Surfer SEO czy Contadu? Porównanie obu narzędzi

,

Surfer SEO czy Contadu? Co będzie lepsze do analizy treści, audytu on-site oraz tworzenia wysokiej jakości contentu? Jeżeli chcesz poznać kompleksowe porównanie funkcjonalności, wersji próbnych, cen oraz zalet i wad obu narzędzi – koniecznie przeczytaj ten artykuł!

Surfer SEO czy Contadu? – porównanie funkcjonalności

Contadu może okazać się lepszym rozwiązaniem pod kątem szczegółowej analizy tematu oraz dziesiątek ręcznych opcji pozwalających zoptymalizować Content Edytor według własnych preferencji. W Surfer SEO jest sporo automatyzacji, dzięki czemu wiele wdrożeń dokonamy zdecydowanie szybciej, z podobną (a czasem nawet większą) dokładnością.

Surfer SEO – główne funkcjonalności

Analiza on-page

Surfer SEO umożliwia przeprowadzanie szczegółowej analizy zawartości on-page witryny, weryfikując ponad 200 istotnych czynników rankingowych wyznaczonych przez Google.

Zdj 1. Audyt on-page w Surfer SEO.

Badanie słów kluczowych

Surfer SEO dysponuje wbudowanym narzędziem do badania wyrażeń, pozwalając na wyszukanie odpowiednich fraz kluczowych służących do wewnętrznej optymalizacji strony.

Zdj 2. Keyword research w Surfer SEO.

Żeby skorzystać z tej funkcjonalności, należy kliknąć „Create” i wpisać odpowiednie słowa kluczowe. Następnie wybierz „Create Keyword Research”. To bardzo dobre rozwiązanie pomocne przy planowaniu nagłówków do treści oraz całej struktury.

Zdj 3. Wyszukiwanie tematyczne w Surfer SEO.

W prawym górnym rogu każdej propozycji możesz zweryfikować miesięczną liczbę wyszukiwań (MSV) oraz zaawansowanie danej frazy kluczowej (KD). Im wyższe, tym ciężej wypozycjonować konkretną tematykę.

Dużym atutem w tym przypadku jest możliwość wygenerowania tematu na podstawie proponowanych słów kluczowych. Wystarczy kliknąć „Create for 1 CE credit”.

Zdj 4. Generowanie tematu na podstawie proponowanych słów kluczowych w narzędziu Keyword Research.

Analiza SERP

Surfer SEO pozwala na analizę wyników wyszukiwania na pierwszej stronie (SERP) pod kątem wybranych fraz kluczowych. Dzięki temu lepiej zrozumiesz rozwiązania strategiczne swojej konkurencji i będziesz mógł szybciej wypracować istotną przewagę konkurencyjną.

Zdj 5. Analiza wyników wyszukiwania (i konkurencji) w Surfer SEO.

Optymalizacja treści

Na podstawie analizy zawartości konkurencyjnych stron, Surfer SEO udostępnia zalecenia dotyczące optymalizacji własnych tekstów – dotyczy to zarówno artykułów blogowych, opisów produktów, kategorii, jak i stron lądowania (landing page). Dodatkowe wskazówki znajdziesz w sekcji „Content Structure”.

Zdj 6. Wskazówki dot. optymalizacji treści w Surfer SEO.

Integracja z Google Docs

Surfer SEO pozwala na integrację z Google Docs. Aby dodać dokument z Surfer SEO do Google Docs, należy wejść w opcję „Share Content Editor” i kliknąć link do Google Docs.

Zdj 7. Udostępnienie edytora Surfer SEO.

Import treści do WordPressa

Jeśli dysponujesz stroną postawioną na CMS WordPress, możesz w łatwy sposób zaimportować treści do tego systemu, bez konieczności „ręcznego” dodawania każdego nagłówka. Wystarczy kliknąć funkcję „Export” znajdującą się w prawym górnym rogu edytora.

Zdj 8. Eksport treści z Surfer SEO do CMS WordPress.

Należy oczywiście wcześniej odpowiednio skonfigurować Surfer SEO, żeby poprawnie „parował się” z WordPressem. Zajmie to maksymalnie kilka minut.

Contadu – główne funkcjonalności

Contadu również pozwala na analizę on-page SEO, badanie słów kluczowych, analizę SERP-ów oraz optymalizację treści. W tym przypadku narzędzie wykorzystuje technologię języka naturalnego NLP, która działa nieco lepiej niż w Surfer SEO.

Pozwala w konsekwencji na bardziej zaawansowaną analizę i optymalizację treści pod kątem zrozumienia intencji użytkowników. Na tym etapie narzędzie „wygrywa” z Surferem SEO, ale wyłącznie w j. polskim. Contadu po prostu lepiej wdraża odmiany słów kluczowych.

Ogólnie rzecz biorąc w oparciu o to narzędzie pracowałem przez około 3 miesiące. Uważam, że był to wystarczający czas, aby zapoznać się z nim i określić, co jest tutaj dobrego, a co złego. Cały proces tworzenia tematów przebiega sprawnie i bezproblemowo – oceniam to na równi z narzędziem Surfer SEO.

Z racji tego, że w przypadku Contadu jest nieco więcej niedomówień, poniżej zaprezentuję proces tworzenia Content Writera w tym narzędziu, a dodatkowo omówię jego istotne wady, których Surfer nie posiada.

Tworzenie Content Writera w Contadu – krok po kroku

W pierwszej kolejności (po zarejestrowaniu się w Contadu), należy rozpocząć nowy projekt.

Zdj 9. Wybór fraz kluczowych w Contadu

Następnie określ konkurencję, wybierając ją z propozycji lub wpisując dane adresy samodzielnie.

Zdj 10. Wybór konkurencji w Contadu

Kolejnym krokiem jest wybór tematu w Content Writerze lub przedstawienie szczegółów do stworzenia Content Strategii.

Ja w tym przypadku stworzę nowy Content Writer. Tutaj raczej jest prosto, ponieważ wystarczy:

  • wpisać frazę, na którą chcesz zarankować;
  • podać konkurencję;
  • wybrać dodatkowe słowa kluczowe.

Możesz też tego nie robić i po prostu kliknąć „Start”.

Zdj 11. Tworzenie Content Writera w Contadu.

Po chwili wyskoczy tabelka ze zdefiniowanym tematem i trendami wyszukiwania. Teraz klikasz na wybrany Content Writer i czekasz na przekierowanie. Następnie zaznacz konkurentów i przejdź dalej.

Zdj 12. Wybór konkurentów w Contadu.

To wszystko! Temat został wygenerowany i można zacząć pisać!

Cały proces przebiegł intuicyjnie, sprawnie i tak naprawdę można było dostosować całą optymalizację do swoich potrzeb. Jak już wcześniej wspomniałem – Contadu w j. polskim dobiera odmiany słów kluczowych lepiej niż Surfer SEO.

Kolejną zaletą jest możliwość skopiowania wszystkich fraz z Edytora Contadu dwoma kliknięciami.

Zdj 13. Kopiowanie fraz z Contadu.

Co mnie zaskoczyło, to fakt, że na podstawie wygenerowanego optymalizatora contentu można w mniej niż 5 sekund otrzymać prompty do Chat GPT. Surfer tego nie oferuje.

Zdj 14. Prompty Contadu w Chat GPT.

I oczywiście pod spodem są nagłówki H2 i dodatkowe informacje na temat tego, jak GPT ma napisać treść. Spróbowałem wygenerować testowy content i przekleiłem go do Contadu. Efekt? 50 punktów optymalizacji i całkiem składna treść na 12 tysięcy znaków ze spacjami. Zawsze może posłużyć to jako inspiracja, jednak trzeba uważać na merytorykę.

Contadu – mankamenty, które zniechęciły mnie do korzystania z tego narzędzia

Okej, ale jakie wady ma Contadu? Skoro jest to takie świetne narzędzie analityczne, działające bezproblemowo i skutecznie w tym aspekcie, to czy może wyróżniać się jakimiś minusami? Niestety rozpoczęcie pisania absolutnie rozwiało moje wątpliwości. Dużo zależy od preferencji danej osoby, która pracuje w Contadu, natomiast moim zdaniem Contadu nie nadaje się do pracy z contentem. Content Writer jest absolutną abstrakcją technologiczną.

Brak skrótów klawiszowych

Po co robić narzędzie copywriterskie, które nie ma głównych skrótów klawiszowych? Każdy nagłówek w Contadu trzeba przeklikiwać ręcznie. Okej, jest integracja z Google Docs, ale w takim razie jaki był cel stworzenia Content Edytora? Bo brak skrótów klawiszowych umożliwiających szybkie przygotowanie nagłówków (np. H1, H2, H3) zdecydowanie spowalnia pracę. W każdym (absolutnie każdym) edytorze, jaki testowałem mogłem kliknąć Ctrl + Alt + 1/2/3, żeby zrobić nagłówek H1, H2 lub H3. W Contadu tego nie ma. Tak samo sytuacja wygląda z wypunktowaniami i wyliczeniami. Twórcy po prostu to zignorowali – Ctrl + Shift + 7 lub 8 nie działa.

Znikanie treści z edytora

Żart to mało powiedziane. Contadu, jako jedyne narzędzie na rynku jest na tyle zbugowane, że usuwa treść, jeżeli się jej nie zapisze (lub zapisze, ale zrobi nieprawidłowy ruch).

Przykład? Proszę bardzo! Stworzyłem artykuł na 16 000 znaków ze spacjami, po czym zapisałem go i zostawiłem włączonego Content Writera. Wróciłem do komputera po 6 godzinach. Był nieaktywny, ponieważ wszedł w stan uśpienia. Włączam komputer ponownie, odświeżam Contadu i widzę pusty edytor. Oczywiście mam w nawyku zapisywanie tekstów z Content Edytorów w Google Docs, natomiast finalne poprawki przepadły, bo zapomniałem skopiować treści przed zakończeniem pracy.

I pragnę wspomnieć, że nawet, jak udostępnisz link dla klienta, to treść może zostać usunięta, w momencie gdy odświeżysz Contadu po dłuższej nieobecności przy komputerze.

Contadu – moje finalne spostrzeżenia

Contadu to zbiór rozwiązań, które nie powinny mieć miejsca w żadnym Content Edytorze. Od czasu do czasu potrafi się zawiesić i uniemożliwić przewijanie sekcji z frazami kluczowymi.

Nie ma tutaj też miejsca, żeby dodać atrybut ALT do zdjęcia, co jest podstawą w każdym Content Edytorze, na jakim pracowałem (np. Senuto, Surfer SEO, SEMrush czy też SE Ranking).

Jak korzystać z Contadu, to tylko z rozszerzeniem Google Docs. Inaczej nie ma to żadnego sensu, ponieważ Twoja praca będzie powolna, owiana sporą dawką frustracji. Przypominam, że Contadu to narzędzie do optymalizacji treści, a nie wyłącznie do analizy contentowej.

Surfer SEO czy Contadu? – cennik

Surfer SEO jest zdecydowanie droższy od Contadu.

Surfer SEO – cennik

Najtańsza wersja (w płatności miesięcznej) kosztuje 89 dolarów (+ VAT), czyli jakieś 450 zł brutto. Masz w tym przypadku 15 Content Edytorów i możliwość dokupienia pojedynczego edytora za 5 dolarów.

W przypadku 45 Content Edytorów cena wynosi 179 dolarów (+ VAT), czyli około 900 zł brutto. Możesz wówczas dzielić konto z 5 osobami.

90 Content Edytorów miesięcznie kosztuje 299 dolarów (+ VAT), czyli 1500 zł brutto.

Płacąc rocznie, zaoszczędzisz nawet 1 300 zł na najtańszym Content Edytorze. Wygląda to w taki sposób:

Zdj 15. Cennik Surfer SEO.

Contadu – cennik

Contadu wygrywa z absolutnie każdym Content Edytorem ceną. Oprócz dobrego komponowania strategii optymalizacyjnej, jest to jedyny plus tego narzędzia. Cennik obejmujący płatności miesięczne poniżej:

  • Starter (10 Content Edytorów miesięcznie) – 19 dolarów (ok. 80 zł)
  • Freelance (50 Content Edytorów miesięcznie) – 39 dolarów (ok. 156 zł)
  • Business (100 Content Edytorów miesięcznie) – 79 dolarów (ok. 316 zł)
  • Agency (250 Content Edytorów miesięcznie) – 149 dolarów (ok. 596 zł)
  • Enterprise (500 Content Edytorów miesięcznie) – 297 dolarów (ok. 1200 zł).

W przypadku płatności rocznej, otrzymasz 20% zniżki:

Zdj 16. Cennik Contadu.

Generalnie Contadu jest po prostu skrajnie tanie, dedykowane dla firm, które potrzebują dużo Content Edytorów w bardzo niskiej cenie.

Surfer SEO czy Contadu – wersje próbne

W Surferze nie ma wersji próbnej. Możesz wykupić to narzędzie i uzyskać zwrot pieniędzy w ciągu 7 dni, jeśli Ci się nie spodoba.

Zdj 17. Możliwość zwrotu pieniędzy w przypadku braku satysfakcji z Surfer SEO.

W Contadu mamy 50 edytorów na start przez 30 dni. Wystarczy się zarejestrować, podając imię, nazwisko i adres mailowy. Następnie potwierdzasz i masz 30 dni na wykorzystanie 50 Content Edytorów.

Zdj 18. Wersja próbna Contadu.

Można oczywiście tworzyć nieograniczoną liczbę kont i tak naprawdę korzystać z tego edytora przez cały czas za darmo. Ceny są jednak tak niskie, że warto wykupić podstawowy pakiet, chociażby ze względu na porządek z Content Edytorami.

Jednak jak można zauważyć, Contadu i Surfer SEO to narzędzia ze zdecydowanie innej półki – jakościowej i cenowej. Jeżeli twórcy na start dają 50 Content Edytorów (za darmo bez podpięcia karty kredytowej), gdzie w Surferze kosztuje to 900 zł miesięcznie, prawdopodobnie coś jest na rzeczy.

Surfer SEO czy Contadu – porównanie wad i zalet

Zalety i wady Contadu:

Zalety Contadu Opis
Optymalizacja treści Funkcja optymalizacji treści w Contadu pomaga poprawić pozycje w wynikach wyszukiwania SEO, analizując intencje użytkowników i optymalizując treści pod odpowiednie słowa kluczowe przy użyciu NLP.
Ciągłe doskonalenie Zespół Contadu regularnie aktualizuje narzędzie, wprowadzając nowe funkcje na podstawie opinii i wymagań użytkowników (znikania treści dalej nie usunęli).
Analiza wyników wyszukiwania w SERP Contadu pozwala użytkownikom analizować wyniki wyszukiwania w SERP i budować struktury treści na podstawie preferencji Google.
Sprawdzanie plagiatu Contadu zawiera narzędzie do sprawdzania plagiatu, zapewniając, że treść pozostaje oryginalna i wolna od problemów z duplicate content.
Sugestie wewnętrznych linków Narzędzie sugeruje wewnętrzne linki na podstawie innych artykułów na stronie użytkownika, pomagając w lepszym układzie serwisu i poprawie UX.
Pomysły na artykuły Contadu dostarcza pomysły na kolejne artykuły na podstawie analizy już istniejących treści, pomagając w planowaniu strategii tworzenia contentu.
Niska cena Contadu oferuje przystępne ceny subskrypcji, umożliwiając dostęp do narzędzia dla blogerów i marketerów o różnych budżetach. To obecnie jedno z najtańszych rozwiązań rynkowych.
Proste w obsłudze Przyjazny interfejs użytkownika i prosty sposób pracy czynią Contadu łatwym w użyciu zarówno dla początkujących, jak i doświadczonych użytkowników.
Większa liczba analiz oraz Content Edytorów W porównaniu z niektórymi konkurencyjnymi narzędziami, plany cenowe Contadu obejmują większą liczbę analiz treści oraz Content Edytorów.

Jeżeli natomiast chodzi o wady Contadu:

  • uzyskanie pełnej funkcjonalności narzędzia wymaga planu Gold,
  • brak funkcji audytu na stronie,
  • brak integracji z narzędziem Jasper oraz SEMRush,
  • nagminne znikanie treści z Content Edytora,
  • brak możliwości wykorzystywania skrótów klawiszowych do tworzenia nagłówków oraz wypunktowań.

Zalety i wady Surfer SEO:

Zalety Surfer SEO Opis
Krótki czas ładowania Czas ładowania wyników jest bardzo krótki, dzięki czemu praca w oparciu o Surfer SEO okazuje się sprawna i przyjemna.
Prosty w obsłudze Intuicyjny interfejs ułatwia nawigację (interfejs w Contadu jest nieco gorszy).
Wbudowany edytor treści Wbudowany Content Edytor pozwala na tworzenie optymalnych treści i porównywanie ich z konkurencją przy pomocy kilku kliknięć.
Narzędzie do analizy SERP Narzędzie analizy wyników wyszukiwania pozwala na zrozumienie, jakie treści najlepiej odpowiadają na dane zapytanie.

W przypadku wad Surfer SEO należy wyróżnić m.in.:

  • brak darmowego okresu próbnego,
  • brak niektórych funkcjonalności (np. raportów o odnośnikach, profilach anchorów oraz widocznych podstronach),
  • relatywnie wysoka cena.

Surfer SEO czy Contadu? – podsumowanie

Reasumując dzisiejszy artykuł – Contadu może być alternatywą dla Surfer SEO, która jest tańsza i nieco gorsza ze względu na liczne błędy i niedopracowania (np. w zakresie znikającego tekstu). Jeżeli natomiast wydanie 200 zł miesięcznie więcej za kompleksowe, niezawodne i rzeczywiście dopracowane narzędzie nie stanowi Ci problemu – nie zastanawiaj się i wybierz Surfer SEO, lidera na rynku rozwiązań umożliwiających optymalizację contentu.

Nie jesteś pewny co do wyboru poszczególnych narzędzi? Po prostu przetestuj oba. Contadu masz za darmo, bez konieczności podpinania karty kredytowej.

Dodając jeszcze słowo do podsumowania, Contadu skupia się bardziej na aspektach semantycznych i jakości redakcyjnej. Za sprawą zaawansowanego Content Edytora analizuje m.in.:

  • jakość tekstu,
  • semantykę,
  • gramatykę,
  • spójność,
  • jasność,
  • zrozumiałość treści.

Surfer nie sprawdza treści pod kątem redakcyjnym, obejmującym czytelność contentu. W tym przypadku należy skorzystać z zewnętrznego narzędzia – osobiście polecam Hemingway Editor. Zdaje się on być nieco bardziej wiarygodny niż rozwiązanie Contadu pod kątem atrakcyjności tekstu. Finalnie, Surfer SEO może okazać się lepszym wyborem, wyróżniającym się przede wszystkim wygodnymi, intuicyjnymi i bezproblemowymi rozwiązaniami.

Zależy Ci na optymalizacji strony pod kątem SEO? Nie czekaj – umów konsultację z zespołem SEOgroup. Wzniesiemy Twój biznes na wyższy poziom. Wypełnij poniższy formularz:

FAQ – najczęstsze pytania i odpowiedzi [Surfer SEO czy Contadu?]

Poniżej przedstawiamy najczęstsze pytania i odpowiedzi na temat najlepszych Content Edytorów.

1. Surfer SEO czy Contadu – jaka platforma oferuje lepsze wsparcie techniczne?

Obsługa techniczna Surfer SEO jest znana z szybkich odpowiedzi na pytania (np. mailowe), gwarantując również kompleksowe wsparcie w zakresie poradników i webinariów.

2. Jakie są różnice w cenach pomiędzy Contadu a Surfer SEO?

Różnice w cenach pomiędzy Surfer SEO a Contadu są spore. Mowa w tym przypadku o 70 dolarach różnicy pomiędzy podstawowymi pakietami. Contadu kosztuje 19 dolarów, a Surfer SEO 89 dolarów + VAT.

4.7/5 - (8 ocen)
0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *