Kobieta pracująca przy komputerze

Linki sponsorowane. Jak robić to skutecznie?

Reklama tekstowa w sieci wyszukiwania należy do jednej z najczęściej wybieranych form promocyjnych. Jednocześnie jest niezwykle przystępna, ze względu na łatwość konfiguracji kampanii Google Ads, stąd wiele osób niedoświadczonych w realizacji tego typu działań podejmuje się jej stworzenia i optymalizacji. Jak podjąć skuteczną strategię linków sponsorowanych, aby osiągnąć realny sukces w postaci uzyskanych leadów?

Konfiguracja kampanii

Stworzenie pierwszej kampanii linków sponsorowanych w nowym panelu Google Ads nie należy do skomplikowanych działań. Przejście kolejnych kroków wydaje się bardzo proste, głównie ze względu na obecność pobocznych objaśnień dla dodatkowych opcji wyboru. Tworzenie kampanii linków sponsorowanych należy rozpocząć od wyboru typu kampanii – Sieć wyszukiwania. Następnie system sugeruje wybór celu – sprzedażowego dla aplikacji, telefonu lub sklepu internetowego, zachęcenia potencjalnych użytkowników do działania lub ruchu w witrynie. W zależności od założeń kampanii możliwe jest przetestowanie jednego z powyższych lub wybór kampanii bez określonego celu oraz ręczne dostosowanie wszelkich ustawień. Ostatnia opcja umożliwia samodzielną konfigurację od momentu rozpoczęcia działań i często wydaje się być trafnym rozwiązaniem.

Kolejnym krokiem są kompleksowe ustawienia kampanii, w tym określenie Nazwy, wybór Sieci, w której będą wyświetlały się reklamy, daty rozpoczęcia i zakończenia działań, wybór lokalizacji, języków i odbiorców kierowania, określenie budżetu dziennego oraz ustalenie stawek. Dodatkową opcją są Rozszerzenia reklam, które można dodać również na późniejszym etapie tworzenia kampanii.

Kluczowym elementem kampanii w sieci wyszukiwania są grupy reklam, bez których utworzenia nie zostaną uruchomione działania. Grupy reklam odzwierciedlają strukturę podziału słów kluczowych. Powinny zawierać starannie wyselekcjonowane słowa kluczowe, ściśle odnoszące się do nazwy grupy. W tym kontekście pomocnym narzędziem okazuje się być Planer słów kluczowych, za pośrednictwem którego następuje dobór słów kluczowych z wyszukaniami przez użytkowników i jednocześnie podział na wspomniane grupy reklamowe.

Zarówno słowa kluczowe, jak i grupy reklam powinny być spojone z nowo powstałymi kreacjami. W obrębie jednej grupy stosuje się 3-5 reklam tekstowych, które na dzień dzisiejszy funkcjonują już w nowej, rozszerzonej odsłonie dodatkowego, trzeciego nagłówka i drugiej linii tekstu. Reklamy w swej treści powinny nawiązywać do słów kluczowych w odpowiednim typie dopasowania oraz występować na różnorodnych wariantach. Podgląd reklam umożliwia sprawdzenie wyglądu reklam zarówno na desktopie, jak i urządzeniach mobilnych. Warto pamiętać o dostosowaniu treści do każdego odbiorcy. Stworzone reklamy przed uruchomieniem podlegają weryfikacji przez system, dlatego konieczne jest spełnienie wszystkich założeń specyfikacji Google Ads.

Ostatnim krokiem konfiguracji jest podsumowanie najważniejszych ustawień kampanii, w celu ich potwierdzenia przez reklamodawcę. Dodatkowa opcja w nowym panelu to przyjazne rozwiązanie, umożliwiające szybką weryfikację minionych etapów tworzenia.

Optymalizacja działań

Reklamodawcy stawiający pierwsze kroki w Google Ads, często zapominają o drugim stadium konfiguracji działań, jakim jest ich optymalizacja. Wdrażanie pierwszych poprawek następuje po zgromadzeniu wystarczającej ilości danych, na których należy oprzeć rzetelną analizę. Celem reklamodawcy jest premiowanie elementów przynoszących korzyści, w postaci zrealizowanych konwersji np. sprzedaży produktów, pozyskiwania kontaktów do potencjalnych klientów np. z pośrednictwem formularza, czy wzrostu ruchu na stronie. Wyróżnienie skutecznych słów kluczowych następuje głównie za pośrednictwem dostosowania stawek. Przeciwieństwem może być radykalne wstrzymanie zastosowanych fraz lub dobór nowych z potencjałem. Innym rozwiązaniem jest opcja wykluczania słów kluczowych, służąca dotarciu komunikatu reklamowego do odbiorców zainteresowanych promowaną ofertą.

W zakładce Wstępnie zdefiniowane raporty (Wymiary) można znaleźć szczegółowe informacje na temat zaangażowania odbiorców, w tym pory dnia, lokalizacji, wyszukiwanych hasł i wielu innych umożliwiających tworzenie ciekawych wykresów użyteczności, a jednocześnie analizę w oparciu o dane z wybranego okresu. Szczegółowa weryfikacja efektów pozwala na podejmowanie trafnych decyzji optymalizacyjnych, przekładających się na realne konwersje.

Podsumowanie

Kampania linków sponsorowanych to doskonała opcja wyboru dla osób, które w szybki sposób chcą wyróżnić swoją witrynę na pierwszej stronie wyników wyszukiwania Google. Tego typu działania pozwalają na dotarcie do najbardziej obiecujących klientów, w momencie wyszukiwania frazy powiązanej z promowaną ofertą. To doskonały sposób na skuteczną reklamę stałych usług oraz okazjonalnych promocji. Ważne jednak, aby zarówno na etapie konfiguracji działań, jak i podejmowania przemyślanych decyzji optymalizacyjnych stale monitorować efektywność kampanii. W tym kontekście bardzo ważna jest komunikacja z klientem oraz dostosowanie strategii działań do oczekiwanych rezultatów.

Linki sponsorowane. Jak robić to skutecznie?
4.5 (90%) 2 głosów
0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *