSA wyłącznie dla nowych klientów

Stwórz segment użytkowników, którzy odwiedzili Twoją stronę, ale jeszcze nie dokonali zakupu. Skieruj do nich specjalne oferty powitalne, aby zachęcić ich do podjęcia pierwszej konwersji.

7. Kampanie RLSA przypominające o odnowieniu subskrypcji

Jeśli oferujesz produkty lub usługi na subskrypcję, wykorzystaj RLSA do przypomnienia klientom o zbliżającym się terminie odnowienia.

8. Kampanie RLSA na podstawie konkretnych zachowań użytkowników

Analizuj działania użytkowników na Twojej stronie – jeśli spędzili dużo czasu na konkretnych podstronach lub wielokrotnie wracali do określonych produktów, skieruj do nich spersonalizowane reklamy bazujące na tych obserwacjach.

Jak stworzyć kampanię RLSA krok po kroku? – wskazówki ekspertów SEOgroup!

W celu stworzenia kampanii RLSA:

→ Utwórz listę remarketingową:

Zaloguj się do swojego konta Google Ads, wybierz „Biblioteka wspólna”, a następnie „Listy odbiorców”. Kliknij przycisk „+” i utwórz nową listę dla użytkowników, którzy odwiedzili Twoją stronę.

→ Dodaj kod remarketingowy do witryny:

Po utworzeniu listy, Google Ads wygeneruje dla Ciebie tag remarketingowy. Skopiuj ten kod i wklej go na każdej istotnej podstronie swojej witryny, tuż przed zamknięciem tagu </body>.

→ Utwórz nową kampanię:

Przejdź do zakładki „Kampanie” w Google Ads, a następnie kliknij „+ Nowa kampania”. Wybierz typ kampanii, który chcesz utworzyć (na przykład „Sieć Wyszukiwania”).

→ Ustaw targetowanie:

W trakcie tworzenia kampanii, w sekcji „Grupy odbiorców” wybierz swoją wcześniej utworzoną listę remarketingową. Możesz zdecydować, czy chcesz, aby Twoje reklamy były wyświetlane tylko użytkownikom z tej listy, czy też szerzej.

→ Dostosuj stawki:

Za pomocą RLSA możesz dostosowywać stawki swoich reklam w zależności od tego, czy użytkownik jest na Twojej liście remarketingowej. Pamiętaj, że nie zawsze większa stawka oznacza wyższe prawdopodobieństwo konwersji, chociaż jest to ściśle ze sobą powiązane.

→ Optymalizuj słowa kluczowe:

Dostosuj słowa kluczowe zgodnie z intencjami użytkowników, aby były bardziej zaawansowane lub specyficzne. Zweryfikuj je w Google Keyword Plannerze.

Zdj 4. Weryfikacja słów kluczowych w Google Keyword Planner. Źródło: ads.google.com

→ Śledź i optymalizuj:

Po uruchomieniu kampanii, regularnie sprawdzaj jej wyniki. Analizuj, które reklamy, słowa kluczowe lub grupy odbiorców przynoszą najlepsze rezultaty i dostosowuj swoje działania zgodnie z założeniami i strategią marketingową.

Kampanie RLSA – zalety

Zalety kampanii RLSA:

  • większa precyzja targetowania – dzięki RLSA skierujesz swoje reklamy bezpośrednio do osób, które już odwiedziły Twoją stronę. W ten sposób zwiększysz szanse na dotarcie do konsumentów faktycznie zainteresowanych Twoją ofertą;
  • wyższa stopa konwersji – osoby, które już odwiedziły Twoją stronę, są bardziej skłonne do dokonania zakupu. Dzięki kampaniom RLSA przypomnisz im o swojej ofercie i zachęcisz do finalizacji transakcji;
  • lepsze wykorzystanie budżetu reklamowego – skupiając się na użytkownikach, którzy są już zapoznani z Twoją ofertą, minimalizujesz ryzyko marnowania środków na osoby, które nie są potencjalnymi interesantami;
  • możliwość personalizacji reklam – RLSA pozwala na tworzenie bardziej spersonalizowanych reklam opartych na wcześniejszych interakcjach użytkownika z Twoją stroną. Wiąże się to z maksymalizacją skuteczności biznesowej;
  • zwiększenie lojalności klientów – przypominając o sobie klientom, którzy wcześniej dokonali zakupu, budujesz długoterminowe relacje oraz zwiększasz ich lojalność wobec Twojej marki;
  • elastyczność w dostosowywaniu strategii – poprzez analizę istotnych danych z kampanii RLSA możesz sprawnie i umiejętnie dostosowywać swoje działania, reagując na zmieniające się potrzeby i zachowania Twoich klientów;
  • wyższa wartość koszyka – za pomocą odpowiednio dostosowanych reklam zachęcisz klientów do zakupu dodatkowych produktów lub skorzystania z promocji. Podwyższa to wartość średniego koszyka zakupowego;
  • ograniczenie efektu „znużenia reklamą” – dzięki możliwości precyzyjnego targetowania i personalizacji przekazu zmniejszasz ryzyko „bombardowania” potencjalnego klienta niechcianymi reklamami.

O czym warto pamiętać podczas tworzenia kampanii RLSA?

Tworząc kampanie RLSA, kluczową kwestią jest dogłębna segmentacja, pozwalająca dostosować reklamy do konkretnych grup odbiorców. Oprócz zwiększenia skuteczności, wiąże się to z optymalizacją wydatków. Pamiętaj o dostosowaniu przekazu do wcześniejszych interakcji użytkowników – dzięki temu reklama będzie bardziej spersonalizowana, a w konsekwencji trafniejsza. Nieunikniona jest również regularna optymalizacja oraz analiza kampanii np. co 3-4 tygodnie w celu określenia rezultatów i przewidywanego kierunku dalszych prac.

Potrzebujesz pomocy w zaplanowaniu lub wdrożeniu kompleksowej strategii SEO/SEM dla Twojego biznesu? Wypełnij poniższy formularz i uzyskaj dodatkowe informacje:

FAQ – najczęstsze pytania i odpowiedzi [Kampanie RLSA]

Jakie są najczęstsze pytania i odpowiedzi na temat kampanii RLSA?

1. Co to są kampanie RLSA?

Kampanie RLSA (Remarketing Lists for Search Ads) to specjalne kampanie reklamowe w Google Ads, pozwalające targetować reklamy na użytkowników, którzy wcześniej odwiedzili Twoją stronę internetową, a następnie przeszukują Google używając określonych fraz kluczowych.

2. Jakie są główne korzyści z korzystania z kampanii RLSA?

Korzystając z RLSA, możesz skierować swoje reklamy bezpośrednio do osób już zapoznanych z Twoją marką, co zazwyczaj prowadzi do wyższej stopy konwersji i lepszego ROI (zwrotu z inwestycji).

3. Czy kampanie RLSA są skomplikowane do ustawienia?

Kampanie RLSA wymagają pewnej wiedzy technicznej, ale dzięki dobrze zaprojektowanym narzędziom w Google Ads, ich ustawienie jest bezproblemowe nawet dla osób z niewielkim doświadczeniem w marketingu online.

4. Czy mogę łączyć kampanie RLSA z innymi typami kampanii?

Kampanie RLSA można skutecznie łączyć z innymi kampaniami reklamowymi, na przykład z kampaniami skierowanymi na konkretną grupę demograficzną lub opartymi na lokalizacji.

5. Jak długo użytkownicy pozostają na mojej liście remarketingowej w RLSA?

Domyślnie, użytkownicy pozostają na liście przez 30 dni, ale możesz dostosować ten okres od kilku dni do 540 dni w zależności od specyfiki Twojego biznesu.

6. Czy kampanie RLSA są kosztowne?

Koszt kampanii RLSA zależy od wielu czynników, takich jak konkurencja w Twojej branży, wybrane frazy kluczowe oraz budżet dzienny. Jednak dzięki precyzyjnemu targetowaniu, RLSA może przynieść lepszy ROI w porównaniu z tradycyjnymi kampaniami. Nie stanowi to jednak reguły.

7. Czy użytkownik wie, że jest targetowany przez kampanię RLSA?

Google nie informuje użytkownika bezpośrednio o tym, że jest targetowany przez kampanię RLSA. Potencjalni kupujący mają prawo do zarządzania swoimi ustawieniami reklamowymi w Google i mogą zrezygnować z reklam remarketingowych, jednak zdarza się to bardzo rzadko.

Oceń
0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *