Zalety Google Ads, których żaden inny kanał nie jest w stanie zaoferować

Google było jedną z pierwszych firm, które zaoferowały w pełni funkcjonalne narzędzie do digital marketingu. Usługa ta, zwana wówczas “Google AdWords”, została uruchomiona ponad 20 lat temu, w 2000 roku. Początkowo korzystało z niej zaledwie 350 reklamodawców, ale do dzisiejszego dnia liczba ta wzrosła do ponad 1.200.000.

Wartość ta z pewnością robi wrażenie. Warto jednak zastanowić się nad tym, co spowodowało, że tak duża ilość firm zdecydowała się na korzystanie z zalet Google Ads:

1. Bezkonkurencyjny zasięg i udział na rynku

Wiele platform marketingowych generuje ogromny zasięg, jednak w tej kwestii żadna z nich nie dorównuje Google Ads. Wszyscy użytkownicy wpisują do wyszukiwarki dziennie ponad 3.500.000.000 zapytań, co daje ponad 40.000 zapytań na każdą sekundę. Łączny udział Google na rynku to ponad 44%. Biorąc pod uwagę te wyniki, Twoja marka z pewnością powinna skorzystać z tych możliwości tak, aby zwiększyć swoją rozpoznawalność i zmaksymalizować wskaźnik ROI.

Chcąc zrozumieć tak ogromny zasięg Google Ads trzeba wiedzieć, że system ten korzysta z dwóch najpotężniejszych sieci marketingowych – Search i Display. Dzięki temu możemy wyświetlać nasze reklamy aż w sześciu umiejscowieniach:

Za ich pośrednictwem możemy pokryć praktycznie cały lejek sprzedażowy i dotrzeć do potencjalnego Klienta na każdym etapie procesu zmierzającego do konwersji, a to wszystko przy użyciu tylko jednej platformy. 

2. Wiele precyzyjnych metod targetowania i doboru umiejscowienia

Targetowanie reklam to jeden z najistotniejszych czynników, które Marketerzy biorą pod uwagę podczas planowania działań Digital Marketingowych. 

W tym momencie platformy Paid Social, takie jak Meta Ads, oferują coraz mniej możliwości precyzyjnego targetowania. Ich skuteczność jest ograniczona ze względu na liczne obostrzenia związane z promocją produktów i usługa chociażby pośrednio związanych m.in. z branżą finansową. 

Google radzi sobie z tym zagadnieniem bardzo dobrze. Do swojego systemu reklamowego wprowadził wiele rozwiązań dostępnych w przeszłości jedynie dla platform społecznościowych. W dużym uproszczeniu wynika to z możliwości korzystania z wielu źródeł danych o użytkownikach przez system Google Ads. Oprócz oczywistych sposobów zbierania danych, takich jak zapytania wpisywane do wyszukiwarki, płeć, czy wiek, posiada także ogromny zapas bardziej szczegółowych informacji o użytkownikach, które możemy z powodzeniem wykorzystywać podczas konfiguracji kampanii. 

Reklamy możemy targetować również wg. używanych aplikacji, tematyki stron oglądanych przez użytkownika, zdarzeń z życia, statusu zatrudnienia, wielkości gospodarstwa domowego czy nawyków zakupowych. Możemy korzystać z list klientów z systemu CRM, a także precyzyjnie dobierać strony internetowe, filmy i kanały na YouTube, na których będą wyświetlały się nasze treści. Wszystko to tworzy pełen wachlarz możliwości, które na żadnej innej platformie marketingowej nie są tak szeroko i łatwo dostępne.

Czasy, w których reklamy displayowe kojarzyły się głównie z wyświetlaniem przypadkowych bannerów w losowych miejscach już dawno minęły. Doświadczony Performance Marketer dzięki systemowi Google Ads jest w stanie z łatwością dotrzeć do wybranego klienta oraz precyzyjnie kontrolować obszar emisji reklam, tak, aby był on zgodny z założeniami celu biznesowego i nie generował niepotrzebnych kosztów. 

3. Precyzyjny pomiar

Pomiar i analiza są kluczowymi czynnikami do zrozumienia tego, jaki wskaźnik ROI przynoszą nasze działania marketingowe. Bez nich nie jesteśmy w stanie z powodzeniem realizować wyznaczonych celów biznesowych. Google, jak żadna inna firma na rynku, doskonale rozumie rolę tego aspektu.

Weryfikowanie skuteczności działań tylko i wyłącznie za pośrednictwem samych kliknięć, ilości wyświetleń i czasu trwania sesji to już przeszłość. Obecnie dzięki dostarczanym i wciąż rozwijanym przez Google narzędziom takim jak Google Analytics czy Google Tag Manager (GTM), jesteśmy w stanie szczegółowo sprawdzić to, jak użytkownicy zachowują się w stosunku do naszych reklam czy na naszej stronie internetowej. System Google stara się skompletować dane w sposób wiarygodny. Używa danych opartych głównie na całych zdarzeniach, a nie na pojedynczej sesji czy plikach cookie, czyli tzw. ciasteczkach. Gromadzi dane o użytkownikach w taki sposób, aby były one przede wszystkim użyteczne z perspektywy reklamodawcy i aby nie zniekształcały stanu faktycznego. 

Zgromadzone informacje możemy analizować na wiele sposobów, dostosowując kolumny i metody filtrowania zgodnie z własnymi potrzebami. Możliwości jest mnóstwo – od podstawowych pomiarów takich jak wyświetlenia, interakcje, koszt, kliknięcia i konwersje, aż po dane demograficzne użytkowników, używane przez nich urządzenia elektroniczne, zainteresowania czy zachowania użytkowników na naszej stronie, a nawet uzyskane subskrypcje w serwisie YouTube. 

Kolejną zaletą jest także dostęp do narzędzia służącego do wizualizacji danych – Google Data Studio. Dostarczone dane warto przedstawiać w sposób graficzny i dostosowany do potrzeb firmy, aby każdy pracownik z łatwością mógł się z nimi zapoznać, a to narzędzie właśnie nam to umożliwia. 

4. Łatwość zarządzania

Prowadzenie wielu kampanii i kont na różnych platformach bywa stresujące i czasochłonne. Jedną z głównych zalet Google Ads jest łatwy dostęp do zarządzania naszymi działaniami we wszystkich obszarach, między innymi obejmujących optymalizację, strategię ustalania stawek i nadzór nad efektywnością.

Większość działań można zautomatyzować korzystając z zalet uczenia maszynowego. W tym celu należy zadbać o jakość danych i sygnałów dostarczanych do systemu, a działania staną się proste do skalowania i późniejszego rozszerzenia.

Nie chodzi tutaj jednak o domyślne ustawienia oferowane przez system Google Ads. Mogą one bowiem obniżać skuteczność reklamy, jeśli są zastosowane w nieodpowiedni sposób. Nad działaniami marketingowymi trzeba wciąż czuwać osobiście. Z pomocą profesjonalnej agencji marketingowej będziesz w stanie zadbać o prawidłową konfigurację pomiaru konwersji, wszystkich wtyczek, powiązań między systemami oraz o optymalizację Twojej strony internetowej. Dzięki temu zaoszczędzisz dużo czasu, unikniesz niepotrzebnego stresu i będziesz mógł skupić się na rozwoju swojej firmy.

5. Szybkość

System reklamowy Google Ads umożliwia założenia konta w bardzo szybki i intuicyjny sposób i nie jest wymagana w tym celu żadna specjalistyczna wiedza. Samo korzystanie z niego nie stanowi większego problemu – dostępne są wszelkie objaśnienia wykorzystywanych oznaczeń czy nazw z poziomu systemu jak i strony Supportu Google.

Nie jest powiedziane jednak, że otrzymamy gwarancję zadowalających efektów w krótkim czasie. Żadna platforma nie jest w stanie nam tego zapewnić. Każda z nich wymaga czasu, aby “nauczyć się” czegoś o naszych klientach zbierając liczne dane i aby móc w późniejszym czasie kierować reklamy do odpowiednich osób. Szczególnie w przypadku, gdy konto zostało założone stosunkowo niedawno i dotychczas nie prowadzone były żadne działania marketingowe. Ważne jest, aby konto było zarządzane w sposób umiejętny, gdyż w przeciwnym wypadku możemy stracić sporą sumę pieniędzy i nie uzyskać zadowalających nas efektów. 

W tym fragmencie nagłówek “szybkość” łączy się głównie z łatwością zarządzania na poziomie konfiguracji konta, kampanii, grupy reklam czy samej reklamy. Za pomocą kilku kliknięć możemy ustawić budżet, dodać objaśnienia i różnego rodzaju rozszerzenia. 

Samo zaplanowanie strategii marketingowej dla naszej firmy i oczekiwanie na pożądany efekt to proces bardzo czasochłonny. Gdy jednak te elementy zostaną wstępnie przygotowane, doświadczony specjalista z pewnością poradzi sobie, aby wprowadzić je do systemu Google Ads i oczekiwać satysfakcjonujących rezultatów. Więcej na ten temat przeczytasz w naszym tekście, który odpowiada na pytanie “Czy reklama w Google Ads jest szybka?”.

Podsumowanie

Zalet Google Ads i całego ekosystemu Google można mnożyć mnożyć i mnożyć. W tym artykule przedstawione zostało jedynie kilka z nich, o których powinien wiedzieć każdy, kto zastanawia się nad rozpoczęciem działań marketingowych w internecie. Nie sposób wymienić wszystkie możliwości tego niezwykle rozbudowanego systemu, reprezentującego performance marketing. Nie jest ono idealne i zawiera pewne niedoskonałości, nie mniej jednak twórcy stale starają się je udoskonalać i rozbudowywać o kolejne funkcje, a wiele z nich jest obecnie w fazie testów. Google Ads posiada wiele funkcjonalności, których niestety brakuje innym kanałom, lub które nie są obecnie wprowadzone na tak zaawansowanym poziomie. Z tego powodu jest to jedyna platforma, która pozwala dotrzeć do użytkowników w tak wielu miejscach za pośrednictwem jednego konta.

4.8/5 - (6 votes)
0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *