Czym zajmuje się agencja SEO SEM?
W XXI wieku korzystanie z Internetu stało się dla nas codziennością. Co raz częściej przy jego pomocy Klienci rezerwują miejsca w restauracji, kupują ubrania czy szukają wymarzonych wakacji. W związku z tym, ważnym aspektem promocji naszego przedsiębiorstwa jest budowanie pozytywnego wizerunku firmy w Internecie. Nie każdy jest specjalistą w tej dziedzinie, dlatego istnieją agencje SEO SEM aby pomóc Ci wypromować Twój biznes w sieci.
Co oznacza SEM i SEO?
Rozpocznijmy od przybliżenia definicji kluczowych dla nas sformułowań.
- SEM – wywodzi się z języka angielskiego: Search Engine Marketing. Dotyczy marketingu internetowego skupiającego się na promocji witryn poprzez zwiększenie ich widoczności w wyszukiwarkach internetowych np.: Google. SEM składa się z działań SEO oraz PPC, które wzajemnie się uzupełniają.
- SEO – skrót pochodzi ze słów z języka angielskiego: Search Engine Optimization. Odnosi się do procesu optymalizacji stron pod kątem wyszukiwarek internetowych. Celem tych działań jest osiągnięcie jak najwyższej pozycji w bezpłatnych (organicznych) wynikach wyszukiwania dla wybranych słów kluczowych dla danej witryny. Optymalizacja dotyczy treści na stronie ale również struktury oraz kodu źródłowego. W Polsce nazywana jest także jako pozycjonowanie.
W zależności od założonego celu kampanii promocyjnej, działania SEM mogą przynieść różne rezultaty np.: zwiększenie ilości konwersji w miesiącu, zwiększenie ruchu na stronie lub zbudowanie pozytywnego wizerunku marki. Należy pamiętać, że nie zawsze opłaca się podejmować pełne działania SEM. Czasem należy rozpocząć działania tylko od kanałów SEO lub kanałów PPC.
Usługi w agencji SEO
Pozycjonowanie stron jest zespołem działań służących zwiększeniu widoczności strony internetowej w wyszukiwarce. Celem jest zdobycie jak najwyższego miejsca w wynikach wyszukiwania, obejmując wybrane frazy istotne dla biznesu jaki prowadzimy. Dobra pozycja w oczywisty sposób przekłada się na łatwiejsze odnalezienie naszej witryny przez potencjalnych Klientów, a w dalszej perspektywie czasowej – na konwersję. Pozycjonowanie stron internetowych jest jednym z najważniejszych elementów marketingu internetowego.
Warto tu także nadmienić, że w Polsce, inaczej niż w innych krajach, przyjęło się rozdzielać pojęcia pozycjonowanie stron i SEO (ang. Search Engine Optimization).
Audyt SEO
Przed rozpoczęciem działań związanych z optymalizacją strony pod działania SEO warto zastanowić się nad audytem SEO. Specjaliści skupiają się na sprawdzeniu struktury strony internetowej, publikowanych treści, linków URL oraz kodu źródłowego. W przypadku, gdy jeden z powyższych elementów nie działa prawidłowo, agencja SEO przygotowuje zalecenia, które powinny zostać wdrożone na stronie.
SEOgroup proponuje 3 rodzaje audytów: Audyt SEO/UX, Audyt PPC/Google Ads oraz Audyt konkurencji. Wierzymy, że dzięki kompleksowemu podejściu można wyeliminować nawet najmniejszy błąd, który może spowodować spadki lub utratę ruchu na stronie.
Optymalizacja strony pod kątem SEO
Celem działań optymalizacyjnych jest zwiększenie widoczności strony w wyszukiwarce. W zależności od branży Klienta, przygotowywane są dedykowane słowa kluczowe, które charakteryzują się najwyższym potencjałem oraz trafnością.
Oferta SEOgroup zawiera optymalizację pod kątem SEO różnorodnych stron internetowych – witryn firmowych, blogów jak i sklepów prowadzących działalność e-commerce. Jako Takumi marketingu internetowego wiemy, że każda strona wymaga wdrożenia innych działań. Naszym celem jest osiągnięcie pierwszej strony w sieci wyszukiwania.
Link building
Skupia się na pozyskiwaniu linków zewnętrznych. Maną one za zadanie stanowić połączenie prowadzące do witryny Klienta. W tym celu wykorzystuje się artykuł content marketingowe, fora internetowe, blogi oraz portale społecznościowe.
W SEOgroup pozyskujemy jedynie wartościowe linki zewnętrzne, które sprawią, że Twoja strona będzie cieszyła się niesłabnącym zainteresowaniem użytkowników. Wpłynie to, na najlepsze wyniki w sieci wyszukiwania oraz na uzyskanie upragnionych zysków.
Działania agencji SEM, czyli PPC
Skrót PPC odnosi się do angielskiej nazwy Pay Per Click. Jest to model rozliczania reklamy, w którym reklamodawca płaci dopiero w chwili, gdy odbiorca kliknie na kreację i zostanie przeniesiony na stronę docelową. Całość jest oparta na modelu aukcyjnym, w którym biorą udział wszyscy chcący wyświetlić swoją reklamę na dane zapytanie. SEOgroup oferuje prowadzenie działań w oparciu o platformy Google Ads, Google Display Network, narzędzia do remarketingu i wiele innych.
Google Ads
Za pośrednictwem narzędzia Google można tworzyć skuteczne kampanie reklamowe. W tym umieszczać linki sponsorowane na górze wyników wyszukiwania dla danych fraz kluczowych. W ten sposób użytkownik szybciej zauważy Twoją reklamę niż konkurencji. Dodatkowo technologia Google Ads pozwala na wyświetlanie reklam poza obszarami wyszukiwarki np.: na popularnych portalach.
Według Takumi SEOgroup takie rozwiązanie idealnie sprawdzi się przy promowaniu sklepów internetowych, które nastawione są na sprzedaż towarów za pośrednictwem Internetu.
Google Display Network
W skład owego narzędzia wchodzą miliony witryn internetowych, filmów, aplikacji mobilnych i wiele innych tego typu elementów znajdujących się w Internecie. Dzięki niemu można planować, układać i wdrażać kampanie reklamowe o różnym zasięgu i wybranym targecie.
W SEOgroup zajmujemy się kompleksową usługa z zakresu Google Display Network. Tworzone przez nas kampanie są oparte o przemyślane strategię oraz dopasowane do grup docelowych Klientów.
Remarketing (retargeting)
W celu ponownego zachęcenia odbiorcy do odwiedzenia Twojej strony internetowej wykorzystuje się technikę remarketingu. Przygotowuje się główne banery reklamowe, które wyświetlając się użytkownikom przypominają im o Twojej marce. Dodatkowo dzięki temu narzędziu można tworzyć dedykowane listy użytkowników, do których kierowana będzie reklama.
Specjaliści SEOgroup wiedzą, że tworząc specjalne, dedykowane banery np.: z rabatami zachęcamy odbiorców do ponownego odwiedzenia strony internetowej. Działamy zgodnie z relacją win-win. Twoja strona internetowy odnotowuję wzrosty w ilościach sesji, Ty zwiększasz swoje zyski, natomiast użytkownicy otrzymują to, czego w danej chwili poszukują.
Dlaczego warto podjąć takie działania?
Tak jak wspominaliśmy, co raz więcej użytkowników dokonuje zakupów za pomocą Internetu. W związku z tym, warto rozważyć rozpoczęcie działań SEM, aby przyciągnąć nowych jak i starych Klientów.
Podstawowymi zaletami prowadzenia działań SEO oraz PPC jest:
- zwiększenie widoczności witryny w sieci,
- zwiększenie ruchu na stronie,
- wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania,
- możliwość budowania pozytywnego wizerunku w Internecie,
- większa rozpoznawalność marki,
- przede wszystkim dotarcie do potencjalnych Klientów.
Efektem tego będzie zwiększenie zysków, co przełoży się na rozwój Twojego biznesu.
Czego oczekiwać od agencji SEO SEM?
Powierzając działania agencji SEM musisz określić jaki cel chcesz osiągnąć. Dzięki temu kontrola nad wynikami stanie się łatwiejsza.
- Doświadczona agencja SEO SEM powinna tak dobrać narzędzia i kanały promocji, aby osiągnąć wyznaczony cel. Wykorzystywać różne narzędzia w kontekście różnych oczekiwań Klientów.
- Należy oczekiwać wysokiej jakości usług, które w wyznaczonym czasie przyniosą zamierzone efekty. W przypadku jednorazowych działań takich jak audyty, powinna zostać stworzona rozbudowana i kompleksowa dokumentacja zwracająca uwagę na wszelkie aspekty związane z tematem audytu.
- W przypadku rozpoczynania działań SEO, agencja powinna wydać rekomendacje do zaimplementowania. Następnie jej zadaniem jest systematyczna obserwacja czy zalecenia zostały poprawnie wdrożone, ponieważ wpływa to na całość działań. Z drugiej strony zalecenia mogą zostać wprowadzone przez specjalistów SEO, gdy Klient wyrazi na to zgodę. Takie działania powinny być na bieżąco raportowane.
- Profesjonalna agencja powinna regularnie raportować wyniki osiągniętych efektów np.: w trybie miesięcznym, półrocznym lub rocznym. Pozytywnych jak i negatywnych. W przypadku tych drugich oczekuje się od wiarygodnego wyjaśnienia dlaczego wystąpiły spadki.
Czym różni się agencja SEO SEM od interaktywnej?
Agencje interaktywne zajmują się prowadzeniem działań promocyjnych w Internecie oferując szeroki wachlarz usług. W ich ofercie mogą pojawić się różnorodne działania zaczynając od tworzenia stron internetowych, przez prowadzenie SEO, kończąc na tworzeniu identyfikacji wizualnej i prowadzeniu profili firmowych w Social Mediach. Ogólnie ujmując są to agencje, które zatrudniają wielu specjalistów z różnych dziedzin, dzięki czemu mogą oferować szeroki zakres usług związanych z marketingiem internetowym. Agencje SEO SEM można określić jako podgrupę agencji interaktywnych, ponieważ skupiają się one na prowadzeniu działań związanych z SEO oraz PPC.
Podsumowanie
Agencja SEO SEM pomoże Ci w realizacji wybranych celów w Internecie za pomocą dopasowanych narzędzi do Twoich potrzeb. Usługi poszczególnych firm w zakresie SEM i SEO mogą się różnic w zależności jakie zasoby posiada agencja SEM np.: czy posiada własny personel copywriterski, grafików oraz projektantów stron WWW. Decydując się na rozpoczęcie współpracy powinieneś przygotować kilka podstawowych informacji na temat swojego przedsiębiorstwa jak i planowanej kampanii reklamowej. Zachęcamy do zapoznania się z poprzednim artykułem: Jak przygotować prawidłowy brief dla agencji reklamowej?
Szukasz agencji SEO/SEM? Zapraszamy do kontaktu z SEOgroup:
Dodaj komentarz
Chcesz się przyłączyć do dyskusji?Feel free to contribute!