Audyt Google Ads – co to jest i jakie elementy podlegają ocenie podczas analizy?

,

Reklama w Internecie stała się w ostatnich latach najważniejszym elementem promocji firm zarówno lokalnie, ogólnopolsko, jak i międzynarodowo. Obecnie bez znaczenia na złożoność struktur przedsiębiorstw, każda marka działająca online wykorzystuje SEO, Google Ads lub social media marketing jako główny kanał reklamowy. Ten artykuł dedykujemy przede wszystkim właścicielom e-commerce oraz przedsiębiorcom działającym w sektorze usługowym, którzy w swojej strategii uwzględniają Google Ads. Za sprawą profesjonalnie przeprowadzonego audytu możesz dowiedzieć się, w jaki sposób poprawić skuteczność reklam AdWords i zdecydowanie zmaksymalizować zyski. Zachęcamy do lektury!

Audyt Google Ads – co to jest?

Audyt Google Ads to proces dokładnego przeglądu i analizy kampanii reklamowych prowadzonych w ramach Google Ads, w celu oceny ich skuteczności oraz identyfikacji obszarów wymagających optymalizacji.

Audyt Google Ads – jakie elementy podlegają ocenie podczas kompleksowej analizy? [TOP 12]

Za pomocą audytu Google Ads można ocenić m.in. czy Twoja kampania spełnia cele biznesowe, a także czy poziom konwersji reklamy jest na odpowiednio wysokim poziomie. To także szansa, aby wstępnie określić:

  1. koszty reklamy;
  2. wskaźniki skuteczności;
  3. wygląd struktury kampanii;
  4. rodzaje reklam wykorzystywane do realizacji strategii;
  5. jakość i spójność reklam w ramach kampanii;
  6. zasadniczość wykorzystania rozszerzeń reklamowych;
  7. skuteczność landing page w prowadzeniu do konwersji;
  8. przystosowanie kampanii do różnych urządzeń i formatów;
  9. umiejętność wykorzystania rozwiązań remarketingowych;
  10. stopień optymalizacji kanałów i formatów reklamowych w zależności od celów biznesowych;
  11. wartość wskaźnika CTR (Click-Through Rate);
  12. skuteczność wykorzystania wykluczeń.

Warto również wspomnieć, iż kompleksowa analiza reklamy AdWords jest doskonałym rozwiązaniem umożliwiającym weryfikację poprawności fraz kluczowym pod kątem sprzedażowym.

Dlaczego warto zdecydować się na audyt Google Ads?

Audyt Google Ads to szczegółowa analiza kampanii reklamowej przeprowadzana przez specjalistów SEM. Na profesjonalną weryfikację audytorską AdWords warto się zdecydować, ponieważ:

  1. Pomaga zdiagnozować problemy i znaleźć ich rozwiązanie w kampanii reklamowej.
  2. Ocenia, czy konto Google Ads zostało prawidłowo skonfigurowane, a także czy występuje prawidłowe połączenie z kontem Google Analytics 4.
  3. Eliminuje ewentualne błędy i pozwala na zoptymalizowanie kampanii reklamowej w celu przyciągnięcia większej liczby odbiorców oraz uzyskania wyższych przychodów.
  4. Analizuje wyniki kampanii reklamowych oraz ocenia stosowane strategie, a przede wszystkim analizuje potencjalne błędy, które przynoszą straty finansowe i hamują rozwój Twojego przedsiębiorstwa.
  5. Włącza do analizy dane z Google Analytics 4, co umożliwia ocenę, czy kampania rzeczywiście przynosi korzyści finansowe i jest skuteczna.
  6. Ocenia efektywność kampanii reklamowej i pozwala na wykrycie przyczyn braku oczekiwanych rezultatów oraz wskazuje sposoby umożliwiające ich eliminację.
  7. Umożliwia dokładne śledzenie wyników kampanii reklamowych i pomaga w ustaleniu najważniejszych wskaźników efektywności (KPI).

Audyt Google Ads pozwala również zidentyfikować nieefektywne kampanie, grupy reklam i słowa kluczowe, dzięki czemu możesz zniwelować niepotrzebne wydatki.

Jak przeprowadzić audyt Google Ads? – instrukcja krok po kroku

Samodzielny audyt Google Ads krok po kroku:

  1. Zaloguj się do swojego konta Google Ads i przejdź do zakładki „Kampanie”. Dzięki temu będziesz miał dostęp do wszystkich kampanii reklamowych.
  2. Przeanalizuj cele biznesowe kampanii reklamowej. Zastanów się, czy zostały jasno określone i czy kampania reklamowa jest odpowiednio dopasowana do celów biznesowych (np. maksymalizacja sprzedaży, wzrost rozpoznawalności marki lub zwiększenie zaangażowania w serwisie).
  3. Sprawdź, czy wszystkie kampanie mają odpowiednie nazwy. Powinny być łatwo rozpoznawalne.
  4. Zweryfikuj strukturę kampanii i grupy reklamowe. Kluczowym aspektem jest odpowiednia organizacji kampanii oraz jasne określenie i dopasowanie celów kampanii.
  5. Przeanalizuj wykorzystanie słów kluczowych w kampanii reklamowej. Zwróć uwagę na skuteczność słów kluczowych oraz na to, czy są one dobrze dopasowane do grupy docelowej. Do strategii reklamowej możesz wdrożyć dodatkowo frazy long tail SEO (zawierające więcej niż 3-4 słowa).
  6. Przetestuj różne formy reklamowe. Sprawdź, które z nich są najbardziej skuteczne w Twojej kampanii reklamowej. Mogą to być zarówno reklamy tekstowe, produktowe lub wideo w sieciach partnerskich.
  7. Upewnij się, że masz odpowiednią bazę remarketingową. Dzięki temu będziesz mógł docierać do zdecydowanych klientów znacznie mniejszym kosztem.
  8. Zwróć uwagę na to, czy kampania reklamowa została poprawnie dopasowana do lokalizacji geograficznej danej grupy docelowej. Zmniejszy to koszt za kliknięcie i zmaksymalizuje konwersję.
  9. Sprawdź wskaźniki skuteczności kampanii reklamowej. Spośród najważniejszych możemy wymienić m.in.: wskaźnik klikalności (CTR), koszt za kliknięcie (CPC) i współczynnik konwersji (CR).
  10. Przeanalizuj kategorie tematyczne w kampanii reklamowej. Powinny być indywidualnie dopasowane do grupy docelowej oraz Twoich założeń projektowych.
  11. Zweryfikuj wykluczenia. Należy je umiejętnie dodać do kampanii, aby zapobiec wyświetlaniu reklam w nieodpowiednich miejscach.
  12. Sprawdź dopasowanie słów kluczowych. Przetestuj skuteczność kampanii w kontekście różnych typów dopasowań.
  13. Przeprowadź analizę audytorską za pomocą narzędzi do śledzenia konwersji. Wykorzystaj do tego przede wszystkim Google Analytics 4, aby zobaczyć, jakie działania podejmują użytkownicy na Twojej stronie internetowej po kliknięciu linku reklamowego.
  14. Sprawdź wykorzystanie różnych modeli atrybucji. Dodaj wyłącznie te rozwiązania, które najlepiej pasują do Twojej kampanii.
  15. Dokonaj weryfikacji skuteczności wykorzystania różnych formatów reklamowych na konkretnych etapach ścieżki zakupowej. Sprawdź, które rozwiązania są najskuteczniejsze.
  16. Zwróć uwagę na jakość landing page. Sprawdź, czy strona docelowa reklamy jest skuteczna w prowadzeniu do konwersji. Wyeliminuj zbędne elementy (np. wyskakujące pop-upy i uprość formularze kontaktowe).

Po przeprowadzeniu audytu, należy opracować plan działań na podstawie wyników, aby usprawnić kampanię reklamową i zwiększyć jej skuteczność. Harmonogram może obejmować m.in. zmianę struktury kampanii, dodanie lub usunięcie słów kluczowych, zmianę stawek za kliknięcie oraz testowanie różnych form reklamowych umożliwiających zoptymalizować Twoją kampanię i osiągnąć lepsze wyniki.

Pamiętaj, aby zwrócić uwagę przede wszystkim na czynniki, które mogą oddziaływać w kontekście skuteczności Twojej kampanii reklamowej w Google Ads. W tym celu zadaj sobie pięć istotnych pytań:

  • Czy docelowe słowa kluczowe zostały odpowiednio dopasowane do obranej grupy odbiorców?
  • Czy kampania reklamowa jest dobrze dopasowana do lokalizacji geograficznej Twojej grupy docelowej?
  • Czy budżet kampanii reklamowej jest odpowiednio dopasowany do celów biznesowych i grupy docelowej?

Wykonując audyt Google Ads, należy skoncentrować się na jakości wyników i kierować swoją ofertę do grupy docelowej, którą wyróżnia największe prawdopodobieństwo dokonania konwersji.

Audyt Google Ads – samodzielnie czy z pomocą agencji marketingowej?

Jeśli masz wystarczającą wiedzę oraz doświadczenie w zakresie zarządzania kampaniami reklamowymi w Google Ads i potrzebujesz jedynie szybkiej weryfikacji, czy Twoje kampanie są zoptymalizowane, możesz spróbować przeprowadzić audyt samodzielnie. W takim przypadku warto wykorzystać dostępne narzędzia Google Ads oraz wskazówki i porady publikowane na oficjalnym blogu developerów giganta z Mountain View.

Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/6146252?hl=pl

Wiele osób natomiast potrzebuje kompleksowego audytu obejmującego nie tylko weryfikację, ale także propozycje działań usprawniających. Wówczas warto zasięgnąć pomocy profesjonalistów z SEOgroup.

Korzystając z naszych usług audytorskich dot. Google Ads, możesz liczyć na to, że:

  • wykryjemy słabe punkty Twoich kampanii;
  • zaproponujemy rozwiązania pozwalające na zwiększenie skuteczności działań;
  • pomożemy w opracowaniu nowoczesnej strategii marketingowej;
  • ułatwimy zarządzanie kampaniami reklamowymi;
  • umożliwimy osiągnięcie konkretnego celu biznesowego w określonym terminie.

Do każdego zlecenia podchodzimy indywidualnie i dostosowujemy wdrażane rozwiązania do Twoich potrzeb i celów biznesowych. W razie pytań pozostajemy dyspozycyjni mailowo lub telefonicznie.

Ile kosztuje audyt Google Ads? – cennik SEOgroup

Koszt audytu Google Ads zależy od m.in.:

  • zakresu pracy,
  • specyfiki branży klienta,
  • liczby kont i kampanii,
  • doświadczenia i umiejętności agencji,
  • indywidualnych założeń klienta.

Zazwyczaj ceny wahają się w granicach 1 000 – 5 000 zł netto. Każdy przypadek w SEOgroup jest rozpatrywany indywidualnie, dlatego zachęcamy do kontaktu mailowego lub telefonicznego z naszymi specjalistami.

Źródło: https://www.seogroup.pl/uslugi/consulting-audyty/audyt-ppc-google-ads/

Należy jednak pamiętać, że cena nie zawsze jest najważniejszym czynnikiem przy wyborze agencji lub specjalisty do przeprowadzenia audytu Google Ads. Istotne okazuje się również wybranie firmy po doświadczeniu, rzetelności i recenzjach (np. w Google lub na branżowych forach).

Wybierając usługi SEOgroup, zamawiasz nie tylko audyt Google Ads, ale również profesjonalną analizę wyników oraz wskazówki dotyczące optymalizacji reklam – wszystko w standardowej cenie (bez dodatkowych kosztów).

Ile trwa audyt Google Ads?

Czas trwania audytu Google Ads może się różnić w zależności od czynników, takich jak:

  • rozmiar konta reklamowego,
  • liczba kampanii i reklam,
  • stopień skomplikowania strategii reklamowej,
  • jakość konta,
  • jego zgodność z wytycznymi Google.

Audyt Google Ads trwa zazwyczaj nie dłużej niż 7-14 dni roboczych.

Obejmuje on analizę kampanii reklamowych (w tym jakości reklam, grup reklamowych, słów kluczowych, ustawień docelowych i narzędzi analitycznych), a także przeprowadzenie testów A/B w celu zoptymalizowania wyników reklamowych.

FAQ – najczęstsze pytania i odpowiedzi [Czym jest audyt Google Ads]

Jakie są najczęstsze pytania i odpowiedzi na temat audytu Google Ads?

Czym jest audyt Google Ads?

Audyt Google Ads to szczegółowa analiza kampanii reklamowych w Google, która ma na celu identyfikację elementów wymagających poprawy oraz wskazanie sposobów na zoptymalizowanie kampanii w celu zwiększenia skuteczności reklamowania produktów lub usług w obrębie platformy Google.

Co zawiera kompleksowy audyt kampanii Google Ads?

Kompleksowy audyt kampanii Google Ads zawiera konkretną listę zalet oraz elementów do poprawy wraz z ich opisem i dokładnym wyjaśnieniem, jak naprawić błędy i jakie zmiany wprowadzić, aby kampanie były tańsze i bardziej skuteczne.

Kto może skorzystać z audytu Google Ads?

Audyt Google Ads jest dedykowany dla firm, przedsiębiorców oraz specjalistów ds. marketingu, którzy chcą zacząć reklamować swoje produkty i usługi w sieci reklamowej Google. To także doskonałe rozwiązanie pod kątem obniżenia kosztów przy jednoczesnym zwiększeniu zwrotu z inwestycji.

Jakie korzyści niesie za sobą przeprowadzenie audytu Google Ads?

Audyt Google Ads może pomóc w poprawie skuteczności kampanii reklamowych w Google, zoptymalizowaniu kosztów oraz zwiększeniu zwrotu z inwestycji. To również bardzo pomocna opcja poprawie dotychczasowej strategii reklamowej oraz wskazaniu nowych, bardziej opłacalnych sposobów na skuteczne promowanie produktów lub usług na platformie Google.

5/5 - (4 ocen)
0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *