Ile trwa pozycjonowanie stron i sklepu internetowego?

,

Czas trwania pozycjonowania stron i sklepów internetowych może się znacznie różnić w zależności od wielu czynników. Pozycjonowanie to proces, który nie jest jednorodny i może wymagać wysiłku i wiedzy wielu specjalistów. W procesie pozycjonowania zazwyczaj uwzględnia się pozycję strony w wynikach wyszukiwania, jakość linków do strony, treści na stronie, optymalizację kodu i wiele innych czynników.

Rozważmy, jak długo będzie trwało pozycjonowanie strony lub sklepu internetowego. Aby odpowiedzieć na pytanie, ile czasu potrzeba na pozycjonowanie strony lub sklepu internetowego, ważne jest, aby zrozumieć, jakie są oczekiwane wyniki. Najważniejszym celem pozycjonowania jest osiągnięcie wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania, co pozwala na zwiększenie ruchu na stronie internetowej. W zależności od rodzaju strony lub sklepu internetowego, wyniki mogą być widoczne w ciągu kilku miesięcy do kilku lat. Aby bardziej precyzyjnie ustalić czas potrzebny do osiągnięcia celów należy te właśnie cele zdefiniować. Dlatego też konieczne będzie przeprowadzenie analizy, ustalenie punktu początkowego oraz budżetu. Dzięki temu będziemy w stanie wyestymować czas potrzebny do osiągnięcie efektów.

SEO trwa tak długo, ponieważ wymaga ciągłej pracy. Aby uzyskać wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania, musisz stale aktualizować i optymalizować swoją witrynę w oparciu o wytyczne wyszukiwarek internetowych. Musisz również upewnić się, że Twoja witryna jest stale monitorowana, aby zapewnić, że jest ona zgodna z aktualnymi wytycznymi wyszukiwarek internetowych. Ponadto nie ma tu żadnej „magicznej pigułki” – trzeba ciężko pracować, aby zobaczyć wyniki. Im lepiej połączysz te wszystkie elementy, tym szybciej uzyskasz wyniki, ale to wciąż będzie trwało dłużej niż sama praca.

Koszt prowadzenia działań SEO dla rynku lokalnego

Koszt prowadzenia działań SEO dla rynku lokalnego

Chcesz wiedzieć, ile trwa pozycjonowanie stron? W tym artykule przedstawimy najważniejsze czynniki, które wpływają na czas osiągnięcia efektów SEO. Nie nastawiaj się w tym przypadku na 2-3 miesiące pracy. Cały proces jest długofalowy i wymaga minimum 8-12 miesięcy działań w celu zauważenia rzeczywistych rezultatów (np. w postaci zmaksymalizowanych konwersji). Przeczytaj ten artykuł i dowiedz się więcej!

Czynniki wpływające na czas pozycjonowania stron – TOP 9

Jakie elementy wpływają na czas pozycjonowania stron?

1. Budżet SEO

Większe środki finansowe umożliwiają skorzystanie z bardziej zaawansowanych i skutecznych technik pozycjonowania (np. profesjonalne tworzenie treści, budowanie linków z wysokiej jakości źródeł oraz regularna analiza konkurencji).

Zaawansowane narzędzia i technologie SEO przyspieszają proces optymalizacji, a także umożliwiają sprawniejsze śledzenie postępów i dostosowywanie strategii. Budżet na SEO powinien oscylować w granicach kilku tysięcy złotych netto.

Niski budżet (poniżej 1000 zł netto miesięcznie) może wydłużyć czas oczekiwania na widoczne efekty. Ważne jest zrównoważenie oczekiwań względem czasu pozycjonowania z dostępnymi środkami finansowymi.

Zdj 1. Cennik SEO od specjalistów SEOgroup.

Zdj 1. Cennik SEO od specjalistów SEOgroup. Źródło: www.seogroup.pl/cennik-seo/

2. Aktualna widoczność Twojego serwisu w wynikach SERP

Jeśli Twoja strona już teraz zajmuje wysokie pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania, skróci to czas potrzebny na dalsze pozycjonowanie.

Wysoka widoczność w wynikach wyszukiwania Google świadczy o tym, że witryna została już częściowo zoptymalizowana pod kątem SEO, posiada wartościowe treści i jest postrzegana jako wiarygodna.

Zdj 2. Weryfikacja widoczności fraz kluczowych w Senuto.

Zdj 2. Weryfikacja widoczności fraz kluczowych w Senuto.

Jeżeli Twój serwis jest nowy (został zaindeksowany mniej niż rok temu) lub ma niską widoczność (np. ze względu na brak backlinków), będzie wymagał większego nakładu pracy.

Należy wówczas skupić się na podstawowych aspektach SEO, takich jak:

  • optymalizacja treści pod kątem słów o istotnym znaczeniu,
  • poprawa jakości i liczby linków przychodzących,
  • ulepszanie użyteczności i szybkości strony.

Powyższe elementy wydłużą proces pozycjonowania, jednak sprawią, że Twoja witryna będzie wartościowa dla klientów oraz wyszukiwarek.

3. Historia Twojej domeny oraz jej wiek

Dysponując całkowicie nową domeną, możesz osiągnąć TOP 10 w wynikach SERP na branżowe słowa kluczowe (w tym „money keywords”), jednak musisz liczyć się z obniżoną skutecznością tego zabiegu ze względu na niskie zaufanie Google do Twojej domeny. Jak podają statystyki Ahrefs, z milionów przebadanych serwisów zaledwie 5.7% witryn znalazło się w TOP 10 na konkretne frazy kluczowe w ciągu 61-182 dni od pierwszego zaindeksowania domeny. Pozostałe 94.3% serwisów musiało czekać na uzyskanie pierwszej strony w Google powyżej roku.

Zdj 3. Jak długo trwa pozycjonowanie według Ahrefs.

Zdj 3. Jak długo trwa pozycjonowanie według Ahrefs. Źródło: ahrefs.com/blog/how-long-does-it-take-to-rank

Jak możesz zauważyć na powyższej grafice, im mniej wyszukiwań ma dane słowo kluczowe, tym łatwiej wypozycjonować je do TOP 10. Wynika to z faktu mniejszej konkurencyjności. Dlatego, posiadając nową witrynę, celuj we frazy kluczowe o niskiej konkurencyjności.

Zdj 4. Fraza kluczowa o umiarkowanej konkurencyjności w Google – weryfikacja w Ubersuggest.

Zdj 4. Fraza kluczowa o umiarkowanej konkurencyjności w Google – weryfikacja w Ubersuggest.

4. Doświadczenie agencji marketingowej zajmującej się SEO

Wybierając agencję SEO, zwróć uwagę na jej doświadczenie i historię sukcesów. Eksperci z wieloletnią praktyką w branży wyróżniają się lepszą znajomością różnych aspektów pozycjonowania. Przekłada się to na efektywniejsze i szybsze osiąganie celów.

Specjaliści potrafią sprawniej rozpoznawać trendy w organicznych wynikach wyszukiwania (np. wykorzystując Google Trends), efektywnie reagować na zmieniające się algorytmy wyszukiwarek oraz skuteczniej dobierać strategie optymalizacji. Agencja z bogatym doświadczeniem jest również bardziej skłonna do eksperymentowania z nowymi technikami, co może przynieść Twojej stronie konkurencyjną przewagę.

Warto więc szukać agencji z udowodnionymi rezultatami pracy dla klientów o podobnym profilu do Twojego.

Zdj 5. Historia SEOgroup – firmy z ponad 15-letnim doświadczeniem w branży.

Zdj 5. Historia SEOgroup – firmy z ponad 15-letnim doświadczeniem w branży.

5. Konkurencyjność branży, w której działasz

Wysoka konkurencyjność w Twojej branży może wydłużyć proces pozycjonowania. W sektorach o dużej rywalizacji, wiele firm inwestuje w SEO od wielu lat, co automatycznie stawia Cię na gorszej pozycji.

W takich warunkach, istotne staje się wykorzystywanie zaawansowanych narzędzi do analizy rynku, identyfikacji słów o istotnym znaczeniu i monitorowania postępów. Niezbędne jest również opracowanie unikalnej i wartościowej treści, która wyróżni Cię na tle konkurencji. W wymagających branżach, sukces w SEO wymaga czasu, cierpliwości i ciągłego doskonalenia strategii.

Zdj 6. Weryfikacja organicznej konkurencji w Ahrefs.

Zdj 6. Weryfikacja organicznej konkurencji w Ahrefs.

6. Stan optymalizacji off-site witryny (w tym liczba backlinków)

Backlinki, czyli odnośniki z innych witryn do Twojej strony, są interpretowane przez wyszukiwarki jako sygnał zaufania i autorytetu. Im więcej wartościowych odnośników prowadzi do Twojej strony, tym wyżej może być ona oceniana przez algorytmy wyszukiwarek. Należy jednak skupić się na jakości, a nie tylko na liczbie linków.

Linki z wiarygodnych, dobrze ocenianych witryn są bardziej wartościowe. Ponadto, działania off-site obejmują także budowanie obecności w mediach społecznościowych i zarządzanie reputacją online. Skuteczna strategia off-site wymaga systematyczności i ciągłej pracy nad pozyskiwaniem wartościowych backlinków oraz budowaniem pozytywnego wizerunku marki w internecie.

Profil linków domeny sprawdzisz w Google Search Console w sekcji Links. Znajdziesz tam zarówno backlinki (External links), jak i linki wewnętrzne (Internal links).

Zdj 7. Weryfikacja stanu optymalizacji off-site witryny w GSC.

Zdj 7. Weryfikacja stanu optymalizacji off-site witryny w GSC.

Możesz dodatkowo sprawdzić autorytet swojej domeny bazujący na backlinkach, korzystając z dowolnego, darmowego checkera DR (Domain Rating), np. od Ahrefs. Im wyższy wynik uzyskasz, tym szybciej możesz się spodziewać efektów SEO.

Zdj 8. Darmowy DR Checker od Ahrefs.

Zdj 8. Darmowy DR Checker od Ahrefs. Źródło: ahrefs.com/website-authority-checker

7. Jakość contentu na stronie oraz stan optymalizacji on-site serwisu

Jakość treści na Twojej stronie oraz jej optymalizacja on-site są decydujące pod kątem skutecznego pozycjonowania. Wysokiej jakości content, który dostarcza wartości dla użytkowników, jest nie tylko przyjazny dla wyszukiwarek, ale również angażuje odbiorców

Teksty powinny być unikalne, bogate w informacje, dobrze ustrukturyzowane i zawierać odpowiednio dobrane słowa o istotnym znaczeniu (w tym „money keywords”). Optymalizacja on-site obejmuje techniczne aspekty strony, m.in. szybkość ładowania, responsywność, struktura URL, używanie tagów meta i optymalizacja obrazów. Wszystkie te elementy wpływają na widoczność Twojej strony w wyszukiwarkach. Ich właściwe dostosowanie jest bardzo ważne w celu osiągnięcia wyższych pozycji.

Zdj 9. Dobór interesujących tematów dotyczących frazy "kawa ziarnista" w Google Trends.

Zdj 9. Dobór interesujących tematów dotyczących frazy „kawa ziarnista” w Google Trends.

8. Przebieg współpracy na linii agencja SEO → klient

Ważne jest, abyś miał jasno określone cele i oczekiwania, które agencja będzie mogła zrozumieć i wdrożyć. Regularna komunikacja i przejrzystość działań są niezbędne do śledzenia postępów i efektów prac. Agencja powinna dostarczać regularnych raportów i analiz, pokazujących zmiany w pozycjonowaniu i ruchu na stronie. Twoja otwartość na sugestie ekspertów może znacząco przyspieszyć proces pozycjonowania, umożliwiając efektywne dostosowywanie strategii do zmieniających się warunków.

9. Złożoność Twojej strony WWW (im więcej podstron, tym więcej czasu należy poświęcić)

Złożoność struktury Twojej witryny ma bezpośredni wpływ na czas potrzebny na jej optymalizację. Strony z większą liczbą podstron wymagają bardziej kompleksowej pracy nad każdym elementem, od optymalizacji treści po strukturę nawigacji. Każda podstrona musi być zoptymalizowana pod kątem słów o istotnym znaczeniu, a także mieć odpowiednio ułożoną strukturę i meta tagi.

Ponadto większa liczba stron może oznaczać konieczność intensywniejszej pracy nad linkowaniem wewnętrznym, aby zapewnić prawidłową nawigację i rozpowszechnianie wartości SEO między stronami. W przypadku rozbudowanych witryn, proces pozycjonowania jest bardziej czasochłonny, jednak dobrze wykonana praca przyniesie długoterminowe korzyści.

Czy zmiany w algorytmie Google wpływają na czas pozycjonowania stron?

Zmiany w algorytmie Google mają znaczący wpływ na czas pozycjonowania stron. Google regularnie aktualizuje swój algorytm, aby poprawić jakość wyników wyszukiwania i dostosować się do nowych trendów oraz zachowań użytkowników. Konkretne aktualizacje mogą wpłynąć na sposób, w jaki Twoja strona jest oceniana i klasyfikowana.

Dla przykładu: jeśli algorytm zaczyna bardziej premiować mobilną przyjazność stron lub szybkość ładowania – wówczas witryny, które nie spełniają tych kryteriów, mogą spaść w wynikach SERP (będzie to wymagało dodatkowego czasu na optymalizację i dostosowywanie).

Algorytm Google zmienia się od 500 do 600 razy rocznie, dlatego warto analizować strategię SEO i wprowadzać niezbędne zmiany raz na kwartał (lub częściej).

Zdj 10. Przykładowe zmiany w algorytmie Google na przestrzeni lat.

Zdj 10. Przykładowe zmiany w algorytmie Google na przestrzeni lat. Źródło: corp.smartbrief.com/original/2022/01/how-algorithm-updates-impact-your-seo

Dlaczego SEO trwa tyle czasu?

Powody, dla których SEO jest procesem długofalowym:

  • Konkurencyjność rynku – Twoja branża może być nasycona firmami, które również inwestują w pozycjonowanie, wymagając ciągłej pracy nad unikalnością i skutecznością Twoich działań SEO;
  • Zmiany w algorytmach wyszukiwarek – wyszukiwarki, regularnie aktualizują swoje algorytmy, wymagając od Twojej strony ciągłej adaptacji i aktualizacji strategii SEO;
  • Budowanie wartościowych linków – proces zdobywania linków z autorytatywnych i renomowanych stron jest czasochłonny, lecz niezbędny do poprawy rankingów (docelowo warto zdobywać od 4 do 20 backlinków miesięcznie);
  • Optymalizacja treści – tworzenie i regularne aktualizowanie treści wysokiej jakości, spełniających wymogi SEO, jest procesem, który wymaga czasu i staranności (copywriterzy piszą zazwyczaj od 20 do 60 tysięcy znaków ze spacjami dziennie);
  • Techniczne aspekty SEO – poprawa szybkości ładowania strony, responsywności mobilnej i innych technicznych elementów wymaga czasu i specjalistycznej wiedzy (przykładowo, przyspieszenie witryny trwa od 4 do 12 dni roboczych);
  • Budowanie i utrzymanie reputacji online – kreowanie pozytywnego wizerunku Twojej marki w internecie jest procesem długotrwałym, lecz kluczowym dla skutecznego SEO (wpływa to na ogólne postrzeganie Twojej domeny przez Google, obejmując tzw. social signals);
Zdj 11. Sekcja social signals w Ubersuggest.

Zdj 11. Sekcja social signals w Ubersuggest.

  • Rozwój technologii i trendów – śledzenie i wdrażanie nowych technologii oraz trendów w SEO jest niezbędne, aby utrzymać przewagę konkurencyjną (wymaga to czasu i regularnych szkoleń).

Jak przyspieszyć czas pozycjonowania strony?

W celu przyspieszenia czasu pozycjonowania strony warto poprosić o pomoc agencji marketingowej. Ekipa SEOgroup jest w stanie zwiększyć ruch na Twojej stronie w ciągu kolejnych 3-4 miesięcy oraz sprzedaż i konwersje w mniej niż rok.

Wypełnij poniższy formularz kontaktowy i rozpocznij współpracę z branżowymi liderami:

Ile trwa pozycjonowanie stron w Google? – FAQ

Jakie są najczęstsze pytania i odpowiedzi na temat czasu trwania pozycjonowania stron w Google?

1. Ile czasu zajmuje pozycjonowanie strony w Google?

Proces pozycjonowania trwa od kilku miesięcy do roku, a czasami nawet dłużej. Zależy to od wielu czynników, m.in. konkurencyjność branży, aktualny stan optymalizacji strony oraz zmiany w algorytmach Google.

2. Czy istnieją szybkie sposoby na pozycjonowanie?

Chociaż istnieją techniki, które mogą przynieść szybkie rezultaty, zazwyczaj są one krótkotrwałe i mogą narazić stronę na sankcje od Google. Długotrwałe i stabilne efekty wymagają cierpliwości oraz systematycznych działań w zakresie optymalizacji SEO.

3. Czy jakość contentu na stronie wpływa na czas pozycjonowania?

Zoptymalizowane i regularnie aktualizowane treści przyciągają użytkowników i są lepiej oceniane przez wyszukiwarki. Przyspiesza to proces pozycjonowania.

4. Czy nowa strona pozycjonuje się szybciej, czy wolniej?

Nowe strony często wymagają więcej czasu na pozycjonowanie, ponieważ brak im historii SEO i autorytetu w internecie. Wymagają budowania zaufania i reputacji. Trzeba na to minimum kilku lub kilkunastu miesięcy pracy.

5. Jak konkurencyjność branży wpływa na czas pozycjonowania?

W wysoko konkurencyjnych branżach, gdzie wiele firm inwestuje w SEO, osiągnięcie wysokich pozycji może zająć więcej czasu. Chodzi o bardziej złożone, intensywniejsze i droższe działania SEO. Obejmuje to przede wszystkim sektor YMYL (ang. Your Money, Your Life), czyli branże finansową, zdrowotną oraz medyczną.

6. Czy optymalizacja techniczna strony może przyspieszyć pozycjonowanie?

Optymalizacja techniczna, w tym szybkość ładowania strony, responsywność mobilna i struktura URL, może znacząco wpłynąć na szybkość pozycjonowania. Strony zoptymalizowane technicznie są przychylniej oceniane przez algorytmy wyszukiwarek.

7. Jak ważne są backlinki w procesie pozycjonowania?

Backlinki są jednym z trzech najważniejszych elementów SEO – tuż obok tworzenia jakościowego contentu i technicznej optymalizacji. Budowanie silnego profilu linkowego jest czasochłonne, ale istotne pod kątem zwiększenia autorytetu strony.

Jeżeli chcesz aby prowadzeniem działań SEO dla Twojej strony zajęli się profesjonaliści skontaktuj się z SEOgroup:

    5/5 - (5 ocen)
    0 komentarzy:

    Dodaj komentarz

    Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
    Feel free to contribute!

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *